{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Buffas' ene øje lukket -hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem fra fødselsdagsfest og da jeg tog af sted væskede Buffas' øje lidt, men nu syens jeg bare at det er meget værre. Øjet er næsten lukket og det væsker meget. Han spinder dog og virker tilfreds.
Måske det for nogle er lidt vildt at oprette et indlæg på dette tidspunkt over "sådan en bagatel", men mine katte er jo mine små puslinger...

Buffas er 9 mdr og vores første kat, så vi ved ikke så meget om katte endnu (og er nok lidt pylet). Han har vel "bare" øjnbetændelse, men er der noget vi kan gøre og smitter det -vi har også en killing på 5 mdr.

Hilsen

En bekymret misse-moar, som vil lægge sig til at sove nu!

Ps.håber der er lidt gode råd, når misserne og jeg vågner i morgen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Buffas' ene øje lukket -hjælp!
  • #1   25. feb 2007 Noget der også er godt, er koldt kamillethe, det ved jeg at min svigerinde bruger på sine katte, og det hjælper. MEN jeg synes nu alligevel at du skulle tage til dyrlæge med ham.
    God bedring til ham.

• #2   25. feb 2007 Ja, kogt vand (evt. med kamilleté) holder betændelsen lidt nede, så det ikke bliver værre, og hjælper nogle gange, men det er rigtigt, at I nok bliver nødt til at lade en dyrlæge se på ham!

Potekram.

• #3   25. feb 2007 det lyder som øjenbetændelse prøv i første omgang kamillethe 3-4 gange i dag (rent vat til hvert øje)hvis det ikke hjælper så kontakt din dyrlæge i morgen

• #4   25. feb 2007 vi har nu prøvet med kamillethe og det er lidt svært at se om det hjælper, men ringer til dyrlægen i morgen. Inde i kanten af hans øje er det ikke grønt, som det plejer, men mere gråt i det. Han virker dog rimelig glad og spinder, men også lidt mere kælen og pylret end han plejer....

• #5   25. feb 2007 Der er nok ingen tvivl om, at der er noget galt med det øje. Jeg bruger altid sterilt saltvand til øjenproblemer og ved, at der er mange, der direkte FRARÅDER kamillete på grund af muligheden for yderligere irritation af øjet.

Hvis du kan komme til at se blinkhinderne (det "tredje øjenlåg", som kommer nedefra), så kan du se, om de er lyserøde - eller endnu værre røde. Deres farve er tydeligt tegn på irritation/betændelse. Du tager med én finger på underste øjenlåg og én på øverste og trykker så let i yderste øjenkrog på øverste øjenlåg - så kommer den frem af sig selv. (håber, det var til at forstå *SS*)

Men under alle omstændigheder - en tur til dr. dyr *SS*

Kommentér på:
Buffas' ene øje lukket -hjælp!

Annonce