{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Kat-a-strofe Hvad skal man gøre {{forumTopicSubject}}

Hej KatteGalleri.
Mit Navn er Hc og 22 år gammel og har en Kat ved navn Gaia,

Gaia er en helt normalt huskat og er 2,5 år gammel og her er historien som jeg gerne vil have lidt hjælp til.

Jeg er design studerende og har boet i københavn og har haft Gaia siden jeg flyttede til min egen lejlighed. Jeg valgte at tage min Bachelor Praktik i Finland Helsinki i Juni - december 2013 hvor jeg også kunne bo sammen med min finske kæreste men måtte ikke tage Gaia med grundet regler i hendes lejlighed. øv noget pis men skulle afsted fordi min uddannelse kaldte. Men for at beholde Gaia i familien indtil jeg kommer tilbage passer mine forældre på hende. Det skal siges at hun kun har fået meget meget mere plads da jeg boede i 38m2 og nu bor i 106m2.

Gaia er en sund kat, en smule buttet og har en forkærlighed for at sove. hun har været meget mere legesyg og løbet rundt og brugt kattebakken flittigt. det tog hende 2 dage at føle sig sikker i det nye hjem. Men desværre er der begyndt at ske ulykker.

Vi har været til dyrelægen, hun er rask, hun spinder og leger og løber rundt og mjawer stadig når mine forældre kommer hjem bare fordi hun vil kæles med eller have lidt mere mad fordi hun nu engang er en tyk flæske mis smiley

men hun tisser på ALLE møbler, tæpper, og gulve, det stinker i HELE lejligheden men hun laver stadig nr 2 i kattebakken og tisser pænt når man ser på men det er helt utåleligt for mine forældre og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Stadig det samme kattegrus som hun altid har haft, mere leg og plads, og vi ved bare ikke hvad vi skal gøre.

Det er blevet en byrde og et kæmpe problem og mine forældre tør ikke invitere gæster længere grundet stanken.

jeg har været på besøg i nogle gange og de første par dage jeg er her sker der intet men så begynder tisseriet for alvor igen og det eneste vi har prøvet sådan direkte er at sprøjte vand når hun er på møblerne, sætte folie på alle møbler så hun ikke sætter sig op på dem( og gud det ser grimt ud) men virker ikke nogle gange. jeg har prøvet at gemme kattebakken bedre. hun har kun en dog men den bliver tømt 2 gange dagligt og hun bruger den til begge natur kald når man kigger på. og så sent som imorges tissede hun i køkkenet.

Kære Katte Galleri, hvad skal man gøre ? nogle tips og tricks fordi det er blevet en kæmpe byrde for mine forældre og siden hun ikke viser sygdoms tegn eller noget, kan det så være psyikisk og uretteligt? eller er der måske noget behaviorisme man kan ændre på.

Mange tak for i læste og håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat-a-strofe Hvad skal man gøre
  • #1   4. okt 2013 et ekstra billede..

profilbillede
  • #2   4. okt 2013 Er hun undersøgt for urinvejslidelser?

• #3   4. okt 2013 Det er altid værd at prøve en gang til.

• #4   4. okt 2013 Er hun fertil smiley

• #5   4. okt 2013 gud ja! hun er steraliseret og vaccineret og alt det jazz.

• #6   4. okt 2013 Jeg tror jeg ville starte med at få hende tjekket for urinvejslidelser..
    Viser det sig at hun er sund og rask fysisk, vil jeg begynde at kigge på de forhold hun lever under..
    Er der noget der kan stresse hende?
    Nyt møbel? Nyt kæledyr?
    Ændringer i hendes dagligdag? Katte er meget rutineprægede og ikke alle tåler lige godt ændringer i dagligdagen..
    Måske hun har fået en idé om at kattebakken eller gruset ikke længere er godt nok (ja, sådanne underlige idéer kan katte nemlig godt få)..
    Er bakken lukket så prøv at tage toppen af..
    Prøv at stille en ekstra bakke op, så hun har en åben og en lukket...

Og meget vigtigt! I må ikke skælde hende ud når hun tisser steder hun ikke må, dét stresser hende nemlig rigtig meget og vil blot forværre problemet..
    En kat er ikke urenlig uden at have en grund til det, det er deres måde at fortælle at de ikke har det godt...

• #8   4. okt 2013 De fleste katte foretrækker at tisse på en bakke og lave på en anden, uanset hvor tit man renser bakke, og så vil de heller ikke have deres bakke stående i nærheden af deres mad.

Urinen fra en neutraliseret hunkat skulle ikke så gerne ligefrem stinke, så måske drikker hun ikke nok, så hendes urin er meget koncentreret. Det i sig selv kan give urinvejsproblemer. (Ses især hos katte, der udelukkende får tørfoder).

Jeg ville endnu engang få hendes urin undersøgt og også få taget en blodprøve for at se, om hendes nyrer fungerer, som de skal.

Man kan købe Urine Of. Det skulle være en effektiv lugtfjerner, men man kan også prøve at vaske med alm. eddikevand.

Læg nogle vådliggerlagener i møblerne. De kan fjernes, når man venter gæster.

• #9   7. okt 2013 Jeg prøver med det samme og vender tilbage med ny Info. Tak for jeres svar. I er de bedste smiley

• #10   2. dec 2013 nå så er der prøvet alt , dyrelægen har ingen ser intet galt med urinvejene, hun er sund og rask fysisk. vi introducerede 2 kattebakker og det virkede helt fint i 2 uger og så er den gal igen, hun tisser på alle sofaer konstant og sofaerne er nu til at smide ud. de stinker og hele lejligheden stinker som et toilet.

vi har prøvet at. feliway, bedre kattegrus som har vist at blive brugt flittigt. bedre mad, mere leg og ballade, hver dag tømning af kattebakke, alt er blevet prøvet som er blevet forslået i tråden her og mere til.. intet virker.

hun spiser rigtig god mad, leger stadig men vælger bare at tisse i sofaerne, og desværre er vi begyndt at tænke at en afliving desværre er den bedste løsning da at give hende videre er bare at give problemet videre, vi har prøvet alt og ja. vi kan ikke se andre løsninger.

• #11   2. dec 2013 Hvordan er hun vokset op som killing?

• #12   2. dec 2013 Hej Heidi.. hun er vokset op hos mig i min lejlighed. har altid været renlig, leget en del og passer på hende, hun er vokset op med en anden killing men i de tidlige år, de brugte ikke så meget tid sammen. hun er kun 2,5 år gammel og fik at vide at det ikke ville skabe problemer siden hun var så ung og ikke var sammen med nogle længere. de var i samme lejlighed i et 1,5 år.

ingen problemer før med hende.

• #13   3. dec 2013 Må har hun ikke klaret flytningen til dine forældre og adskillelsen fra dig så godt, som du har troet. Der ses jo også en tydelig bedring, når du er hjemme hos dem.

Hun har ikke alene skiftet hjem, blevet skilt fra dig, som hun er vokset op hos, men også oplevet at blive skilt fra sin katteven gennem 1½ år.
    For tag ikke fejl, selv om de to måske ikke har været så meget sammen, har de haft bånd til hinanden.

Hun er kun 2½ år, og det er ikke mange katte, der kan kapere så mange afskeder og ændringer i løbet af relativ kort tid uden at blive præget af det og føle sig utrygge.

Urenlighed er ikke urenlighed i en kats øjne, men et middel til at "fortælle" sine omgivelser, at der er noget galt med dens tilværelse.

PS: Har dine forældre nogle forbud og regler omkring den, som du ikke havde, mens den var hos dig?

• #14   3. dec 2013 jeg kan godt forstå situationen fra hendes side. Det var helt klart det der var min største bekymring.

men nej. ingen forbud. Gaia har mere plads, mere mad. og min der viste sig at være skabs-katte dame og giver hende alt muligt lækkert at spise istedet og bruger tid på at lege og passe og pleje. hun er mere hjemme end jeg var da jeg boede i DK.

Kommentér på:
Kat-a-strofe Hvad skal man gøre

Annonce