{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.665 visninger | Oprettet:

tisser i møblerne og er urenlige {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har fået et problem på halsen som lyder at Napolion er på 10 mdr er begyndt at tisse rundt omkring, Især i vores sofa. seng og ude mellem vores sko. Problemet er ved at være så stort nu at vi overvejer at komme af med ham da vi er ved at være træt af at gøre rent efter ham næsten hver dag nu.

Ham og hans bror deler katte bakke som tømmes HVER dag. De er normalt gode til at bruge den, undtagen napolion som istedet for at skabe i gruset skraber på siden af kassen og piver hvis man tager ham og viser ham hvordan han skal skrabe efter sig.

Alt dette har ikke været noget problem før i tiden, da jeg fik ham var han god til at gøre rent efter sig i kattebakken og holde sig selv ren. men efter han er blevet steriliseret er han begyndt af falde af på den med at være renlig.

Hvad kan man gøre for at få ham på rette køl igen? ville så nødig af med ham/dem for vi elsker dem jo, men kan ikke se bort fra at de ikke er renlige mere.

Tak for et godt forum

Mikkel & Charlotte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tisser i møblerne og er urenlige
  • #1   20. jun 2007 det skal også siges at de mistede derse mor da de var 1 uge gamle så de er flasket op, fik dem da de var 12 /13 uger. og de blev steriliseret da de var 6 mdr gamle på dyrehospitalet i holstebro

• #2   20. jun 2007 I kunne jo prøve at købe en kattebakke mere... det siges at en kat skal have 2 bakker... Det var bare en lille note man kan tænke over...

han han evt. mulighed for at komme ud, det kan måske også hjælpe.

• #3   20. jun 2007 Krystal blære er det noget dyrelægen kan hjælpe med?

Jeg har læst hos andre bruger at de er blevet anbefalet en kattebakke nr 2. det vil jeg prøve og se om det virker.
    Men det har normalt ikke været noget problem, at de delte den samme, og at napolion ikke skraber i gruset eller graver et lille hul til hans efterladenskaber, og der efter skraber på siden af kassen eller uden for kassen, kan det også være fordi han ikke er glad for dele bakken?.
    Det virker mest som om han har glemt det eller har en ide om hvordan det gøres men ikke kan det rigtigt. Han lugter skraber. lugter skraber. når han syntes han har gjort det nok stopper han,
    da han var lille kunne han sagten bruge kassen ordenligt.

• #4   20. jun 2007 De er begge to indekatte.

• #5   20. jun 2007 Jeg mener jo en bakke pr. kat - har selv tre dejlige røde drenge nu, og jeg har også tre kattebakker - men jeg er også overhysterisk med tissen andre steder end i bakken - måtte jo af med min skønne røde Cleopige ( Bullers søster) grundet urenlighed - så jeg har tre kattebakker... just in case *GGG*
    Så få du dog en ekstra kattebakke smiley

• Heidi N
    Heidi N Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #6   20. jun 2007 jeg har en indekat, hunkat er steriliseret, hun har en bestemt sofa som hun tisser i, ikke hverdag men jeg kan vaske det tæppe der ligger på og så et stykke tid efter, kan jeg lugte at det lugter af tis. Det er ret ulækkert.
    Min kat er 3 år og har 2 kattebakker som tømmes hvardag.

Nogen hjælp?

• Heidi N
    Heidi N Tilmeldt:
    apr 2007

#7   20. jun 2007 Hej Tina.

Hvor køber jeg Rodalon henne?

• Heidi N
    Heidi N Tilmeldt:
    apr 2007

#8   20. jun 2007 ok tak Tina, det vil jeg helt sikker prøve

• Heidi N
    Heidi N Tilmeldt:
    apr 2007

#9   20. jun 2007 kan jeg putte tæppet i vaskemaskinen med Rodalon og så vaske det på den måde?

• #10   20. jun 2007 Hej Mikkel!
    Vi har da vist gået i folkeskole sammen smiley

Vores Cazzandra skraber også kun på siderne af kassen endda så meget at hun kan få held af at få hele kassen til at hoppe lidt smiley

Vi købte også en bakke nr. 2 da vi fik en kat mere, så det syns jeg også du skal prøve. Men det er da lidt mærkeligt når der ikke har været problemer før smiley

• #11   20. jun 2007 Tak for de mange svar. Jeg har idag været ude og købe en ny kattebakke, noget kattegrus som er sin vægt værd i guld og noget andet godt til dem. Nu ser vi om det hjælper. Jeg har også købt noget "gå væk ka"t som jeg har puttet lidt af på min anden sofa som de har tisset i. lugten ser ikke ud til at genere dem, men hopper ned fra den hvis man sætter dem i den.
    Nu ser vi hvordan det går. Lige nu leger de med en legetøjsmus og napolion var første kat i den nye bakke. så nu ser vi hvordan det går. igen tak for de mange svar. skal nok komme tilbage og fortælle om det så har virket

• #12   20. jun 2007 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om problemet er opstået EFTER I er begyndt at "føre hans pote" for at vise hvor I synes katte bør skrabe. For det må da kunne genere en kat så meget, at den så bare finder nogle andre steder at tisse, for at slippe for den indblanding i sit toiletbesøg.

Men en ekstra bakke er i hvert fald en god ting. Du skriver at bakken tømmes hver dag, hvis det kun er én gang tømning pr. dag, så er det da også for lidt til to katte.

Jeg synes nu også, I bør lade ham tjekke for urinvejslidelser. I 50% af tilfældene med urenlighed er der nemlig en fysisk årsag. Dén kan behandles (og SKAL behandles i tide), men hvis det varer for længe inden behandling påbegyndes, kan tisseri uønskede steder blive en vane.
    Held og lykke.

• #13   20. jun 2007 Jeg gjorde det med den tanke at jeg ville prøve at vise ham hvordan det det skulle gøres og så rose ham til skyerne så. men det lyder til det ikke er fremgangs måden

• #15   21. jun 2007 Anskaffer mig en gang rodalon imorgen da jeg stadig ikke kan få vasket tis lugten væk af min sovesofa/seng med alm rengøringsmiddel.har prøvet i 2 dage, nu ser vi om det virker. update følger

Kommentér på:
tisser i møblerne og er urenlige

Annonce