886 visninger
|
Oprettet:
Hvilke klub {{forumTopicSubject}}
hvilke klub synes i at man skal være medlem af.. Jeg har overvejet at blive medlem af en af kluberne så jeg også kan komme med til udstillinger.. Men hvilken??
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
Din kat er stadig killing og kan derfor ikke opnå noget decideret, anden selvfølgelig at gøre hende udstillingsvant.
Det er først efter 10 måneders alderen, at din kat kan begynde at opnå titler.
Du kan se her, hvordan de forskellige klasser bedømmes og hvordan de skilles:
http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=128&WebsiteID=1&LanguageID=1
Det kan dog være en rigtig god idé, at begynde at gøre hende udstillingsvant allerede nu...
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 83
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
Efter hvad jeg ved, skal en Birma vist holdes sammenpakket. Så bagparten hviler på en hånd, mens forpoterne holdes imellem fingrene på den anden hånd og hun nærmest hviler. Det er rimlig stor kontrast iforhold til MCO og NFO udstilles...hvor de 2 racer holdes strakt.
Det er nok på den måde lidt lettere, da man har mere styr på det, men jeg ved ikke hvor stor fokus der fra dommerne om hvordan en kat holdes/præsenteres.
Du kan jo altid forsøge med en hobbyudstilling, men det er nærmere www.birmaklubben.dk du skal meldes ind i så. Medlemskab af denne giver så ikke adgang til alle hovedklubberne du finder på www.felisdanica.dk, da dette er en race (hobby) klub.
Nu er jeg medlem af Jyrak, som er en Jysk hovedklub, der står noget om Udstilling for første gang også, hvis du klikker på det sidste link jeg gav dig i mit sidste indlæg.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 83
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Hvis du melder dig ind i birmaklubben, kan du frit bruge klubbens udstillingskonsulenter til at hjælpe med råd og vejledning. www.birma.dk - under show finder du en god forklaring, vaskeanvisning osv.
Ellers skal du vende din kat til at blive vasket, føntørret og blive holdt på ægte birmamåde ( man kan risikere at stå sådan rigtig længe ) Hvis du overvejer at komme til Kolding, er vi rigtig mange som er tilmeldt...så der er altid mulighed for en hjælpende hånd.
Kh
Camilla
Hvilke klub