{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Anne Julie F
Anne Julie F
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82

Hvorfor avler i? {{forumTopicSubject}}

Til dem der opdrætter.
Hvilke race opdrætter i?
Hvorfor gør i det, hvilke mål har i for jeres opdræt?
Hvilke problemer/ udfordringer er der i forhold til jeres race?
Har i haft problemer med at finde gode købere til jeres killinger?

Håber i vil deltage i min lille tråd. *s*

VH Anne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor avler i?
  • #1   12. aug 2011 Jeg opdrætter europé (se mere på min hjemmeside www.eife.dk hvis det er)

Jeg gør det fordi jeg synes at det er en fantastisk race, som jeg gerne vil bidrage med gode katte til. Jeg finder opdræt af katte enormt spændende, og med utroligt mange facetter og problemstillinger at forholde sig til og have kendskab til.
    Det er en ret overset race, så jeg forsøger også at hjælpe med at promovere den og få folks øjne op for racen.

Af udfordringer er der at det er en ret lille og sjælden race, så man skal derfor hele tiden have genpuljens tilstand for øje (men det synes jeg nu altid man skal uanset race), og så også det at den er ret ukendt, og nogle derfor slet ikke ved at européen ville være deres drømmekat ;oP

• #2   12. aug 2011 De er godt nok fine de europer, ærgeligt at jeg er allergisk over for korthårskatte.

• #3   12. aug 2011 Anne Julie - Tak. :o)
    Og ja, det er det da helt bestemt. Har du været ude og besøge folk med forskellige racer siden du ved det? :o)
    Er bare lidt nysgerrig, gælder det også for skaldede katte? Og er det alle langhårs katte du kan tåle, eller kun nogen? :o)

Har en veninde der opdrætter orientalere og europé, hun har noget katteallergi også (hun har så fået de der indsprøjtninger, så hun tåler dem langt bedre), men hun reagerer mindre på orientalerne end européerne :o)

• #4   12. aug 2011 Jeg har mødt mange forskellige katte/pelstyper og ind til videre er det kun langhårskatte jeg ikke reagere på.

• #5   12. aug 2011 Hov, skallede katte har jeg ikke "afprøvet";)

• #6   12. aug 2011 Okay, ja.. Hvad er det for nogle racer du har mødt i tidens løb? Er bare lidt nysgerrig, fordi jeg synes det er spændende så forskelligt folk reagerer.. :o)

• #7   12. aug 2011 Huskatte, abysinere, russian blue, british shorthair, somali og orientaler. Huskatte er dem jeg reagere mest på.

Main coon reagere jeg overhovdet ikke på. Det er afprøvet ved flere lejligheder, da min kærestes papsøster opdætter cooner og derfor har huset fuld.*s*

• #8   12. aug 2011 Anne - Hvor pudsigt :o) Har du prøvet med norsk skovkat også? :o)

Men ja, reagerer du mest på huskat, så er det nok bestemt ikke en europé du skal have :o)

• #9   12. aug 2011 Nej, jeg har ikke prøvet skovkattene (hverken norsk eller sibisisk).

Allergi er noget spøjst noget, for jeg er vokset op med huskatte og er først blevet allergisk efter jeg er blevet voksen.

• #10   12. aug 2011 Jeg skal have "afprøvet" ragdollen, da jeg smaddergerne vil have sådan en basse.

• #11   12. aug 2011 Anne - Held og lykke med det :o)

• #12   12. aug 2011 Tak skal du have.

• #13   13. aug 2011 Jeg opdrætter Cornish rex. Det et nærmest kommet ind med modermælken da mine forældre fik stamnavn for godt 40 år siden, selvom de holdt pause mens min søster og jeg var børn. Jeg har valgt at opdrætte denne race, da jeg syntes de er fantastisk smukke og har jordens bedste og dejligste temperament som passer perfekt til mig, og da jeg også har allergi så er det jo meget passende med en allergi venlig kat, som cornishen er. Ønsker simpelthen bare at udbrede kendskabet til denne fantastiske race smiley eneste problemer og udfordringer er at deres udseende er SÅ specielt at folk ofte ikke forelsker sig ved første blik, og at racen endnu ikke er en af de mest udbredte racer, og derfor kan det også være svært at afsætte killinger. Håber at min indlæg kunne hjælpe.

• #14   13. aug 2011 Alexandra: Mange tak for dit svar! Jeg synes cornish rex lader til at være en rigtig herlig race og jeg kan faktisk godt lide det lidt spøjse udseende, det på trods af at jeg faktisk mest er til store bamsende katte *s*

• #15   13. aug 2011 Du skal være velkommen til at komme og besøge dem og føle hvordan din allergi er over for dem smiley Og ja hvis man først har mødt dem, så "hænger" de fast, man glemmer dem ikke igen ..

• #16   13. aug 2011 Mange tak for tilbudet, det vil jeg huske når "projekt-find den rigtige race" for alvor går i gang.

Kommentér på:
Hvorfor avler i?

Annonce