{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.707 visninger | Oprettet:

syg killing...!!! {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.. jeg har været så "dum" og "naiv" og tro på sælges oplysninger da jeg købte min nye killing igår..

har købt en norsk skovkat/huskat killing på 12 uger..
men nu har vi været hjemme t døgns tid og har her til morgen måtte bestille en dyrelæge til kl 14 40 i eftermiddag..

måske nogle der har en ide om hvad den kan fejl..??

sm sagt skull den være 12 uger, set kuld søsende som er en del større end hende.. men den har størrelse efter en 5-6ugers killing..

den spiser fint.. æder enda..
den har udspildet bug.
meget hård afføring.
sover konstant
leger ikke.
meget svag og vælter af ingen ting hvis man kæler den..
den har meget store øjne, virker som om den er hævet i øjne.. (ikke volsomt)

jeg ved godt man måske burde levere killingen tilbage til sælge, men da de i mine øjne ikke virker intresseret i at killingen er syg bryder jeg mig ikke om at efterlade den hos dem, af hensyn til den selvfølgelig skal tilses af en dyrelæge..

sælges påstod da jeg købte den og spurgte hvorfor den var lille.. at den intet fejlet og legede ligsom alle de andre.. men det er ikke tilfældet..

håber der nogle der an give mig et bud i den rigtige retning..

jeg har købt killingen som en lille hankilling.. men viste sig at være en hunkilling.. dette sker selvfølgeligt ofte. det ved jeg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syg killing...!!!
  • #1   26. aug 2008 Det er synd for killingen, at den allerede er så syg, og at den ikke har været i dyrlægebehandling før. SUPER at DU nu tager det ansvar for killingens helbred, som sælger skulle have taget. Jeg håber, den bare har orm, eller noget andet der kan behandles.

• #2   26. aug 2008 hej.. det gør mig ondt med din lille killing..
    ang opspilet bug og at den spiser meget, det kunne nemt tyde på orm.. er den ikke dyrlæge tjekket og vacc da du købte den som 12 uger ?
    den kan jo sagtens have noget øjenbetændelse, du skriver dens øjne ser hævet ud ?
    i det kuld jeg lige har solgt havde jeg også en der var mindre end de andre, men han havde fra fødslen ikke rigtig ville spise og fik modermælkserstatninbg som tilskud, men han blev aldrig helt så stor som de andre...

forstår godt du ikke vil levere den tilbage, men hvis du har betalt meget for den, må du jo prøve at snakke med dem om dyrlægeregningen..

held og lykke, vil gernme høre hvad dyrlægen siger.. hilsen betina

• #3   26. aug 2008 ang kønnet.. det burde ikke ske, som 12 uger kan man godt se forskel, og min dyrlæge tjekker om sten er faldet ned på han killinger når de er til 1 vacc og sundhedstjek..

• #4   26. aug 2008 den er ikk vaccinertet. og betalte ikke så meget for hende.. har tænkt mig at kontakte sælge igen når vi har været ved dyrelægen..ikke som sådan for at få dækket udgifterne, for ville hun med sikkerhed ikke gøre.. men af hnsyn til hun ikke bare skal slippe for at sælge en syg killing..

hun skulle være orme behandlet. men sælge sagde osse den var loppe behandlet.. og DET var den bestemt ikke.. måtte loppebehandle hende igår.. der ikke noget der tyder på øjne betændelse.. virker nærmere som øjne "står" langt ude..

ved hun har fodret dem md aldis det billig voksen foder. så om det måske kn betyde noget ved jeg ikke.. her har vi købt silens hills kitten til hende..

vil selvfølgelig gerne skrive når vi har besøgt dyrelægen..

undre mig meget over hendes ekstrem lille størelse.. hun er jo kun på størelse med en 5-6 ugers killing..

kan gøre mig så gal folk der får killingere ikke sørge for det opvokser som sunde og raske killingere.. hentede hende i går ved 12 tiden.. og har set hende været vågen samlagt en time.. ved så ikke med i nat.. men i morges sov hun lig så tungt som hle tiden..

hvis jeg tar hende op eller flytter hende.. kigger hun ikke engang rundt ligger sig bare til at sove igen..

• #5   26. aug 2008 ja for at giv folk et indblik i hvor lille hun er så kan hun lig i en hånd.. !! selvfølgelig raver hun lidt over hånden med kan sagnes lig der og putter sig bare selvom hun ligger i en hånd..

• #6   26. aug 2008 det er synd for den lille bette..
    Jeg kan altså ikke forstå at folk kan finde på at lade killinger opvokse på sådan noget foder..
    mine fik R/C Weaning fra dyrlægen, og blev vacc.. selvfølgelig kostede det da, men med dyrlæge tjek og vacc er jeg da rimelig sikre på at de fik en god start..

Mon ikke dens størrelse hænger sammen med foderet ? håber dyrlægen kan hjkælpe dig med den lille-...

• #7   26. aug 2008 som skrevet ved jeg godt jeg måske var dum og naiv.. men.. hun skal tilses.. og hun skal tilses idag..

måske så ja burde jeg aflvere hende tilbage.. men konsekvndserne af det bliver hun ikk liver behandlet.. det jg sikker på.. og vil ikk lvere hende tilbage hvis det kan ende med hun ikke overlver pga det.. men nu må jeg jo se hvad dyrelægen siger til hende.. en pinsel og skal vente så længe..

• #8   26. aug 2008 Er helt enig med Lis D. aflever den tilbage, dette lyder ikke som om du bliver glad for den, og det lyder som om den kan ende med, at blive dyr. i dyrlægeregninger.. Opdrætter lærer kun ved at killingen kommer tilbage og opdrætter skal betale kr tilbage.

• #9   26. aug 2008 har selv tænkt lidt på om fodret kan have en del af skylden.. !!! men har osse overvejet om hun kan komme fra et helt andet kuld.. ved det ikke.. ja håber på dyrlægen ved hvad der galt og os kan behandle hende

• #10   26. aug 2008 Super du vil tage dig ad hende.. Men gør det ikk i medlidenhed for det er ikk dig som har bragt hende til verden.. Du kan os riskier at nu er hun syg er hun har avl anlæg for at være syg mere eller mindre hele tiden og så kan det koste dyrt for din medlidenhed.. Men respekt til folk der kan tage sådanne dyr til sig og ja sælger skulle have verbalte tæsk.. Men det viser os bare hvor meget samvigttighed denne person her i livet..

• #11   26. aug 2008 kan godt følge jer i at aflevere hende tilbage pga opdrætter skal lære.. men det skal ike koste killingen.. og det vil det komme til.. og det nænner jeg ikke..

• #12   26. aug 2008 manja, jeg forstår godt du ikk vil aflevere hende, det ville jeg heller ikk kunne gøre..

• #13   26. aug 2008 Lis forstår udemærket din point.. men nu håber jeg i første omgang dyrelægen har en behanling til hende..

har ligekontaktet sælge som ville have jeg selv skulle få aflivet killingen.. eller bringe den til hende så hun kunne aflive den.. da det er gratis

nogle mennesker har bare ikke et hjerte.. kan ikke levere hende tilbage til en "hjemme" aflivning,..

• #14   26. aug 2008 Manja, din dyrlæge kan sandsynligvis vurdere, hvor gammel killingen er, ved at se på dens tænder, og hvis dens ører endnu ikke er rettet op, er den ikke 12 uger.

Held og lykke!

PS: Er det en registreret opdrætter, du har købt hende af?

• #15   26. aug 2008 Manja J
    Det forstår jeg godt, du ikke kan! Håber dyrlægen kan hjælpe killingen.

• #16   26. aug 2008 hends øre står helt op.. faktisk store øre i forehold til resten...
    nej hun er blandet med huskat.. og købt af en privat..

• #17   26. aug 2008 Jeg syntes det er rigtigt kynisk at aflevere en killing der er syg tilbage til en der ikke vil behandle den ordentligt ...jeg syntes meget hellere du skal anmelde hende for dyremishandling...hvad får jer til at afgøre en sådan lille killings skæbne til noget der er værre ...den er i gode hænder nu ...så tar man da killingen til dyrelæge og får den rask ...

• #18   26. aug 2008 Lis P, Det ville de fleste nok også gøre, men det er samtidig med til at holde liv i den slags ansvarsløse killingeproducenter smiley

• #20   26. aug 2008 Nogle der ved hvordan det gik hos dyrlægen??

• #21   26. aug 2008 Øv hvor er det synd for dig, Manja og din lille killing. Men som flere har skrevet nu, så er det ikke din fejl og jeg synes også du skal levere den tilbage. Som Lis D skriver: det er den eneste måde opdrætteren lærer det på, det er på den hårde måde.

Jeg forstå godt det er super svært (ville også selv have svært ved det) men det er ofte den eneste måde "opdrætteren" lærer det på. Så længe de kan komme af med deres killinger, så vil de producerer flere.

Jeg opfatter det ikke som værende kynisk, at aflevere killingen tilbage. Men som sund fornuft: dette kan blive en meget meget dyr killing, måske den aldrig bliver rask!
    Så selv om det er svært, tror jeg du vil blive glad for det i længden.

• #22   26. aug 2008 Glemte lige noget.

Held og lykke

• #23   26. aug 2008 krista.. er meget glad for det ikke er dig jeg har købt killingen af. med den holdning du bærer. når jeg køber en kat levere jeg den ikke bare tilbage når sælge har fortalt det er en aflivning den vender tilbage til.. NOGLE af jer avlere får en til at tro katte sådan set ikke betyder det store for jer... !!

hvis du nu har læst efter, så har jeg skrevt jeg ikke har i sinde og opkræve sælgeren for udgifter.. da hun faktisk virker mere end ligeglad. ville jeg ormindeligt intet få ud af det..

og hvis du henter en kat der allerede dagen efter du har hentet den. viser sig at være syg.. så skulle det være mystisk den ikke havde det da den blev købt.. desuden bliver killingen behandlet af en dyrelæge dagen efter den er flyttet.. så ingen længere sygehistorie og dyrelæge regningere der hoper sig op..

ja undskyld men kan gøre mig gal når folk forsvare en "opdrætter" der har solgt en syg killing...

FOR nu har vi været hos dyrelægen med den lille killingen og dyrelægen var ikke i tvivl om hvad hun fejlede..

1. hun havde orm, (påtrods af "opdrætter" havde påstået hun var ormebhandlet) dyrelægn sagde det var hun BESTEMT IKKE.

2. hun er opvokset på helt forkert foder, og det er medskyldig i hun slet ikke har hverken muskeler eller "krop" nok.. hun har altså ikke fåt den havle næring af hvad hun skulle..

3. hendes øjne der nærmest "står" ud af hovdet på hende skyldes osse forkert næring.. da hun mangler muskeler / fedt mm i hovdet osse..

så hun er syg.. men det gode er nu har hun fået orme kur, og skal foresætte med det foder vi har købt så skulle hun komme sig..

så til jer allesammen 1000tak for jeres besvarelser..

og til krista... ntet ondt ment. vi ser jo alle forskelligt på tingene.. så undskyld hvis du føler fornærmelse. det er ikke planden*sv*

• #24   26. aug 2008 Håber din killing snart bliver rask igen. Pøj Pøj med det.
    Du har taget beslutningen om ikke at levere den tilbage, så held og lykke med den lille.
    Jeg vil håbe den snart springer rundt og laver ulykker som andre killinger.

• #26   26. aug 2008 krista det er den beskd sæge gav mig d jeg kontaktede hende om hun var syg.. at jeg skulle aflive hende SELV eller bringe denne tille hende for så ville hun aflive den SELV.. for hun ville ikke bruge pengene på dyrelægen, og hun kunne aflive hende gratis selv.. så derfor nægter jeg og snde hende tilbage.. *sv* hun skal hedde kila.. og dyrelægen sagde 12 uger nok var passende. men som sagt meget meget misholdt ang fodring... og tak.. håber os snart hun spinger rundt og leger.. sætter hende herind snart så i nysgerie kan se hende..
    sv

• #27   26. aug 2008 til jer der vil se lille kila.. er hun nu oprettet og venter på at komme ind.. hun kan ses i min profil under KILA

• #28   26. aug 2008 Stakkels lille mis. Ja det kunne tyde på at den person du har købt af blot tænker på at tjene nogle hurtige penge. Det kan gøre mig så flintrende arrig at folk der få killinger ikke sætter sig ind i deres opvækst og behov INDEN hunkatten parres. Hvis din misling havde fået ordentlig foder og en tiltrængt ormekur så kunne hun jo have været er frisk og frejdig lille killing. Det er klart hun er træt og ugidelig når hun ikke har fået ordentlig "brændstof til motoren". Så er hun jo nødt til at bruge den smule energi hun kan få ud af det dårlige foder til at forsøge at vokse med.

Umiddelbart på billederne ligner hun mere en vildkattekilling der har måtte overleve på hvad den kunne finde, end en killing der er opvokset i et hjem.

Men jeg ønsker dig rigtig god bedring med hende det lille skind.

• #29   26. aug 2008 Jeg kan undres over at nogen kan vælge ikke at"spilde" mange penge på en syg killing..men aflevere den tilbage og kalde mishandling for omsorgssvigt ...det er da at beskytte opdrætteren ..nej vedkommende burde hænges ud på nættet og miste retten til at ha dyr ..den indstilling er da lidt syg ..tror ikke på at man standser sådanne opdrætter ...vedkommende får jo at vide at hvis hun aflevere den tilbage så bliver den aflivet ..det tror jeg dog ikke på jeg tror den bliver solgt igen ...for sådan et menneske har ikke rigtig styr på deres føelsesliv...der er en forstyrrelse oppe i hjernen..og der er der også på mennesker der ikke vil redde en syg killing fordi de skal op med pengene ...hvad er det dog for en indstilling ...det er da ikke et stykke legetøj man køber ....det er faktisk et levende væsen ...levere man også et barn tilbage til aflivning fordi det er handicappet og sygt ...ja vi er snart nået dertil

• #30   26. aug 2008 det muligt nogle sys dt er dum at beholde kila.. men helt ærligt... tanken om at være skyld i hun bliver aflivet eller sendt vidre til ???? det kan jeg bare ikke.. hun er købt og betalt og vil sælge ikke hav noget at gøre med en killing udover at snakke om at aflive hende.. kan jeg på ingen måder sende hende tilbage til.. så må man tage det anvar der medfølge vd køb af dyr... længere er den bare ikke..

min mening er at hvis du køber en kat for at holde kat. så skider man ikke bare på dens behov.. og kaster den i armene på en "opdrætter" der er møg ligeglad md killingen.. og i dette tilfælde er det opdrætterens skyld da det er det dyrelægen har konstaterede... OBS dermed ikke sagt der ike findes mange og heldivis lang de fleste ærlige opdrætter.. for det gør der naturligvis.. men der findes desværre os det modsatte...

nu bor kila hos os.. og det er her hun skal blive... lige meget hvad folk mener om at jeg skal sende hende retur.. det kommer ikke til at ske..

• #31   26. aug 2008 Een ting er, hvad ens sunde fornuft siger - Noget helt andet er, hvad ens hjerte siger, og det er det aller vigtigste.

Og så gipper det altså i mig, når du kalder sælgeren for "opdrætter". Det, hun foretager sig, har INTET med opdræt at gøre, KUN ansvarsløs produktion.

Held og lykke med din lille missetøs - hun skal nok klare det nu.

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hendes søskende og hendes mor. De har sikkert heller ikke fået den rette forplejning smiley

• #32   26. aug 2008 Jeg synes ikke, det er dumt at du beholder Kila ..... men det var dumt at købe hende. Havde du da ikke set hende, inden du købte hende?

Jeg havde heller ikke kunnet levere en kat tilbage. Når en kat først er kommet indenfor mine døre, så er dens liv og velfærd MIT ansvar. Jeg har lidt samme tanker som Lis P **det er da ikke et stykke legetøj man køber ....det er faktisk et levende væsen ...levere man også et barn tilbage til aflivning fordi det er handicappet og sygt ...ja vi er snart nået dertil **

Og så den avler. Føj da. Hun må da være et usselt menneske ... vil SELV aflive en 12 ugers killing. Det MÅ hun slet ikke iflg dyreværnsloven!
    Og jeg synes hun bør meldes for vanrøgt.

Manja, Rigtig meget held og lykke med den lille Kila. Jeg håber hun snart bliver rask og vokser sig stor og stærk på trods af den uheldige start i livet.

• #33   26. aug 2008 Mega skrev: **Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hendes søskende og hendes mor. De har sikkert heller ikke fået den rette forplejning smiley **

Det kan jeg heller ikke lade være med, og jeg tænker også at der sikkert bliver sikkert avlet flere kuld sådan et sted smiley
    Så Manja, jeg synes virkelig du skulle melde hende til Dyrenes Beskyttelse. Nu har dyrlægen jo set Kila, og vil måske støtte dig i en anmeldelse .... det er ikke sikkert det hjælper med den slappe dyreværnslov vi har, men man kan jo forsøge....

• #35   27. aug 2008 krista.. kan godt følge dig der.. men ser du problemet for mit vedkommen... så kan jeg ikke "bare" ligge 4000-6000kr for en god opdrætter killing.. det er rigtigt mange penge for mig personligt.. og efter som jg hverken skal bruge katten til avl eller udstilling.. er det vigtigste for mig den er sød.. i det her tilfælde var hun så desværre ikke rask..

og ja man kan måske undre sig over at jeg købte hende.. men hvis der læses øverst står der at sælge gav mig sit ord for hun var helt som hun skulle være.. og da jeg kiggede på dem sov de alle.. og som nævnt er det nomalt en i et kuld er lidt mindre end andre.. så tog hends ord for gode.. hvilket jeg så ikke burde have gjort.. det selvfølgelig osse en fejl..

til dem der er bykymret for hendes søskende kan jeg notere at der kun er n enkelt tilbage(det er selvfølgelig osse mere end rigeligt) men de andre 3 søskende er kommet i nye hjem.. den ene søster er hos min veninde.. så hun har det som minimum osse rigtig godt.. og har ikke nær SÅ alvorlige bivirkningere som kila..

og tak for jeres støtte/opfordring til at oprette en politisag på hende.. kan kun give jer ret.. og vil naturligvis starte den op idag.. for er under alt kritik hvis hun skulle få flere kuld.. eller beholde de katte hun har.. !!

og krista.. for en god ordens skyld så er det ikke fordi jeg synes gode opdrætter killingere med stambog vaccine osv er dyre. for det hele koster.. og gør det os for jer mens killingerene er små.. så simplet fordi min økonomi ikke kan trække det.. *sv*

og ord skal være ret til jer der måske ikke har grebet den i farten.. det jeg fik afvide da jeg kontakede sælge var at... kila ville vende hjem til at blive aflivet "i baghaven" og det vil jeg på ingen måder være med til.. havde hun behandet sine katte med respekt og sørget for kila starks fik den nødvendige behandling som en "opdrætter bør gøre" havde det været noget ganske andet....

• #36   27. aug 2008 Til Manja...Jeg er så glad på dine vegne at din killing klare sig ..og syntes ikke du skal fortryde dit køb ..der er en mening med alting ...ubevist har du truffet et godt valg ...trods alt..jeg tror bestemt også der er mange dejlig opdrætter ... der vil altid være rådne kar blandt...jeg beundre dig virkelig for at havde taget et ansvar ..og var da jeg læste alle de indlæg bange for du ville levere den tilbage ...det gjorde du heldigvis ikke....du har oven i købet sørget for at en afsøskende kom hjem til din veninde ..det er stort gjort ...jeg tar virkelig hatten af for dig ...har selv reddet 2 killinger fordi min bekendt vendte rygge til det kostede mig min ferie og et beløb på 5000.- der kan en der har racekatte tænke der kunne du få en rigtig fin kat ...men sådan tænker jeg ikke ...det var vildkattekillinger....såå hatten af for dig og hvor er det dejligt du har gjort så stor en indsats...jeg siger tak fordi der findes mennesker som du ...rigtig held og lykke med din killing

• #37   27. aug 2008 LIS P... først tak for dine rosende ord.. det varmer at der er mennesker som en selv.. og som har en fuld forstålse for ens handling... !!
    og selvfølgelig tak til jer andr med samme mening osse..

LIS D jeg kan slet slet slet ikke følge dig der.. altså katte uden en stamtavle.. skal bare stereliseres.. fordi hvad????
    der er rigtig mange huskatte ejere som passer og plejer deres killingere med de fornødne ting.. og huskattene er ligså søde og rare og "fine" som jeres fine tavle katte.. muligt de ikke har et papir med mor og fars navn mm.. men gør dem skuda ikke til dårligere dyr af den grund.. de har ligså meget ret til en tilværelse som racekattene..

og hvad faan ville det hjlpe jeg avlverde kila tilbage til det helvede hun kommer fra..?? hun ville blive aflivet i baghaven eller solgt vidre igen..hvad ærer sælge lige af det..!!! ikke en meter lærer hun...

nu beholder jeg kila.. og melder hende for overtrædelse af dyreværnsloven.. og det lære hun 100procent mere af..

hvis du elsker alle katte.. hvordn faan kan du så være så selvkynisk. og ville sende en lille 12 ugeres killing tilbage til det liv der har givet den så dårlig start på livet.. ja undskyld men det er fandeme ikke killingen skyld den er født hos den forkerte sælge.. og skal delme ikke koste den livet hvis det kan undgås.. hvilke det i det her tilfælde kan..

jeg kan bare blive så better på jer som fordrejer det hele til at det er fordi katten ikke er avlet hos en opdrætter.. for der kunne det ligså godt være sket.... ja jeres katte er ufattelig smukke.. og de har da papir der viser de er ægte.. men hvad har de udover det som alm huskatte kilingere ikke har..??? ingen ting hvis du spørge mig... og ville ærligt talt være synd og stereliseret samtlige huskatte.. fordi du synes det.. de har ligså stor ret til en tilværelse ligså vel som jeres katte har det...

jeg er nu selv ejer af 2 norske skovkatte.. uden papir.. 2 huskatte og lille kila der er blaning mellem de 2.. og alle 5 er mindst ligså dejlige og selvskablige som jeres med papir er..

der er bare ikke noget og sige til os der har katte uden papir bliver better på jer med katte med pir engang i mellem.. i kunne sku ligså godt skrive personligt til os at vores højt elskede katte ikk burde leve..

har intet personligt i mod jer der opdrætter katte med tavler har stor respekt for jeres arbejde med kattene.. hvis i så bare gav os med katte uden tavler den havle respekt igen.. men det gør i ikke og kommer i aldrig til og gøre..

(dette er ikke printet på all opdrættere da jeg ved nogle tænker anderleds end andre)

• #38   27. aug 2008 Jeg synes også at alle katte er lige dejlige, uanset race, køn, farve o.s.v.

Jeg tror at det Lis D mener (ret mig hvis jeg tager fejl) er at der avles mange mange uønskede katte. Mange af dem er så uønskede at de bliver aflivet eller lever et dårligt liv. Derfor er neutralisering af ens katte vigtigt, hvis man ikke ønsker at avle på dem.

Alle mine katte er neutraliseret, da jeg ikke ønsker at opdrætte katte. Det er nemlig ikke altid nemt at komme af med et hovsa kuld.

Jeg siger ikke du skal neutralisere din kat, ej heller at din beslutning om at beholde killingen er forkert. Tværtimod ønsker jeg dig alt mulig held og lykke med din killing. Men jeg tror også vi skal gøre os det klart, at vi ikke kan redde hele verden. Denne avler vil sikkert få flere kuld (og mange andre dårlige avlere vil også få et hav af killinger) og du kan jo ikke tage dem allesammen.

• #39   27. aug 2008 lis d... du burde ikke egang have lov at holde kat sådan som du nedgør langt over halvdelen af de katte der findes..

og bevist har du da gjort at elsker katte gør du ikke.. måske dine egen med tavler.. men heller ikke andre..

og hvis du tror alt er rosen rødt fordi man købr en killing med tavle.. så skal jeg minde dig om det ikke er tilfældet de kan sku ligså vel blive pis syge..

men sjovt nok når du sriver et indlæg på kg. er det sku altid negativt til katte uden stamtavlr.. så kom ikke og sig du elsker ALLE katte.. for det er jo løgn....

• #40   27. aug 2008 desværre hvis ikke der sker en bedring. kan jeg ikke beholde kila.. end ikke hvis hun bliver helt rask .. da hun er mget udsat fra en af mine voksne katte.. men det må jo vente og se.. hvorn det kommer til at gå..

men... hvis du tror jeg skal "opdrætte" eller "avle" killingere på KILA son hun hedder.. og det er det eneste der fylder dit lille hoved op.. så skal jeg oritere dig om at hun (som der står længere oppe) enligt blev købt som en hankat hvilket så viste sig at være en lille pige..

og nej.. hun skal ikke have killingere. hun skal stereliseret når hun er det halve år dyrelægen kræver hun er.. ligsom mine andre katte er blevet..

men det er mit valg hvis folk vil have killingere på deres katte uden stamtavler så skal de være velkommen til det.. som sagt er det ikk alle mennesker der har en halv månedsløn til køb af kat..

og det her er et emne vi aldrig noglesinde blier enig om.. så kan ligså godt lade det falde til jorden.. ..

og har før haft 2 kuld på vores alm huskat.. til din oritering opvoksde killingerene på silens plan kitten.. blev vaccineret/sundhedschekket og orme/loppe behandling inden de kom hjemme fra.. og alle killingeren har vi haft kontakt med.. så tro det eller ej.. det kan rent faktisk godt lade sig gøre selvom det er huskatte.. og nogle folk elsker dem og ønsker dem ligså højt som dem med papir..

en huskat eller en blaningskat er ikke et genfærd..
    d består af det samme som "dine" fine racekatte... længere er den bare ikke... og muligt du ikke giver folk eller nogle af dem med katte uden tavler respekt.. men så må du os forvente det samme omvendt

jeg sys feks os det er vavittigt og give 4000-6000 eller endda mere for en racekat.. OG SÅ MÅ DU SKU IKKE ENGANG SELV BESTEMME OVER KATTEN.... killingere kan man ikke få lov at få på katten med mindre du betaler 2000kr mere... skal du af en grund af med den senere i livt skal opdrætter os kontaktes hvad faan sker der for jer..

du køre skuda heller ikke ud og køber andre ting hvor sælge skal vide hvad der sker fremover..

skal jeres børn osse have tilladelse til at give jer børnebørn.. hvorlangt ud skal vi snart..!!

• #41   27. aug 2008 Manja - Nu håber du da helt ved siden af din egen tråd hva den endelig handler om nemlig din syge kila..

Du har vist fået forkert ben ud af sengen idag eller så der nogen som har tisset på din sukkermad.. Jeg ser ikk Lis D om et angreb på dig som du tydeligvis tager meget personligt.. Prøv lige at læse igen hva hun skriver og med helt andre øjne det kunne måske hjælpe..

Faktisk har Lis haft/har en bestard som hun tit har kaldt sin blandings kat som os tit har skrevet hun elsker lige så højt som sine katte med stamtavle.. Så Manja pas på med at dømme for hurtigt når du kun kender det halve.. Jeg har os en fin huskat som jeg elsker lige så højt som dem med papir.. Så at gå sådan til er nok lidt forkert og ja ved godt du skrev ikk alle opdrætter du dømte men man ski ikk lade være med at blive harm på din måde at skrive..

Jeg synes det er fint katte med tavle koster som de gør idag - måske skulle du sæt dig lidt ind i det før du skyder med ildkugler.. at jeg giver 4000 kr for mine katte ja så er det fuldstændig færdig ordnet samt de får noget xtra guf med i pakken.. Prisen ligger jo til at man får dækket sin alm dyrlæge udgifter man har brugt på killingen.. Det er DYRT at gå til en dyrlæge at få ordnet disse ting og slet ikk i den billige ende og det brute du os vide hvis du har gjort det halve hva vi gør for vores katte.. Feks hvis man giver 6000 for en man kan få lov til at avle på og det kræver da at man søger om stamnavn.. Ja så tænk på at du får nogle rettigheder på katten og man vil sige efter nogle parringer så har man muligvis tjent hjem hva katten har kostet.. Sådan ved jeg nogle ser på det ikk at jeg gør det overhovedet..

Synes det er fair nogle laver nogle ting så som de må ikk løbe frit, men gerne i løbegård eller indhægnet have.. Du giver vel ikk 4000 kr for en kat for den skal løbe frit og måske 14 dage efter så er den død til en bil.. Det vil jeg da kalde penge ud af vinduet samt et stort tabt både som os der har opfostre dem i 12-16 uger som det er for dem som knytter sig til katten..

Anden ting grundet til der bliver pointeret så meget på neutralistion ikk kun fordi der er uønsket katte nej.. Men fordi katte har ikk godt af at gå i løb efter løb eller som hanner er at de er det konstant.. Har du lyst til at få strinet dit hjem og hunkatte kan os gøre det.. Har du lyst til at gå med tanken jamen vi tager bare p-piller ja god ide men, de er altså farlige.. Hunkatten kan få kraft af det og ja er den så billig i det lange løb.. Har man en han og en hun kan man så granter for at de ikk springer på hinanden selvom hunkat er på p-piller nej.. Hunkatten kan godt spytte den op og ja så hedder det jo hovsa og ikk særligt fedt hvis dette ikk var planen.. Så det er ski på katten ve og vel vi tænker på når vi udråber Neutralisering..

Ja folk skal have lov til at have killinger hvis det er det de vil os på huskatte men tænker de over det som følger med.. Nej det gør de jo ikk for så havde din Kila jo os haft den rette pleje m.m.

Jeg håber at hun falder til og tiden er jo så ny endnu hvis det går helt hen kan du evt. prøve feliway for at berolige kattene.. Men efter denne lange smører sikker med fejl i jamen held og lykke til jer samt Kila som må få mange år med jer..

• #42   27. aug 2008 øv hvor kom håber ind i billedet.. som sagt håber jeg det kan læses med fejl og det hele..

• #43   27. aug 2008 som sagt er dette et emne der ikke opnås en enighed på.. nu sider i 3 opdrætter i mod mig.. fint om i vil men ændre ikke min holdningere..

det jeg bare bliver så gal er at dette forum indeholder visse personer. som i deres hovder bare ikke har plads til andet end deres fine opdræt der ikke må ødelægges.. jeg har dermed ikke sagt i ikke skal have lov at have jeres holdningere og meningere om tingene og ja ganske vist ved i lamgt mere om avlen end jeg SOM UNG GØR fordi i avler. og har sat jer 100% ind i tingene.. og det er os fint..

men skulle jeg endelig få råd og købe en kat med tavle.. så ville jeg hvis jeg fik lysten ose kunne få et kuld på hende.. og de avlere jeg har ringet på killingere os. og spurgt til om de har åben stambog.. får jeg afvide at det har de ikke. og de skal ikke avles på og bla bla bla.. hvad med at give os der ikke er inde i tingene som i er en ordenlig forklaring på tingene.. sikkert ike alle der er sådan.. men det er hvad jeg har oplevet..

dernæst intet snobberi. eller noget.. men jeg forstår bare ikke hvorfor n kat med åben stambog lige koster 2000kr mere..?? *sv*

og det er muligt nogle avlere ikke er snobbet.. men det er det indtryk jeg har fået.. muligt det er forkert..

og så lige en bemærkning...

JEG VED GODT DET ER KILA DET HER INDLÆG HANDLER OM.. men er ikke ene om at få indlæget til at skifte emne...!!

og har jeg fornærmet nogl.. så var det bestemt ikke min plan.. så undskyld.. men jeg har osse mine meningere.. og tænk så på jeres højt elskede huskatte ikke existerede hvis alle ikke racekatte stereliseret...

• #44   27. aug 2008 en hel anden ting.... hvad er der os blevet af katten som det gode gamle kæledyr..????? og ikke en avlsfabrik...

• #45   27. aug 2008 Manje "en hel anden ting.... hvad er der os blevet af katten som det gode gamle kæledyr..????? og ikke en avlsfabrik... "

Jeg vil så bare fortælle dig, at for langt de fleste registrerede opdrættere er kattene først og fremmest kæledyr. Mange har samtidig "almindelige" huskatte, og andre igen tager moderløse killinger til sig, plejer dem på lige fod med deres "fine" killinger og gør sig lige så stor umage for at finde gode hjem til dem.

Alene de strikse regler, man som registreret opdrætter er underlagt, gør, at de ikke er i den verden, man skal finde det, du kalder "avlsfabrikker". Næh, dem finder man som regel dér, hvor man har købt uneutraliserede katte (helst langhårede, da disse er i højere kurs), som så parres ukritisk uden skelen til hverken optimalt foder eller egnethed som avlskat.

Jeg kan også fortælle dig, at en hunkat hos en reg. opdrætter max må få 3 kuld killinger på 2 år, samt at både han- og hunkat skal dokumenteres være fri for navlebrok, hankatte må ikke være kryptorkide, og hvide katte skal være testet hørende.

Inden for de enkelte racer er der så specifikke arvelige sygdomme, der også testes for forinden.

Hvor mange andre "avlere" tror du helt ærlig lever op til det?

Og hvor mange andre "avlere" tror du neutraliserer deres killinger for at undgå, de på et tidspunkt kommer til at sidde i et bur og producere det ene kuld efter det andet?
    Bestemt ikke mange vel?

De mest kendte ejere af "avlsfabrikker" er SÅ søde og kærlige, når det drejer sig om at købe billige, langhårede killinger og voksne fertile katte, at det kan være endog meget svære at gennemskue.
    Også derfor neutraliserer vi!

Du - om nogen - burde nu vide, hvad man som godtroende køber kan komme ud for.

PS: Med hensyn til lille Kila, så tror jeg, du skal væbne dig med tålmodighed. Det er nemlig helt naturligt, at de voksne katte vil vise hende, hvem der bestemmer. Det ville hun også have oplevet, hvis hun havde skullet leve og vokse op hos sin "kattefamilie".

• #46   27. aug 2008 Manja - Hov hov jeg angreb dig ikk overhovedet.. prøv at læs det stille og roligt så skriver jeg både fra dit synspunkt og andre.. Hvis jeg var total snob osv så havde jeg da heller ikk sagt held og lykke eller givet et råd til hvordan du kan gøre samføring nemmer..

Igen tænk lige over det Lis skriver med syg kat, stress osv.. hun vil jo kun have du tænker realt og ikk bare fordi du skal redde en lille fin kat.. Men at det ikk skal gå ud over dine andre dyr..

• #47   27. aug 2008 Kære Manja.
    Jeg tror du har misforstået dem, jeg tror gerne de vil hjælpe dig.
    Det skal lige siges, at jeg både har tavle katte og katte jeg har fået gratis og holder af dem alle sammen.
    Vi er jo alle forskellige, nogle bruger flere tusinde kroner på en kat, andre gør ikke. De tavle katte jeg har, har jeg købt hos gode opdrættere og jeg under dem hver en krone jeg har betalt. De tjener nemlig ikke ret meget (tværtimod).
    At alle katte er lige dejlige, er en selvfølge hvis du spørger mig.

• #48   29. aug 2008 prøv at lyt lidt til lis D jeg var som du og hvad har jeg fået ud af det en kat der måske har katteleukæmi eller aids som muligvis har smittet alle mine katte jeg ville ikke lytte til lis jeg synes hun var skide irritende at høre på men nu forstår jeg hvorfor hun kan blive så kritisk se lige mine katte engang de står måske alle til en aflivning jeg solgte det jeg troede var en rask flot nfo hankat og hvad er han pisse syg!!!!!
    dyrelægen mener han er smittet af hans forældre som så måske har smittet mischa feja fedtøre og nazi derfor er det vigtigt at levere syge katte tilbage til sin opdrætter da du risikere at smitte den du havde i forvejen!!!!

og lis D tak for alt og undskyld de gange jeg har været dum overfor dig jeg forståt nu hvor du ville hen ;(

• #49   29. aug 2008 det skal også lige siges det ikke er sikkert det er de nævnte sygdomme mine fejler men risikoen er der... så det sker ik kun for naboen

• #50   29. aug 2008 Maria, Jeg går ud fra, din dyrlæge har snap-tests på FIV/FELV (katteaids/leukæmi) liggende, så hun i løbet af ½-times tid kan se, om dine katte er smittede.

Held og lykke!

• #51   29. aug 2008 nej han fik antibiotika som sagt og så måtte vi håbe hans feber faldt så kunne det være tegn på det ku være en infektion som ku behandles men det skal han hvis feberen ikek falder det næste døgn og det skal de andre osse

• #52   29. aug 2008 tak lid jeg kan simpelthen ikke holde tanken ud at steffen freja mischa fedtøre nazi skal aflives pga jeg ikek ville lytte jeg er en sindsyg dårlig katteejer men troede jeg gjorde det bedste at jeg gav dem det bedste og det frygteligt freja er i 5 uge og skal måske aflives det så forfærdeligt men vi tar deres temretur når min kæreste kommer hjem om en halv time og så har jeg aftalt med dyrelægen jeg ringer ti dem

• #53   29. aug 2008 De andre kattes temperatur betyder ikke en dyt lige nu.

De kan gå med både FIV og FELV i sig og være helt symptomfrie.
    FIV kan de have i en del år. Den gør nemlig (lige som AIDS hos mennesker), at immunforsvaret er dårligt og ikke vil kunne bekæmpe evt. smitte og sygdomme i øvrigt
    (link fjernet)

FELV
    En kat kan med en beskyttet tilværelse uden stress faktisk nå at dø af alderdom end pga. leukæmi.
    (link fjernet)

Begge dele smitter, og kun en blodprøve kan vise, om de har sygdommen i sig, hvis de ikke udviser kliniske symptomer.

• #54   29. aug 2008 har taget steffens temretur den er faldet fra 40,9 til 38.7 så dyrelægen siger det blot er en infektion og kan kureres med de piller han skal starte på her i aften jeg skal ringe igen kl 9 imorgen tidlig med alle kattenes temretur for at se om der skulle være andre katte der skal have en pille-kur så jeg er overlykkelig lige nu at steffen hverken har katte-aids eller leukæmi som de frygtede
    hun kunne slet ikke komme sig over at hans temretur var faldet 2,2grader på så kort tid så det kunne kun være infektion da en mere alvorlig sygdom med behandling af antibiotika ku få feberen til at falde så meget.
    mange tak alle sammen for jeres hjælp og forståelse
    og lis D mener stadig hvad jeg sagde det har givet stof til eftertanke

• #55   29. aug 2008 først vil jeg lige sige, at jeg ikke har læst alle indlæg, så bær over med mig hvis noget er gentaget.....

Jeg kan sagtens forstå dig, du elsker jo allerede din killing, og vil gøre alt hvad der står i din magt til at den overlever og kommer sig helt.....
    Jeg havde gjort nøjagtigt det samme....

Havde det derimod være en dyr racekat, så havde jeg nok kigget ekstra efter sygdomstegn inden jeg tog killingen med hjem.....

som alt andet i denne materielle verden kan man med få ord beskrive en sådan handel:'

DU få hvad du betaler for.....og længere er den ikke.....

men igen, jeg havde også ladet mit hjerte bestemme over fornuften, man er vel kun et menneske

• #56   29. aug 2008 lis d ja jeg forstår nu hvad du mener og ja jeg har været dum og naiv og lade være at lytte til dine og mange andres råd om ikke at tage fremmede/nye katte hjem osv men tro mig selvom jeg slap med skrækken så har jeg det stadig skrækkeligt kan ikke lade være at tænke på hvor nemt det egentlig er at slæbe sygdomme med sig hjem og hvor hurtigt det går og hvor galt det kan gå men er overlykkelig over at slippe med skrækken

Kommentér på:
syg killing...!!!

Annonce