1.059 visninger
|
Oprettet:
Hvornår skal man meldes ind i en klub? {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi er jo simpelthen så heldige at vi henter vores lille Britte-Pige, Dia, her om en uge Men nu kom jeg til at sidde og funderer over alt det der med at jeg gerne vil have killinger på hende når hun er gammel nok Men hvornår melder man sin kat ind i en klub? og skal man gå til udstillinger for at være i en klub??
Har aldrig haft en racekat mere, og har prøvet at læse lidt om de forskellige klubber inde på felis danica, men kan ikke helt finde rundt i hvilken en vi skal vælge
Håber nogen vil hjælpe mig lidt med at finde rundt i det
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Du skal melde dig ind i en klub inden du søger dit stamnavn, for du skal være medlem af en af hovedklubberne, før du kan gøre det.
Man skal ikke udstille for at kunne være medlem, men som opdrætter er det en god ting at udstille, så man kan holde øje med om ens katte følger standarden.
Der er også andre fordele ved at melde sig i klubber. F. eks får du Kattemagasinet 4 gange om året, med en masse gode artikler, information om udstillinger og andre begivenheder. De fleste klubber har også en masse gode kursus/foredragstilbud til deres medlemmer, hvor man kan lære en hel masse gode ting.
Hvis du har flere spørgsmål, skal du bare spørge. :o)
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
Hvilken klub skal man vælge?? Havde lidt tænkt på JYRAK?? Men kender slet ikke så meget til den verden endnu..
apr 2007
dec 2007
Ja, du skal selv finde ud af hvad du vil bruge som stamnavn. Det kan f. eks være hvis du har et speielt efternavn eller mellemnavn eller noget helt andet.
Mit består af mit og min mands fornavne: Thomas og Annie = Thomani
Jeg går ud fra du bor i Jylland, når du automatisk siger JYRAK? Det står en frit for, hvilken klub man vælger, men jeg synes du skal gå ind på klubbernes hjemmesider og læse lidt om dem og hvad de har at tilbyde, inden du bestemmer dig. :o)
apr 2007
'Nahh.. ved ikke lige hvor speciel jensen er.. hæhæ Det er kun kæresten der har et specielt mellem navn Men vi må til at være kreative med bogstaverne
dec 2007
Et godt råd: Lad være med at vælge et stamnavn med et race navn i. Jeg så på udstillingen i dag, en dame med en vest på hvor der stod xxxCoons Ocikatte, det så altså lidt sjovt ud :oD
Man ved jo aldrig om man får lyst til at skifte race, eller have flere racer en dag :o)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
apr 2007
Jeg tror ikke jeg vil på udstilling med hende, selvom hun er egnet til det. Men har overvejet at tage på en udstilling selv, og se hvordan det foregår.. har aldrig set eller prøvet en og aner intet om det endnu
Jo, hun er købt til avl og har også fået en del afvide omkring racen og der medfølger også rådgivning ;-).. men tænkte lige at jeg ville prøve at spørge herinde, når jeg nu alligevelle sad herinde og surfede rundt
Lis: Ok, det vidste jeg ikke der var, det vil jeg da lige undersøge nærmere Takker
Hvornår skal man meldes ind i en klub?