tisser i møblerne og er urenlige {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Jeg har fået et problem på halsen som lyder at Napolion er på 10 mdr er begyndt at tisse rundt omkring, Især i vores sofa. seng og ude mellem vores sko. Problemet er ved at være så stort nu at vi overvejer at komme af med ham da vi er ved at være træt af at gøre rent efter ham næsten hver dag nu.
Ham og hans bror deler katte bakke som tømmes HVER dag. De er normalt gode til at bruge den, undtagen napolion som istedet for at skabe i gruset skraber på siden af kassen og piver hvis man tager ham og viser ham hvordan han skal skrabe efter sig.
Alt dette har ikke været noget problem før i tiden, da jeg fik ham var han god til at gøre rent efter sig i kattebakken og holde sig selv ren. men efter han er blevet steriliseret er han begyndt af falde af på den med at være renlig.
Hvad kan man gøre for at få ham på rette køl igen? ville så nødig af med ham/dem for vi elsker dem jo, men kan ikke se bort fra at de ikke er renlige mere.
Tak for et godt forum
Mikkel & Charlotte
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 57 Svar: 260
han han evt. mulighed for at komme ud, det kan måske også hjælpe.
feb 2007
Jeg har læst hos andre bruger at de er blevet anbefalet en kattebakke nr 2. det vil jeg prøve og se om det virker.
Men det har normalt ikke været noget problem, at de delte den samme, og at napolion ikke skraber i gruset eller graver et lille hul til hans efterladenskaber, og der efter skraber på siden af kassen eller uden for kassen, kan det også være fordi han ikke er glad for dele bakken?.
Det virker mest som om han har glemt det eller har en ide om hvordan det gøres men ikke kan det rigtigt. Han lugter skraber. lugter skraber. når han syntes han har gjort det nok stopper han,
da han var lille kunne han sagten bruge kassen ordenligt.
feb 2007
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 321
Så få du dog en ekstra kattebakke
apr 2007
Følger: 1 Svar: 4
Min kat er 3 år og har 2 kattebakker som tømmes hvardag.
Nogen hjælp?
apr 2007
Hvor køber jeg Rodalon henne?
apr 2007
apr 2007
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 506
Vi har da vist gået i folkeskole sammen
Vores Cazzandra skraber også kun på siderne af kassen endda så meget at hun kan få held af at få hele kassen til at hoppe lidt
Vi købte også en bakke nr. 2 da vi fik en kat mere, så det syns jeg også du skal prøve. Men det er da lidt mærkeligt når der ikke har været problemer før
feb 2007
Nu ser vi hvordan det går. Lige nu leger de med en legetøjsmus og napolion var første kat i den nye bakke. så nu ser vi hvordan det går. igen tak for de mange svar. skal nok komme tilbage og fortælle om det så har virket
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Men en ekstra bakke er i hvert fald en god ting. Du skriver at bakken tømmes hver dag, hvis det kun er én gang tømning pr. dag, så er det da også for lidt til to katte.
Jeg synes nu også, I bør lade ham tjekke for urinvejslidelser. I 50% af tilfældene med urenlighed er der nemlig en fysisk årsag. Dén kan behandles (og SKAL behandles i tide), men hvis det varer for længe inden behandling påbegyndes, kan tisseri uønskede steder blive en vane.
Held og lykke.
feb 2007
feb 2007
tisser i møblerne og er urenlige