{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Killing som vælter. {{forumTopicSubject}}

Ja den er fra d.11.6 og den kan ikke gå uden den vælter omkuld. Nogen opdrætter som har erfaring omkring dette.
Det skal lige oplyses det ikke er min killing men en bekendt som har sit første kuld som har spurgt mig til råds.
Jeg sage hun skulle kontakte dr.dyr. Men hun ville se tiden an. Har ikke så mange penge da hun er pensionist, og mor til killingerne skal sterill. nu.
Jeg har stor medfølelse med de stakels små, fordi de heller ikke får loppe el. ormekur. De får også resterne fra menneskemaden.
Nå i det hele taget vrimler det i mit område med små killinger, og jeg køre jo som aftenvagt. Ser hver aften små udtværede killinger på vejbanen. suuk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing som vælter.
  • #1   28. jul 2007 det koster jo ikke noget og ringe til dyrekægen og spørger hvad det evt kunne være ;o)

• #2   28. jul 2007 Har den væltet hele tiden, eller er det nyt?

• #3   28. jul 2007 Syntes ikke det er en undskyldning at hun er pensionist, for ikke at have råd.. jeg måtte selv punge ud med 2200,- til Anella for en uge siden og jeg er selv førtidspensionist.. Er der noget galt med katten tager man den til dyrlæge, for der vil altid være noget man kan spare på selv

• #4   28. jul 2007 hmmm...nu ved jeg godt det ikke er dyr, men mennesker kan få en virus på balancenerven og her ikke bare i fuldskab, men permanent.

Det er desværre en ret alvorlig sygdom, jeg mener ikke der er noget imod det, anden at leve med virussen og håbe det går over. Man skulle blive pænt svimmel af det, og derigennem ikke kunne gå...eller jo, men man ser ret fuld ud når man gør.

Men om katte kan få det, aner jeg simpelthen ikke...

Det er højstsandsynligt et eller andet med hovedet, så den skal nok til doktor dyr, her tror jeg ikke det hjælper at ringe for doktor dyr vil nok have den til selvsyn. Der skal nok udskrives nogle kraftigere medikamenter, end en smule til øjenkatar eller p-piller. Så udenom kommer hun nok ikke...

Jeg syntes uanset hvad, så skal hun tage den til doktor dyr, bede ham om at vurdere om den skal gennemanalyseres for at komme med et bud på sygdom. Hvad det vil koste de forskellige analyser og evt. bud på medicinkurer, de har prislister og dyrelæger har afdragsordninger. Men hvis hun ikke vil ofre hvad det koster, og den ikke er forbedret efter en 14 dage - 3 uger MAX. så syntes jeg det er ren dyremishandling at holde en killing i live der ikke kan gå.

• #5   28. jul 2007 Hmmm som alle allerede har skrevet så er der ingen undskyldning for ikke at søge dyrlæge, hvis et dyr er sygt, der er sågar lov omkring det. Har man en god dyrlæge kan man jo bare få en afdrags ordning.

Du spørger om der er en opdrætter der ved noget om det, er det racekatte da ? Ikke at det gør en forskel mht at søge dyrlæge, men hvis du mener at det skulle være en race relateret sygdom, må vi vide racen ;o)

1. Det kan være væske ansamling i hjernen
    2. Sjælden set med dog set - hjerneblødning
    3. Virus
    4. Vitamin/mineral mangel, temmelig sansynlig hvis din veninde ikke giver killingerne hvad de har brug for
    5. Nerve hjerneskade

Dyr kan blive meget syge at forskellige mangler af vitamin og mineraler.

Som du selv kan se er der mange forskellige muligheder for hvad denne killing kan fejle, så der er kun en ting at sige..... SØG DYRLÆGE

Kan din veninde ikke sørge for sine dyr, burde hun slet ikke have dem, og har hun ikke råd eller muligheder så er er altid dyrenes værn som kan hjælpe.... Der er simpelthen ingen undskyldning..... Det er ingen skam at have sygdom, men en stor skam ikke at gøre noget ved det :o(

• #6   29. jul 2007 Tak for jeres svar. Nu er jeg ikke selv pensionist, men kommer i mange hjem hvor der kun er folkepension. Og der er der overhovedet ikke råd til en dyrløgeregning.
    Sakl pensionister så udelukkes fra at holde dyr????
    Som kan give den meget trøst i deres ensomhed????
    Det mener jeg så ikke.
    Mren jeg mener at hun slulle have truffet beslutningen om sterilisation af hunkatten inden den blev med killlinger.
    Men nu er der der som sagt. Og jeg ved at hun ikke tager den til dr.dyr.
    Hun bor ddesværre temmelig langt fra mig. Og som sagt er det kun en bekendt som jeg kender via en anden af mine pensionister.
    Jeg synes at der skulle være en tilskudsordning for pensionister så de også kunne få deres dyr behandlet.
    Og glem så ikke allle jer som siger hun skal til dr.dyr. I BLIVER SELV EN DAG ALMINDELIGE FOLKEPENSIONISTER. gad vide hvad I synes til den tid. Skal I leve uden dyr. Hvis ikke så skal ii gang med en sideløbende pensionsopsparing.
    Problemet er der, og der er bare ikke nogen som i kommunalt regi tager hånd om det. Hverken når dyr skal afliives eller er syge.

• #7   29. jul 2007 Nu er derlang tid til jeg bliver folkepensionist, er jo en af dem, som først kan pensioneres, når jeg bliver 67.

Men jeg er dog ikke i tvivl, hvis jeg ikke har råd til at tage mine dyr til dyrlægen, så skal jeg ikke have nogen. (og for god ordens skyld så har jeg en meget fornuftig pensionsordning og skulle således ikke komme til at stå i den situation). Men til enhver tid, er det jo mig, som vælger et dyr og så er det også min pligt, at det får den pasning, det har behov for, inklusiv dyrlægecheck regelmæssigt og akut.

• #8   29. jul 2007 Kirch "I BLIVER SELV EN DAG ALMINDELIGE FOLKEPENSIONISTER. "

JEG er (enlig) folkepensionist, og flere af mine bekendte, der også har katte, er det også, og jeg kan fortælle dig, at samtlige mine og deres katte bliver fodret og vaccineret optimalt, og hvis et dyr er sygt, kommer det hurtigt til dyrlægen. De fleste dyrlæger er villige til en afdragsordning.

Har man taget et dyr til sig, har man pokker tage mig også et ansvar for det. Er det småt med penge, må man prioritere og vælge andre ting fra, og vil man ikke det, skulle man i stedet have anskaffet et tøjdyr.

Når der er råd til så meget mad, at der bliver noget til overs, er der også råd til at sørge for et ordentligt foder til katten.

Jeg bliver bare SÅ vred, når jeg læser et indlæg som dette smiley

• #9   30. jul 2007 Pernille og Mega. Det er da bare så dejligt at læse om jeres kattehold.
    Mren det rokker altså ikke ved det fakta, at en almindelig folkepension i dag er så lille at når de faste udgifter er betalt, så er der ikke meget tilbage.
    Sådet glæder mig da at I mener at jeres venner på KUN folkepens. har sååå mange penge til overs.
    Og Pernille. Det med at blive gammel det er noget som for nogle kommer pludseligt, hvor de så bliver helt ude af stand til at tage vare på de dyr som de havde inden eller dem selv.
    Så lad være med at have kikkertsyn og lad være med at dømme andre folk hvis situation I slet ikke kender.
    Ingen af de folkepensionister som jeg kender har penge til overs.
    Og ja så skal de så ikke have dyr kan jeg så konkludere af jeres indlæg. Men hvad med dem som de nu engang har??????? Og skal du så være endnu mere ensomme end de er nu????????????
    Må sige at jeres svar kan gøre mig virkelig undrende, og også lidt frustreret.`!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #10   30. jul 2007 Mega. Du skriver i din profil, at du er invalidepensionist. Så din situation er jo meget anderledes. Du har også fast ejendom og ret så mange racekatte, så jeg mener du er opdrætter og der også får en ekstra indkomst.
    Det er lidt rystende at læse, at den almindelige viden om folkepensionister og deres forhold er så ringe.

• #11   30. jul 2007 Kirch, jeg har aldrig påstået at en folkepension alene er ensbetydende med mange penge.

Jeg mener kun, at har man ikke råd til dyrlægebesøg, når det er nødvendigt, så skal man ikke have dyr og opstår der en situation, hvor man ikke er is tand til at varetage sine dyrs interesser, så er det éns pligt at finde et nyt hjem, hvor de basle behov kan opfyldes.

Jeg har bestemt ikke kikkertsyn, men forstår ikke dit argument og du åbenbart heller ikke mit og så kan vi jo diskutere i lang tid, hvem er det egentlig, som har kikkertsyn...???

Og jeg mener fortsat, at har man ikke penge til at dække de basale behov (inkl. dyrlægebesøg), ja, så må man finde andre veje, synes bestemt ikke at ensomhed er et sagligt argument, hvis det bliver på bekostning af et dyr, som man selv har anskaffet.

Ifølge Megas indlæg synes jeg da, at der beskrives et temmelig godt kendsakb til situationen som folkepensionist.

Og synes da i øvrigt at det er dejligt, at du har haft glæde af at læse om mit kattehold...

• #12   30. jul 2007 Kirch, jeg mener fortsat ikke, at det handler om viden om folkepensionister, ved godt hvad satsen er.

• #13   30. jul 2007 Ja men vi er da rørende enin i at man skal finde et nyt hjem hvis man ikke kan have penge til dyrlægeregning. Men hvem er det så som skal stå for dettte, når folk ikke længere kan???????hvis er ansvaret når den som intet længere selv kan. Er det eller hjemmehjælpen, eller naboen?????Elkler dig.
    Nu startede tråden faktisk med at jeg spurgte om nogen kendte til hvad der kunne være grund til at en killing vælter når den går.
    Og så startede der så en heftig udmelding far en del om at man selvfølgelig tager til dyrlægen med killlingen, Og ja det mener jeg jo også. Men det kommer killingen altså ikke til dyrlægen af. For ejeren har stadigvæk ikke pengene til det, og hun skal allerede afdrage for sterilisationen af moderen.
    Så killingen bliver nok desværre overladt til sin egen skæbne, på trod af hvad vi alle mener der skal gøres. For sådan ser virkeligheden ikke ud.

• #14   30. jul 2007 Jeg er med på, hvad di t spørgsmål var, og rådet er, at atge killingen til dyrlæge. Du henførte selv til en folkepensionists rådighedsbeløb.

Jeg synes, at det er forfærdeligt, at killingen overlades til sin egen skæbne, hvorfor ikke indlevere den, moderen og resten af killingerne til et internat?

• #15   30. jul 2007 Kirch:

"Mega. Du skriver i din profil, at du er invalidepensionist. Så din situation er jo meget anderledes."
    Svar: Jeg VAR IP.

"Du har også fast ejendom"
    Svar: Nej, jeg bor til leje!

"og ret så mange racekatte, så jeg mener du er opdrætter og der også får en ekstra indkomst."
    Svar: Gid det var så vel!
    Jeg er faktisk ved at nedtrappe mit opdræt, da det, trods killingesalg af og til, er en ren underskudsforretning.
    (Jo, hvis jeg ikke fodrede optimalt, ikke vaccinerede, ikke testede mine avlsdyr og ikke gik til dyrlæge med dem, når de var syge ... så måske)

"Det er lidt rystende at læse, at den almindelige viden om folkepensionister og deres forhold er så ringe."

De "almindelige" folkepensionister, jeg kender, har bestemt IKKE overskud, men de prioriterer: Dropper f.eks. frisøren i lange perioder, undlader unødige transportudgifter til f.eks. familiebesøg og meget andet.
    Men deres dyr får ordentlig foder, og de kommer til dyrlæge, når det er nødvendigt.

PS: Jeg kan fortælle dig, at jeg - før mine pensionsforhold gik i orden, gik rundt med frakke på indendøre for at holde varmen, spiste rugbrød til 3 kr. pakken (sidste salgsdag) og spagetti, den ene dag kogt, den anden dag ristet, og gik rundt og samlede kvas i folks hække for at have noget at komme i brændeovnen.
    MEN MINE DYR MANGLEDE IKKE NOGET!

Så jeg ved, hvad jeg taler om - undskyld sideapringet!

• #16   2. aug 2007 har en veninde der engang fik en killing der heller ik ku gå på benene, den væltede også hele tiden. den blev erklæret hjerneskadet og aflivet da det blev vurderet den ik ville få et værdigt liv. =(

Kommentér på:
Killing som vælter.

Annonce