{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Hvilken klub skal man vælge?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg skal til at mde mig ind i en katteklub, og er i tvivl om hvilken en jeg skal vælge. Valget står mellem Felis Danicas fire hovedklubber:

Jyrak
Darak
Racekatten
Katteklubben

Kattens opdrætter er medlem af Jyrak, bør det have nogen indflydelse på mit valg? Jeg bor selv på Sjælland, er det fjollet at være medlem af Jyrak da?

Håber på at kunne få lidt gode råd for jer derude. Skriv meget gerne hvis I har særlig gode erfaringer med en bestemt klub.

Mvh Sabrina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken klub skal man vælge??
  • #1   9. sep 2007 Hej Sabrina.

Jeg overvejede selv meget i starten om jeg skulle være medlem af Jyrak, da jeg har hørt meget godt om Jyrak og min opdrætter til Dufa er medlem af Jyrak.
    Dog er det lidt fjollet, som du selv siger, for mig her på sjælland, at være medlem af en hovedklub som kun planlægger udstillinger i Jylland og på Fyn.

Jeg selv er medlem af Racekatten og det er jeg helt fint tilfreds med. Kan ikke huske hvad det var der gjorde forskellen da jeg i sin tid valgte hovedklub, men hørte vist lidt skidt om Darak som ellers også var i mine overvejelser, og så blev det altså til Racekatten.
    De har vist kun udstillinger på sjælland, hvor jeg mener at Darak har udstillinger både på sjælland og fyn.. ... Er ikke sikker på hvorvidt jeg husker rigtigt..
    Mon ikke der kommer andre på banen fra de forskellige hovedklubber..? :0)

• #2   9. sep 2007 Okay, jeg havde faktisk også overvejet Darak. Men det er vel i princippet ligegyldigt om man er medlem af eks. jyrak og kun kommer på eks. Darks udstillinger? eller?

• #3   9. sep 2007 Jo, det der er ved det, er jo bare at man får 'klubpriser', så dvs. når du som medlem af Racekatten tager på en Racekatten udstilling, så får du en bedre pris, end hvis du tager på en jyrak udstilling som medlem af Racekatten.
    Derfor er det godt at være medlem af en klub som har udstillinger i den del af landet hvor man er.

Tilgengæld er 'rabatten' eller klubpriserne den samme i alle klubber. Så man kan på den måde ikke tjene noget ved at være medlem af en bestemt klub.

• #4   9. sep 2007 Ahh, okay, det vidste jeg ikke. Tja, så er det nok lidt dumt at melde sig ind i jyrak, da jeg aldrig regner med at skulle derover at udstille..

• #5   9. sep 2007 Har nu lige været inde og kigge lidt på racekattens hjemmeside. Det er nu godt nok peanuts man sparer ved at være medlem af den klub der afholder udstillingen, og det er kun grupperabat eller dvs. fx. ved tilmeldingen af 2. kat, at man sparer eks. 20 kr.

Hmm... Derudover står der at der er gratis adgang til udstillingerne som medlem, men jeg anede faktisk ikke at det kostede ekstra hvis man ikke var medlem af den klub som afholder udstillingen.
    Der må bestemt komme nogle andre på banen snart som er garvede udstillere.. ;0)

• #6   9. sep 2007 Undskyld jeg spamer din tråd, men kan faktisk ikke se at Jyrak giver mængderabat på kattene.
    Inde hos Racekatten giver de også et rimeligt nedslag når man har over 2 katte, synes jeg.

• #7   9. sep 2007 Det med 'mængderabatten' betyder ikke så meget, da jeg kun skal have en med på udstilling. Oliver er jo en blanding, så ham er der vel ingen der gider se på smiley

• #8   9. sep 2007 Hej..

Oliver er en utrolig smuk blanding.. men da han ligner en race vil han ikke klare det så godt som de rigtige huskatte ..

Men jeg vil da anbefale darak.. du kommer gratis ind på alle daraks udstillinger også selvom du ikke har katte med på udstillingen..

Men du kan jo også vælge en klub som kun repræsenterer din katte race.

Jeg er både medlem af Darak og Colour pointen

knus

• #9   9. sep 2007 Tror nu heller ikke Oliver har temperament til at ta med på udstilling smiley Så har ikke planer om at ta ham med....

• #10   9. sep 2007 Jeg er helt klart fortaler for RACEKATTEN....

Man får altid en god behandling og de har tid til og lytte hvis man har problemer.....

så dem kan jeg varmt anbefale....

• #11   9. sep 2007 plus kanone opdrætter workshops/ potemøder!!!

• #12   9. sep 2007 Det er jo en smagssag,hvilken klub man vælger,men da du bor i kbh.,ville jeg vælge enten Darak eller Racekatten,der begge holder til på sjælland og har de fleste af deres udstillinger her.
    Jeg har i flere år været et meget tilfreds medlem af Darak,de har bl.a en god og stabil bestyrelse,der har fungeret godt i mange år og det synes jeg er vigtigt.

• #13   9. sep 2007 man kommer os gratis ing på racekattens udstillinger hvis man bare er tilskuer ;o) som medlem.

• #14   9. sep 2007 sabrina: jo det gør du!

• #15   10. sep 2007 ja, så var det lige at jeg "igen" ikke kan følge med.
    Jeg er medlem af Jyrak, og vil gerne til udstilling(altså som tilskurer), hvordan var det så lige med betaling af billet, var der også gratis adgang, er der nogen som ved noget der????
    Puls

• #16   10. sep 2007 Hejsa

kig på div. klubbers tilbud til dig - og vælg ud fra det.

Priserne på medlemsgebyr er det samme, men ikke tilbuddene.

Jeg er selv Jyrak medlem og har været det siden 94 - hvor jeg skulle hen hvis jeg skulle skifte ved jeg faktisk ikke.

Hilsen Heidi og birmabanden

Kommentér på:
Hvilken klub skal man vælge??

Annonce