{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Gåtur i sele? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to dejlige indekatte, og da vi bor i lejlighed højt oppe har de ingen mulighed for at nyde den skønne sommer. Kunne godt tænke mig at høre nogen erfaringer omkring gåtur i sele. Vil katten kunne vænne sig til kun at komme ud engang imellem, eller skal man slet ikke begynde? Umiddelbart er det kun den lille der viser tegn på udlængsel, den store har vænnet sig til at være indendørs, og tror slet ikke hun vil bryde sig om at komme i sele.
Gode råd modtages med kyshånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur i sele?
  • #1   12. jun 2007 i bor også i lejlighed og ville gerne ha Gaia med ud en tur også fordi om sommeren er her værrer end en bageovn, så det kunne jo være dejligt for hende en noget dejligt frisk luft

• #2   12. jun 2007 Vi har lige købt en sele, da især Pjevs synes det er spændende det der udenfor.. hihi.. De har alle prøvet selen bortset fra self. Star.. Og det er faktisk kun Pjevs der gider det.. De andre bliver helt stive og står bare og glor mærkeligt.. hihi.. Pjevs kan godt lide det, han er ikke helt glad for selen, men tror han finder ud a det.. smiley

• #3   12. jun 2007 går selv tur i sele med mine katte da jeg har en meget stor vej lige ved siden af min hus. så de er i sele ude i haven og det går fint. jeg vil sige hvis du skal tage dine katte ud så skal de kun være grønne område.
    men de felste katte vener sig til det. der er også dem der ikke gør...
    håber det var lidt hjælp...

• #4   12. jun 2007 min timon kommer også ud i sele. jeg har en 5 meter lang sele så den kan komme ud når døren er åben. det går fint fint med det, og når jeg tager selen fram så bliver den helt vild og ved godt at den skal ud, men når jeg ligger selen væk så er der ingen ting. det er ikke noget jeg gør hver dag, men nogle gange om ugen. jeg går ikke tur med ham for det vil han ikke, så det er ikke en græsplæne han går på, men alligevel nyder han virkelig at være ude.

• #5   12. jun 2007 hm. du skal være sikker på, at du så vil blive ved med det. Jeg begik den fejl, at jeg ville lære min kat at gå i sele inden den skulle med på ferie. Det var ikke meningen at den skulle ud herude, da vi ikke har nogle grønne områder. Men da jeg kom hjem fra ferie var hun helt vild for at komme ud og sad foran døren, hver gang vi skulle ud og miavede helt vildt. Det var rigtig synd og en fejl af mig. så overvej om det er noget du vil blive ved med, inden du starter

• #6   12. jun 2007 http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1830

Ja som du kan se har vi sesse som elsker at gå i sele... måden vi lærte vores katte at have sele på det var at give dem den på hjemme og lade missen venne sig til den... altså kun selen og ikke snoren.. så har de den på i et par timer adgangen så de finder ud af den ikke er farlig..

Knus Naja

• #7   12. jun 2007 Trine - jeg er helt sikker på at det er noget jeg vil fortsætte med. Vil så gerne give dem muligheden for at se andet end lejligheden, og hvis de vil ud og gå, er det jo også motiverende for mig, så jeg kommer ud og gå.

Naja - ja det der med at stoppe dem i selen er lidt af en udfordring, hehe. Den lille fjoller helt vildt meget rundt når hun har den på. Har ikke rigtig haft den på hende i flere timer, for hun bliver helt kulret af det.

• #8   12. jun 2007 Der er både for og imod gåture i sele. Synes dog aldrig man skal gå tur med dem på gaden, men en gårdhave el. lign rolige omgivelser synes mange katte godt om.
    De katte, der ikke synes om sele, vil med garanti nyde en indhegnet altan eller et åbent vidue, der er sikret med net. (Det vil de katte, der kommer ud i sele forresten også).

• #9   12. jun 2007 Hejsa..
    Begge vores misser kommer også kun ud i sele. Og de elsker det simpelthen helt vildt. De har begge to lært når vi siger "gå tur" så skal de ud. Nævner vi de to ord sidder de foran døren og pjevser med det samme. Meget sjovt. Hehe. Da vi ville starte med at tage dem ud, gav vi dem sele på indenfor, og legede med dem. Når de så havde løbet rundt efter en mus i en halv times tid, lagde de slet ikke mærke til selerne mere. Så kom du bare igang med at lufte vilddyrerne.... ;O)

• #10   12. jun 2007 Hej TanjaMarie.
    Vi bor også i lejlighed med vores to katte. De elsker at komme med på besøg, så vi plejer at tage dem med hjem til mine forældre og hos mine svigerforældre, når vi ved at vi skal være der i mange timer. Mine forældre har en have, som de elsker gå på opdagelse i. Min erfaring med seler er, at så snart de kommer ud i haven, glemmer de alt om, at de har sele på.
    Vi har ingen problemer med, at de vil ud hver gang vi åbner døren herhjemme, men det har måske noget at gøre med, at de altid er i transportkasser, når vi tager dem ud af døren. Så du kan jo evt. overveje at putte dem i transportkasserne, når du skal bare dem udenfor.

• #11   12. jun 2007 Mikkel elsker det.... I starten kredsede han lidt ved døren, men det stoppede hurtigt - katten skal bare vide hvem der bestemmer og styrer når i skal ud....

• #12   16. jun 2007 Det er forskelligt fra kat til kat...min chili har jeg prøvet med fra hun var helt lille, men hun føler sig slet ikke tryg i den store verden, så har droppet det igen...for det blev mere mit behov end hendes behos der blev dækket...så hun nyder sommeren gennem luften fra vinduerne, hvor er er sat rammer for med hønsenet:-)

Kommentér på:
Gåtur i sele?

Annonce