{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Hjælp til lukket kattebakke {{forumTopicSubject}}

Hej... vi har et problem.
Vi har tre katte, en han på 1 år og 4 måneder, en hun på 1 år og 1 måned og en hankilling på ca. 13 uger. Før vi fik den nye killing for en månedstid-siden, da havde vi en almindelig åben kattebakke og brugte billigt grus. Men vi er nu gået over til noget dyrt grus, som mange herinde anbefaler (Extreme Classic), det er vi tilfredse med smiley Men da vi for ca. en måned siden begyndte på det nye grus, købte jeg også en ny kattebakke, for jeg var så træt af den åbne bakke, så har købt en lukket en (med låge som kan tages af og på). Den nye killing var vant til lukket kattebakke hvor den kom fra, så den accepterede den hurtigt, men de to store ville ik bruge den. Så til at starte med tog vi bare lågen af, så den kun var næsten lukket. Men vil super gerne have lågen på. Så tænkte i går, at nu må de da have vænnet sig nok til den til at kunne bruge den med lågen på, og efter at have vist killingen og hunnen den, så brugte de den også fint. Men den store han er bare super stædig, han NÆGTER at gå ind i den, også hvis vi prøver at skubbe ham ind af lågen. Så han tissede i vores seng og sked på gulvet, adr! Derfor har vi indtil videre taget lågen af. Men ville høre om nogle har haft samme problem, og/eller evt. har et godt råd til, hvordan vi får den stædige hankat til at bruge den lukkede kattebakke MED lågen på. Ville blive super glad for det, da det ser pænest ud, og den lille ellers skubber masser af grus ud på gulvet.
Knus Thilde

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til lukket kattebakke
  • #1   1. okt 2007 Så vidt jeg forstår har I kun én bakke til tre katte - og den ene kat er tilmed ny. Jeg synes det er urimeligt at forvente at de "gamle" katte skal bruge en ny lukket bakke og dele den med killingen.
    Problemet er sikkert let løst med at give de gamle katte den åbne bakke tilbage, eller også have en ekstra lukket bakke, hvor lågen er taget af.
    To bakker til tre katte er bestemt ikke for mange.

• #2   1. okt 2007 Jeg har aldrig haft låge på mine lukkede kattebakker.
    Hvis det forhindre din kat i at bruge den,hvorfor så have besværet med lågen,når den bare kan tages af ?
    Hvis du tænker på om den begrænser gruset i at komme ud på gulvet,så er svaret nej,der vil altid komme grus ud på gulvet...

• #3   1. okt 2007 Natascha : Hvis man bruger et ordentlig grus og det bliver der her (Extreme Classic),så lugter der ikke i hele hytten,selvom man tager lågen af.
    Og en anden ting,hvis kattebakken stinker så meget,hvordan tror du så at man får en kat til at bruge den med dens følsomme næse...???

• #4   1. okt 2007 Vi har taget lågen af til vores kattebakke da de ikke ville gå derind, og da vi også bruger Ekstremt Classic er der ikke ret meget på gulvet... Og det er virklig godt.....

• #5   2. okt 2007 Da vi fik viktor vendte han sig meget hurtigt til at bruge en lukket kattebakke med låge, men så fik vi sorte og han forstod bestemt ikke hvorfor hans katte bakke skulle lukkes af, så han nægtede også at bruge den... indtil vi to lågen af så ville han gerne... der er vel bare nogle katte der ikke rigtigt forstår det med lågen... sorteper gør ihvertfald ikke:-(

• #6   2. okt 2007 vi har også både en lukket og en åben bakke til vores to katte og de nægter også at bruge den lukkede hvis lågen er på... jeg tror det er et spørgsmål om pladsmangle inde i hvis den er på.. men ved det ikke.. jeg ved man kan købe nogle store (mener den hedder jumbo ) bakker i maxi zoo.. de er kæmpe store i forhold til de almindelige og der er meget mere plads til katten.. måske det kan hjælpe...

Kommentér på:
Hjælp til lukket kattebakke

Annonce