746 visninger
|
Oprettet:
Nyt hus - Nye omgivelser {{forumTopicSubject}}
Så fandt vi endelig drømmehuset med masser af plads til de små misser.
Så tænkte jeg lige om der er nogle gode ideer til hvordan misserne lærer de nye omgivelser at kende på den bedste måde og ikke kommer ud for nogle ulykker eller forsøger at løbe tilbage til det gamle hus.
Håber I har nogle gode råd??
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 104
Men tænkte på at holde dem inde de første to uger og så måske gå med dem i snor rundt i haven??
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Gør selve flytningen så udramatisk som muligt for kattene. Enten ved at flytte dem til det nye hus først, hvor I har gjort et (evt Feliway-sprayet) rum klar med grusbakke, vand osv .
Eller omvendt: luk kattene inde i et ditto rum, mens I klarer flyttelæsset. Når alle møbler og kasser er i det nye hus, så flytter I kattene som det sidste.
Hold kattene inde de første 14 dage, så de får tid til at vænne sig til det nye, inden I lukker dem ud. Evt. kan I indhegne haven.
Og tillykke med drømmehuset!
aug 2007
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
Og så er det en god ide at vænne dem til lidt af huset ad gangen, da et helt stort og fremmed hus kan virke alt for overvældende! Start med et par rum ad gangen og når de så føler sig trygge der, kan I udvide til et rum mere osv. Held og lykke med flytningen ;o)
mar 2007
Ville allerhelst kunne holde dem inde så de ikk kom noget til, men de har jo været udekatte de sidste 3år, så det vil næsten være synd.
dec 2006
Hvis der er rimeligt trafiksikkert, så kan jeg godt forstå I vil lade dem blive ved med at løbe frit, som de er vant til. Men på den anden side er netop en flytning, måske det der skal til, for at de kan acceptere en indhegning - og 800 kvm er nu pænt plads at boltre sig på.
Men uha, det vil da godt nok være surt at indhegne 800 kvm! og kattene så ikke vil acceptere det! så jeg kan godt forstå du siger puha til det.
mar 2007
Min største bekymring havde faktisk været at tilvænne dem omgivelserne, men jeg havde egentlig ikke overvejet at det kan blive stressende for dem når vi begynder at flytte ud.
Måske de skulle på pension den weekend det står på (de er på ferie der hver sommer og er også købt der)
dec 2006
Jeg stresser selv helt vildt over flytninger, så jeg har ikke selv nerver til at lade kattene løbe rundt om benene på flyttefolk. Vil også tro, at de fleste katte i en eller anden grad bliver stresset over flytninger.
(Måske er det ikke helt tosset med den pension... har ikke selv prøvet det).
Hvornår skal I flytte? Det kunne da være rart at høre om hvordan misserne tager det til den tid.
mar 2007
Vi skal flytte til 1 november, skal nok vende tilbage når alle dyrene er kommet på plads.
Det er skønt med lidt gode råd og nye vinkler på tingene herinde.
Nyt hus - Nye omgivelser