Gåtur i sele? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vil høre jeres mening/erfaringen omkring brug af sele og gåtur med indendørskat.
Vores kat er 9 måneder, og han kan godt have sele på (vi har seletrænet ham lidt). Han er indendørskat nu, men bliver nok udendørskat når vi kommer i hus om nogle år.
Han er meget nysgerrig og har meget energi, og tænker om det vil gavne ham at komme udenfor i snor? Han har været udenfor i vores indhegnede fælleshave en enkelt gang, hvor han var megt nysgerrig- måske lidt for meget?
Efterfølgende stod han ved døren kortvarigt, og ville gerne ud igen. Der gik dog kun 10 minutter, før han fik andre ideer.
Hvad er jeres mening?
Ps, er ikke interesseret i nogle sure eller moraliserende kommentarer
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
så du skal tænke dig om hvad du selv har lyst til. For begynder du på det og katten er af den type som så kræver det, ja så er det gåturer selv i regnvejr, snevejr mm
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Så jeg er enig i, at du skal tænke dig grundigt om, gå den tur du havde trængt dig på de tidspunkter du har tænkt dig, og se hvad vil i støde på og hvordan kan det håndteres, og hvad hvis det ændre sig.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Han elsker det..
Jeg startede indenfor med at sele vænne ham først uden snor, derefter med snor..
Så går vi ud i haven hvor han bestemmer tempoet.. Har få gange haft ham ude for haven, men det er i haven han folder sig bedst ud
Jeg går ikke hver dag... langt fra.. Selen er gemt væk og kommer kun frem når der skal gåes tur, så han ved når den kommerfrem kan han komme ud og kigge i haven..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvis du er indstillet på at gå ud med ham hver dag og måske flere gange om dagen, så er det en rigtig god ide, katten vil sikkert være glad for at komme ud og opleve noget andet, måske så glad at den vil ud ofte..
Du kan være heldig at du har en kat der vil nøjes med en gang imellem, men det ved du jo ikke før du begynder at tage ham ud i sele, så du skal være forberedt på at gå ud med ham dagligt uanset vejr og vind..
Men helt sikkert så er det en måde hvorpå han får brændt noget krudt af
nov 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 8
Egentlig er min største bekymring at han kunne finde på at stikke af, løbe med snoen eller komme ud af selen? Han er en lille energibombe.
Og så skal vi nok lige genoverveje, om vi er klar til at få en "hund", der skal luftes hver dag, hvis det ender med at han vil ud hver dag.
Derudover har jeg svært ved at finde ud af om det er mit eller hans behov at komme udenfor? .. hmm
Endnu engang tak. I bekræftede (desværre) mange af mine tanker
maj 2007
Har haft katte der kom periodisk ud i omkring 7 år, og ingen af dem har været på daglig basis
nov 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 8
Den ene gang vi havde ham ude i den fælles have viste han stor interesse, og tror bestemt han ville kunne lide det, men måske også så meget at han ville være ude hele tiden?
maj 2007
Gåtur i sele?