{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Et kuld killinger- 2 priser...??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

ja nu kan det godt være det er mig der er underlig men jeg har nu efterhånden set det mange steder (også herinde men også på mange andre hjemmesider) og nu vil jeg godt have forklarring på hvorfor hvis man har et kuld blandings killinger måske maincoone/huskat eller perser/huskat så har man 2 priser på en pris for dem som ligner maincoonen og en for huskatten???????

Mange hilsner herfra

Jeg syntes at det er okay at man tager noget for killinger det er ikke det jeg siger men er det ikke lige vigtigt at alle killingerne får det rigtige hjem??? og hvad er forskellen??? man giver da ikke kun de dyre ormekur og det og ikke de andre... man har da samme udgift om den er lang eller kortpelset....

håber der er nogle der kan hjælpe mig med at fine fornuften i det...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et kuld killinger- 2 priser...???
  • #1   26. jun 2009 Det har vel noget med udbud og efterspørgsel at gøre.... eller måske sælgers grådighed....

• #2   26. jun 2009 Jeg syntes bare det er forkert da de et ellerandet sted gør forskel på dem... det er levende væsner... det er ikke 2 stole eller andet dødt... ja sådanne ser jeg det altså....

• #3   26. jun 2009 Hvis killingen mest ligner en huskat, vil folk ikke betale ligeså meget, som hvis den mest ligner en maine coon.....

• #4   26. jun 2009 så må man tage gennemsnittet... i mine øjne er det KUN for at tjæne penge.... og hvad har det med kattens velbefindene???

• #5   26. jun 2009 Det er da det samme som at sige, en race kat skulle koste det samme som en huskat..... Det er da søde katte begge to.....

• #6   26. jun 2009 det syntes jeg ikke for en racekat er der stamtavle (at man er 100% på at det ikke er indavl og den er raceren (og der koster parringen jo også penge) og selve stamtavlen koster jo penge at få lavt) på, og mange gange er der Ormekur, vacc og dyrlæge kontrolleret... det er sjældent at en alm huskat er det

men som jeg starter med at sige så kan det også bare være mig der er underlig at have den mening

• #7   26. jun 2009 Det er da en lam sammenligning Ann N....

Da det er blandinger, er de jo ikke racekatte - og det er samme blod der render i deres årer... det er helsøskende med forskelligt look.... så hvorfor sku den ene være bedre og dyrere end den anden?? Ville være det samme som at sælge et kuld racekatte til forskellige priser fordi den ene har flottere farver end den anden...

• #8   26. jun 2009 annelise ja det er det jeg mener... man har jo ikke haft flere udgifter på dem bare fordi de er langhåret... og så virker det på mig som om det er pengene man tænker på...

• #9   26. jun 2009 Mette jeg må sige jeg har aldrig set at man opstiller racekattene sådanne

Killing 1: 8000 kr
    Killing 2: 9000 kr
    Killing 3: 12000 kr
    Killing 4: 8000

de har da samme pris... men sælges til forskellig pris om det er til avl/udstilling eller bare alm kælekat.....

• #10   26. jun 2009 Jeg forstår der er forskel på udstillings-, avls- og kælekatte... men når det drejer sig om blandingskatte bør der efter min mening ikke være forskel på prisen
    Men blandt racekattene-folkene er der vist osse en del snobberi... jeg ka huske da de lilla persere dukkede op i 80´erne købte min mor en hunkat... den lignede ikke en skid en perser, selvom den havde en ret god tavle - men på grund af farven blev hun på en udstilling tilbudt 10.000 for den... og på det tidspunkt ku man få en god udstillingskat til 2-3000.... snobberi eller what?
    PS - hun solgte den selvfølgelig ikke.....

• #11   26. jun 2009 dejligt at høre jeg ikke er den eneste der har den mening...

• #12   26. jun 2009 Det er et snobbegen der vil noget - at dem der laver blandingskatte bevidst tager mere for dem der er langhårede - og folk køber dem:-)

• #13   26. jun 2009 Lis hvad tænker du på?? mener du dem som bevidst tager mere for langhåret end korthåret har et snoppegen??? (spøger bare lige for at være sikker)

------------------------------------------------------

Jeg har set på en anden side ved et kuld hvor de korthåret kostet 100 kr og de langhåret kostet 550kr det er edermagme noget af en forskel...

• #14   26. jun 2009 Jeg syntes det er snobbet at gå så meget op i om blandingskatte bliver langhåret - og så ydermere tage mere for dem.

• #15   26. jun 2009 okay så havde jeg forstået dig ret...

(det jeg skrev nedderst var ikke til dig men bare et eksempel på det jeg har set med at man tager mere for langhåret end alm...

• #16   27. jun 2009 jeg synes heller ikke der skal være prisforskel bare fordi nogen er langhåret min bla. katte jah freja kom ikke hjem da p-pillen skulle ned så hun hyggede med nabons kat smiley den ene er langhåret den anden er korthåret og prisen er ens

• #17   27. jun 2009 Moni..
    at der er stamtavle på katten er ikke ens betydende med at man er 100 % sikker på der ikke er indavl....
    Men man kan være 100% sikker på at vide hvilke gener der ligger bag..

(bare lige til en orientering)

• #18   27. jun 2009 Enig med Mette S.

• #19   27. jun 2009 marianne nej men man kan jo så selv se det hvis det er indavl

• #20   27. jun 2009 Nu tror jeg ikke der nogen steder står at man skal forære killingerne væk, kun en undring over hvorfor et kuld blandingskillinger sælges til forskellig pris pga pelslængde....
    Jeg mener bestemt man skal sætte en ordentlig pris for alle killinger - så de ikke ender med at blive kastebolde.... og så må man være ansvarlig og beholde sine killinger hvis man ikke kan finde ordentlige hjem til dem....

• #21   28. jun 2009 Hørt.... Berit

• #22   28. jun 2009 Moni - jeg synes også det er noget underligt noget. Jeg bryder mig virkelig ikke om den tingsliggørelse af kattene, der ligger i at sætte prisen efter pelslængde eller farve. Af en eller anden grund er det lange hår (desværre for kattene) vældig populært, og når det åbenbart er det, "folk vil ha'', og så bliver det, som Annelise skriver, udbud og efterspørgsel, der kan sætte prisen. Ak ak. Det absolut vigtigste må være, at killingerne kommer til gode, kærlige hjem, og et hjem bliver ikke nødvendigvis bedre af at køberen betaler en højere pris .... eller, for den sags skyld, betaler noget.
    For mig er katte for dyrebare til at de overhovedet kan gøres op i penge, men jeg synes da det er fint, hvis sælgere sætter killinger til salg for en pris, der matcher dyrlægeregning for neutralisation osv. Og mig bekendt er prisen for neutralisation, vaccination og ormekur den samme uanset pelslængde …..

• #23   28. jun 2009 kan godt følge dig, men sådan er det nu engang udbud og efterspørgsel smiley

Efter min mening burde de også koste det samme.

• #24   28. jun 2009 berit selvfølgelig skal folk selv bestemme hvad de tager for deres killinger jeg spøger bare hvorfor man mange gange tager flere 100 kr for en langhåret killing end for en korthåret når det er fra samme kuld....
    Mange gange er det jo fordi at morkatten er den langhåret og den så har værer ude og blevet parret af en strejfer så det er et uheld at de har fået killinger... så i mine øjne virker det bare som om at bare fordi de er heldige at der er nogle langhåret imellem jamen så tager vi da lige 400 mere for dem og hvorfor er de 400 kr bedre end de andre????????
    jeg vil også gerne have afvide hvor jeg har skrevet at man ikke skal tage penge for killinger? (jeg citere lige noget fra det første indlæg jeg lagde: <i>Jeg syntes at det er okay at man tager noget for killinger det er ikke det jeg siger</i>
    og jeg har jo ikke snakket så meget om racekatte for der er meget mere arbejde med det og ja der arbejder man meget mere med at få de rigtige faver og det hårde arbejde skal også beløndes men i mit oplæg snakker jeg KUN om et kuld blandingskillinger hvor nogle havde lang pels og andre havde alm huskats længte... og der kan jeg ikke se i min fornuft hvorfor de skal være flere 100 kr mere vejr....

Annelise ja jeg har det lige på samme måde

Tinka ja lige netop...

Kommentér på:
Et kuld killinger- 2 priser...???

Annonce