1.112 visninger
|
Oprettet:
hvorfor har I valgt "jeres" race? {{forumTopicSubject}}
hvorfor har du valgt at få den race du nu har?
Og ville du gøre noget anerledes hvis du skulle gøre get om
jeg har pt huskatte - 12 forskellige
men overvejer dog at få en racekat.
endelig har det bare været fordi jeg har taget imod tilløbere, og så var det oftes dem som kom ind på kv.
men kan endelig godt lide at der er lidt gang i dem. de må gerne være lidt "vilde".
ulempen er dog at man endelig aldrig ved hvilket temperman katten får. man kender ikke dens forfædere.
endelig tror jeg ikke at jeg ville lave noget om
det er sjovt at have en racekat - har haft siameser.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvis jeg skulle gøre det om?
Det tror jeg aldrig vil ske. Jeg elsker at de har hver deres hel egne særheder
Hvis jeg SKULLE vælge en race, så ville det nok blive en siameser, den gamle race.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Iøvrigt kan man også med Maine Coon pege og sige, den der er mest kælen, den der er mest rolig, den der har ADHD, og den der........... Selvom det er en race, og der er visse fællestræk, så er de stadig individualister.
Nej, jeg ville ikke gøre noget om. Skulle der være noget, så skulle det være, at jeg var blevet registreret opdrætter meget meget før.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 167
Så fremadrettet bliver set kun norsk skovkat, ikke fordi jeg ikke knuselsker huskattene, men netop pga. Intelligensen og kravet om tilstedeværelse. Lidt hundeagtige, men uden alle de besværlige og tidskrævende dagligdagsting.
Vi har snakket om at skulle opdrætte en dag, men først når pladsen er til det.
nov 2013
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Katte er født med individuelle personligheder mine to er et godt eksempel, Akio er en rigtig abekat, meget dominerende og snaksalig. Han skal altid følge med i hvad jeg laver og hader lukkede døre, han er ret hundeagtig. Mens Luna er tilbageholden og forsigtig med sin egen specielle væremåde. Hun er utrolig bundet til mig og går mig i hælene, har hele tiden styr på hvor jeg er. Hun er ikke til kæl men ynder at være under dyne og tæppe tæt på mig.
Jeg ville nok ikke ændre på hvad jeg valgte I fremtiden har jeg dog et ønske om en Toyger XD
jan 2014
jan 2014
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
1 siameser og 2 husmisser
siameser elsker selskab
nov 2013
jul 2008
nov 2013
jul 2008
og DET orker jeg ikke engang til...
de er søde og flotte men så stopper det der
nov 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Main coon var egentlig den race jeg ville have, men jeg syntes de var lidt for store til mig, når de skulle i boksen og ned fra første sal, ( begge mine piger havde MCOer) jeg fandt så ud af, at en jeg kendte, havde Hellig Birma x2, og jeg besøgte hende en del gange, før jeg var sikker på, at det var den race jeg ville have, i sind er de nu temmelig anderledes end MCO, mere temperamentsfulde, og da jeg senere fik en MCO lod han sig totalt dominere af en lille bimse, der vejede det halve af ham.
Min Kurilian bobtail kalder jeg for sjovt 1/2 MCO han ligner rigtigt meget de MCOer jeg har kendt, af sind, men kun det og det er stadig bimsen som får lov til, at bestemme, ind til Røde Syntes NU ER DET NOK
Jeg har altid drømt om en orintaler, eller en rex, men hvergang har jeg valgt den fra, på grund af det jeg kan tilbyde, ikke passer til dem,,, dem jeg har passer til mit aktivitet, og min lille lejlighed og mini have,,, men skulle jeg have en kat igen, så ville jeg have en korthåret, måske kuril ? Dem har min yngste datter 2 af, og de er lige så skønne som Røde, og nemme at holde, selvom Røde har en fantastisk pels, som ikke kræver ret meget.
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 267 Katte: 16 Annoncer: 2 Emner: 23 Svar: 356
Så hos opdrætteren 2 utrolig kærlig og sociale hvide tyrkisk angora. i 1998 fik vi vores første tyrkiske angora.
Første tyrkisk angora kuld 1. september 2002. Første tyrkisk van kuld 15. juli 2005
Blev opdrætter af begge racer og har udstillet siden 1998 og sluttede 2013 på World Show i Aalborg.
Foto: A kuld tyrkisk angora.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Jeg forelskede mig i helligbirmaens udseende, men de sælges ikke som alene-katte som var det jeg skulle have. Bare mig og min ene kat.
Så jeg begyndte at kigge mig om efter en race der kunne minde om i udseende.
Her fandt jeg den smukke Ragdoll. Efterhånden som jeg så begyndte at læse om racen forelskede jeg mig bare endnu mere i dem.
De er nemme at have med ud af huset hvis de vænnes til det.
De er super søde og angriber ikke.
De har næsten ingen pelspleje.
De er bløde som kaninpels.
De har et meget lavt energi-niveau.
De egner sig kun som indekatte.
De er bløde i deres krop som en kludedukke.
De følger dig hver gang du bevæger dig.
De står troligt ved døren når man kommer hjem.
De elsker at putte.
Ja jeg kunne nok blive ved. Jeg ville aldrig gøre det om. Min næste kat bliver helt sikkert også en Ragdoll
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
Hun er en kærlig kat, der miawer højlydt når hun vågner, for så at komme på kæletur, og hun følger interesseret med i alt, hvad der foregår i hjemmet. Er selvfølgelig legesyg - er en stor killing - og hun bruger gerne sit legetøj og sine kradsetræer, og skal kun mindes lidt om, at det ikke er sofaen, der skal kradses i. Hun er faktisk lærenem.
Forstår at du kan være bange for, at en kat af denne race bliver for tyk, men alle katte hos den opdrætter vi købte fra var meget flotte og ingen for tykke. Det man måske tager fejl af er, at pelsen vokser næsten vinkelret ud fra kroppen pga. den tykke underpels - i hvert fald fra hals/nakke og kinder, og derfor kan katte af denne race se ud som om de er for tykke, men jeg synes nu bare en British Shorthair ligner en lille bamse
Jeg valgte også denne race fordi den ikke kræver meget pelspleje. Det klarer hun fint selv. Jeg børster udelukkende for at hjælpe hende af med de løse hår, og dem er der ikke mange af her i januar
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
nov 2013
maj 2018
Mon hun så er registeret opdrætter?
For alle dem jeg har mødt der sælges Ragdolls ikke til fritløb, netop fordi de ikke har nogen som helst kampinstinkter i sig fordi de hele deres eksistens er opdrættet til indekatte og udstillingskatte.
Men nej forstår ikke man tør. Chancen for at den kan forsvare sit territorie er ikke så stor.
nov 2013
En ikke-registreret er jo bare en avler - ikke en opdrætter.
maj 2018
nov 2013
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Jeg kom frem til følgende kriterier:
- skal kunne trives som indekat
- nervefast, ikke sådan bange for noget
- godmodig
- have noget selvtillid og personlighed
- legesyg også i en høj alder
- overkommelig pelspleje (hyggebørstning)
- skal være en sund race
- helst være lidt elegant (som i ikke klodset/kluntet som voksen)
- intelligent - sjov/spændende at bo med
Oprettede faktisk et emne herinde dengang om det for at få inspiration.
Der kom så til at gå 5 år, før jeg fik mine katte. Men der var ikke ændret på de ting, jeg ønskede overhovedet.
Og jeg har fundet alt, jeg ønskede - og mere til - i mine katte, så nej ingen grund til at gå efter andre egenskaber
okt 2017
Følger: 27 Følgere: 27 Katte: 2 Svar: 62
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 182
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 182
jul 2008
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 267 Katte: 16 Annoncer: 2 Emner: 23 Svar: 356
Den tyrkiske angora lever op til dine krav.
Jeg kom frem til følgende kriterier:
- skal kunne trives som indekat
- nervefast, ikke sådan bange for noget
- godmodig
- have noget selvtillid og personlighed
- legesyg også i en høj alder
- overkommelig pelspleje (hyggebørstning)
- skal være en sund race
- helst være lidt elegant (som i ikke klodset/kluntet som voksen)
- intelligent - sjov/spændende at bo med
Her er Pirlanta`dan Black Devil. over 15 år. Tyrkisk angora, min gamle avlshan.
mar 2018
Følger: 253 Følgere: 131 Katte: 3 Emner: 23 Svar: 175
Mine første katte var Persere.Tja racen taler sit eget sprog.
Hvis jeg nogensinde får råd, så står Berits siamesere og Thaikatte på en suveræn første plads
Jeg har set så mange dejlige klips på Youtube med siamesere, det er simpelhen kærlighed ved først blik
De bedste nytårshilsner
Fredericia
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Da vi i sin tid valgte hende, var det udelukkende på udseende. Vi kendte ikke rigtig noget til hendes egentlige baggrund. Vi elskede hende naturligvis meget højt, men hun havde et vanskeligt temperament.
Da vi skulle have ny kat efter Frigg, ville vi derfor have forarbejdet i orden. Min bedste veninde har haft perserkat i mange år, og hendes kat var noget af det dejligste, som jeg nogensinde har mødt. Derudover havde vi kigget lidt på ragdolls. Vi ville gerne have en kat med et godt temperament, gerne en stor hankat, og (semi)langpelset. Vi ville desuden have en voksen kat, da sindet så er udviklet. Katten skulle enten være pensioneret avlskat eller omplaceringskat formidlet af opdrætter. Og så skulle det enten være en perser, gerne fra min venindes opdrætter, eller en ragdoll. Så vi lagde billet ind ved opdrætter og begyndte at kigge os lidt omkring ift pensionerede katte og omplaceringskatte.
Det endte med en dejlig ragdollhan på 5 år, som vi nu har haft siden oktober. Han er simpelthen så skøn. Stor, mægtig, godmodig og en rigtig gentleman! Vi overvejer, at få en mere i løbet af det næste års tid, om det bliver en ragdoll eller en perser er ikke til at sige. Det kommer an på katten. Men det skal uden tvivl være en af de racer, og vi vil kun have fra registreret opdræt.
maj 2018
Okay
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Jeg havde også kig på den men valgte aby/somali
hvorfor har I valgt "jeres" race?