{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Nyt hus - Nye omgivelser {{forumTopicSubject}}

Så fandt vi endelig drømmehuset med masser af plads til de små misser.
Så tænkte jeg lige om der er nogle gode ideer til hvordan misserne lærer de nye omgivelser at kende på den bedste måde og ikke kommer ud for nogle ulykker eller forsøger at løbe tilbage til det gamle hus.
Håber I har nogle gode råd??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt hus - Nye omgivelser
  • #1   26. aug 2007 Det er inde og ude katte, så de skulle jo gerne kunne gå ind og ud som det passer dem liugesom de gør nu.
    Men tænkte på at holde dem inde de første to uger og så måske gå med dem i snor rundt i haven??

• #2   26. aug 2007
    Gør selve flytningen så udramatisk som muligt for kattene. Enten ved at flytte dem til det nye hus først, hvor I har gjort et (evt Feliway-sprayet) rum klar med grusbakke, vand osv .
    Eller omvendt: luk kattene inde i et ditto rum, mens I klarer flyttelæsset. Når alle møbler og kasser er i det nye hus, så flytter I kattene som det sidste.
    Hold kattene inde de første 14 dage, så de får tid til at vænne sig til det nye, inden I lukker dem ud. Evt. kan I indhegne haven.

Og tillykke med drømmehuset!

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #3   26. aug 2007 Jeg foreslår også, at I lader kattene blive inde de første par uger, da de ellers vil forsøge at finde tilbage til jeres tidligere hus.
    Og så er det en god ide at vænne dem til lidt af huset ad gangen, da et helt stort og fremmed hus kan virke alt for overvældende! Start med et par rum ad gangen og når de så føler sig trygge der, kan I udvide til et rum mere osv. Held og lykke med flytningen ;o)

• #4   26. aug 2007 Hegne haven ind.. puha den er 800 kvm. hehe
    Ville allerhelst kunne holde dem inde så de ikk kom noget til, men de har jo været udekatte de sidste 3år, så det vil næsten være synd.

• #5   26. aug 2007 800 kvm. Heldige asen!
    Hvis der er rimeligt trafiksikkert, så kan jeg godt forstå I vil lade dem blive ved med at løbe frit, som de er vant til. Men på den anden side er netop en flytning, måske det der skal til, for at de kan acceptere en indhegning - og 800 kvm er nu pænt plads at boltre sig på.
    Men uha, det vil da godt nok være surt at indhegne 800 kvm! og kattene så ikke vil acceptere det! så jeg kan godt forstå du siger puha til det.

• #6   26. aug 2007 hehe. Haven er godnok hegnet ind da vi også har en stor hund, men misserne er jo vant til at springe op på tagen og så ned på den anden side, hvis de ikke har andre flugt muligheder :o)
    Min største bekymring havde faktisk været at tilvænne dem omgivelserne, men jeg havde egentlig ikke overvejet at det kan blive stressende for dem når vi begynder at flytte ud.
    Måske de skulle på pension den weekend det står på (de er på ferie der hver sommer og er også købt der)

• #7   26. aug 2007 Det kommer an på dine kattes psyke, hvordan de tackler selv flytningen. Nogle katte er jo ved at få et sammenbrud bare der bliver skiftet en lænestol ud i hjemmet, andre tager en flyning med nogenlunde ro og synes det er spændende.
    Jeg stresser selv helt vildt over flytninger, så jeg har ikke selv nerver til at lade kattene løbe rundt om benene på flyttefolk. Vil også tro, at de fleste katte i en eller anden grad bliver stresset over flytninger.
    (Måske er det ikke helt tosset med den pension... har ikke selv prøvet det).

Hvornår skal I flytte? Det kunne da være rart at høre om hvordan misserne tager det til den tid.

• #8   27. aug 2007 Jeg synes det er så befriende at misserne kan komme på pension hver år når vi er på ferie, det har de været de sidste tre år. Vi har verdens bedste kattepension/ kattehjem, Bæklund i Hjørring. Jonna som ejer det lever og ånder for de små misser og de bliver kontrolleret i hoved og mås hver dag. Det kostede mig godtnok næsten 2000kr for 2 uger her i sommer, men det er jo alle pengene værd!
    Vi skal flytte til 1 november, skal nok vende tilbage når alle dyrene er kommet på plads.
    Det er skønt med lidt gode råd og nye vinkler på tingene herinde.

Kommentér på:
Nyt hus - Nye omgivelser

Annonce