1.393 visninger
|
Oprettet:
priser på katte {{forumTopicSubject}}
kan virkelig ikk forstå at killinger uden tavle prismæssigt ligger omkring de 1500-2500 kr. jeg synes at det er meget dyrt for en uden tavle og undre mig over hvad der får den til at kommer derop i prisen, når man kan få katte med stamtavle som starter omkring de 3000 kr..
Hvorfor er dem uden tavler så dyre...?
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 72 Svar: 180
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Nogen foder med kvalitetsfoder, vaccinerer, giver ormekur m.v. også løber prisen jo op for katten.
Et godt råd må være, at man skal se sig om, hvis man vil have en ikke-tavle kat.
Om prisen er for dyr??? Det synes jeg nu ikke, hvis katten er vokset op under de optimale betingelser.
Man kunne i stedet spørge sig selv, om tavle kælekatte er for billige??
Hvis man indreger på forhøjede pris for avlsdyrene, neutraliseringen og stamtavlen, så er der jo ikke den store forskel i prisen.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
sep 2007
Det er rigtig nok, at det må antages, at folk der giver 1-3.000 kr. for en kat i det mindste har gjort sig nogle overvejelser omkring købet. Det er mange penge set i forhold til den almene opfattelse af værdien på en kat.
Jeg mener dog ikke, at det argument kan stå alene.
I så fald er der ingen der vil have en almindelig huskat, idet den koster gratis...
Folk der køber en racekat uden stamtavle køber den bl.a. fordi den er billigere end en racekat med stamtavle. Når de så giver en slat penge for katten, så forventer de i mange tilfælde også, at den er ægte. Og da prisen for en kat med stamtavle stort set er den samme, som prisen for en uden, så synes jeg det er berettiget at stille spørgsmålstegn ved prisen.
Jeg har set mange tilfælde, hvor førstegangskøbere af racekatte er på jagt efter et "godt" tilbud. De køber en ægte racekat uden stamtavle i deres uvidenhed men bliver senere skuffede, når det viser sig, at katten måske ikke helt ligner den race, den bør, eller udvikler sig som den burde eller, at der i det hele taget kan stilles spørgsmålstegn ved, om katten er ægte....
Når man står tilbage med den følelse, spørger man sig selv, om det virkeligt var det værd, at "spare" 1 - 2.000 kr....
jul 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 26
sep 2007
Den var ganske gratis ved første bekendtskab, da den var en tilløber. Den står dem nu 3.700 kr. i dyrlægeregninger til neutralisering, behandling for utøj dengang de fik den, ormekur, vaccine, pas m.v.
Hvis man skal sammenligne priser på en huskat og en racekat både med eller uden stamtavle, må man også vurdere, hvad der følger med, således man har et reelt sammenligningsgrundlag.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 38
jul 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 39
priser på katte