{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis killinger under Market
  • #1   17. sep 2007 (link fjernet)

Kan huske der var noget oppe om det for ikke så længe siden.. Fandt det her link..

• #2   17. sep 2007 Vi fik Mille Gratis og vi havde jo haft kat før smiley
    Vi giver KUN vores killinger GRATIS til nogen vi kender, og som vi ved der behandler dem ordentligt.
    Jeg har da f.eks fået mine kaniner gratis smiley
    Og hun kommer da også og ser dem..
    Men synes også at man skal tage noget, når man ikke ved hvr de kommer hen..

• #3   17. sep 2007 kan ik se noget galt i at give sin killinger væk gratis så længe der er sørget godt for dem inden man gir dem væk og tænker sig om hvem man giver dem til.

har selv haft killinger en gang, beholdt den ene selv. min veninde fik den ene og en af minbrors venner fik den anden. da jeg gav dem væk var de 12 uger havde fået ormekur og havde fået vaccine plus de blev behandlet for øremider (hed det vist nok)
    for mig er det at de får et godt hjem vigtigere end de udgifter jeg har haft mens de var hos mig.

• #4   17. sep 2007 de fleste tager 50kr for en huskat....så kan man ligeså give dem gratis, for jeg tror ikke 50kr gør at folk der er ligeglade med ders kat, holder mere af den....

• #5   17. sep 2007 Jeg ved ikke om det er tilladt her på KG men jeg synes det sender forkerte signaler uanset hvilken side de sælges på.
    Er killingen virkelig ikke engang 1 krone værd? Har sælger passet på dem eller boede de bare i et skur? Er det overhovedet en tam kat man får med hjem, og er den renlig?

• #6   17. sep 2007 i manges øjne er en huskat intet værd...desværre....
    tænk på det er jo en bastard uden tavle....

Jeg fik min gratis og synes ikke hun er mindre værd en så mange andre...og jeg synes det har været spændende ikke at vide på forhånd hvor stor hun ville blive;-D

• #7   17. sep 2007 Jeg kan heller ikke se et problem i at folk forærer sine killinger/katte væk. Men jeg kan se et problem, hvis den der giver dem væk ikke er kritisk med, hvem der får dem.

• #8   17. sep 2007 tja...en tidligere kollega kunne ikke få afsat sine killinger, så i desperation endte hun med at tage livet af dem selv...så ville jeg altså give dem gratis væk!

• #9   17. sep 2007 Taget fra linket:
    Det største problem er nok, at ekstremt lave priser skaber et marked for impulskøb. Ofte ses latterlige symbolske beløb på en krone og lignende.

- Dyr er ikke noget, man trækker i en tyggegummiautomat for en to-krone. Det er levende væsener, siger dyreværnsforeningens direktør Ole Münster.

Er helt enig.. Dyr er ikke noget man bør forære væk. Derimod bør man tænke sig om inden man får killinger.

• #10   17. sep 2007 jeg ville nu sælge mine killinger for et symbolsk beløb.. så jeg vidst at folk var villige til at betale.. Selvfølgelig kun hvis det var nogle jeg ikke kendte..
    Vi har givet killinger gratis før, men det har været til nogle vi kendte..

• #11   17. sep 2007 jeg fandt missemor på guloggratis hun kostede en 50ér, men da jeg kom derud fik jeg hende gratis. de havde sat beløbet fordi ellers ku de ik sælge hende gennem der, så det er jo ingen garanti at der skal være pris.

zabrina- det er ik altid man ved man får killinger. missemor var gravid da jeg fik hende og det fik jeg ik noget at vide om. så det vidste jeg først da det var lige op over...

• #12   17. sep 2007 Jeg kan ved gud ikke forstå, at man holder på at en kat, voksen eller killing ikke er mere værd, end at man bare kan give den væk for ingen ting.

Tænk det ramma skrig vis man gave hvalpe væk, og skrev i annoncen at hvalpene blev aflivet vis de ikke blev "solgt".

Er en hund virkelig mere værd end en kat, ikke i mine øjne. Jeg kan ikke se forskellen.

Vi råber så mange gange om at kattene værdi skal stige i folks øjne, men vil den virkelig det så længe man stadigvæk kan få en katte killing for ingen ting.

• #13   18. sep 2007 Misha Chloé W - Er helt enig..

Line - Jeg må sige at jeg er meget stødt over dit indlæg..
    Sjældent/aldrig har jeg mødt nogen der kunne lyde SÅ ligeglade med deres katte.. Godt jeg ikke er nogen af dine katte..

• #15   18. sep 2007 Mangler ord og det sker ellers ikke tit. Christina, er meget enig, hvor er det trist.

• #16   18. sep 2007 Ja det må man sige..
    Der er godt nok meeeeget lang vej fra dét til hvad jeg føler og tænker om mine katte.. Og som jeg synes man burde føle og tænke. smiley

• #18   18. sep 2007 Blot en tilføjelse, mine katte er ikke inde, fordi de har kostet "mange" penge, min tidligere huskat kom heller aldrig ud. Så det er ikke penge, der er min bevæggrund.

• #19   18. sep 2007 jeg mener ikke man skal give et dyr gartis væk, hvis folk ikke er intrasseret i at give lidt penge er de slet ikke intrasseret i at få et dyr, min mening....

• #20   18. sep 2007
    Line Z
    jeg er også glad for jeg ikke er dine katte, en kat kan blive meget ældre end en hund,. og jeg vil lige sige at hvis der opstod brand i mit hus, var det kattene før hunden jeg redede.

hund og kat er lige så meget hver, og jeg mener man er uansvarlig at have gårdkatte uden de er neutraliseret,

• #21   18. sep 2007 Citat:

"Lige nu har jeg to killinger som er halv Main Coon, og det er jo en vildt nysgerig race, så jeg tvivler stærkt på at de overlever til deres 1 års fødselsdag :("

Det indlæg blev jeg altså også stødt af, Line. Jeg ved godt, at jeg ikke er opvokset på landet og ikke ser katten som et nyttedyr, men alligevel at være så nonchalant med liv eller død for katte, det bliver jeg rigtig ked af at læse.

• #22   18. sep 2007 ja kan godt se jeg modsiger mig selv lidt. men er nok også mest katte menneske.
    men de er ligeværdig men det er mine katte jeg holder mest af.

vil det sige at du for hunkatte for kun at få killinger??

for selvom du ikke har nogen hanner. skal der nok komme nogen når dine er i løb

• #23   18. sep 2007 pernille H det kan jeg godt forstå du blive stødt over, jeg vil ikke kalde det at tage ansvar for sine dyr. og så er det da bedøvene lige meget om de er gårdkatte

• #24   18. sep 2007 Jeg skriver, at det er en nonchalant holdning, at du allerede nu kalkulerer med, at de ikke overlever til deres 1 års fødselsdag.

Det er anstødeligt for mig, men du vil sikkert finde nogen her på KG, som vil synes, at det er helt rimeligt, mig gør det blot trist.

• #25   18. sep 2007 Line Z. det er ikke det jeg siger. jeg siger du har en masse hunkatte der ikke er neutraliseret og det er da for dumt at tro at bare fordi du ikke har en han så kan der sagtens komme en og hygge lidt med en at dine. og synes det er dybt uansvarligt.

• #26   18. sep 2007 nej men det var jo heller ikke det der er pointen. jeg synes bare ikke du er en særlig ansvaren katteejer, når du er villig til at lade dine gårdkatte få killinger igen og igen, når nej de bliver jo ikke en gang et år dine katte... fy føj da siger jeg bare

• #27   18. sep 2007 Line:
    Hvem er det du taler til?

• #28   18. sep 2007 tror nok det er mig hun taler til.

• #29   18. sep 2007 Jeg synes virkelig folk herinde har for travlt med at kritisere hinanden.....
    Min kat var gratis, og kom fra et godt hjem til et ligeså godt hjem...hun er elsket selvom jeg ik har betalt 4000 kr. for hende!

• #30   18. sep 2007 min ene kat var da også gratis, men det var også fra en gård hvor missemødrene havde fået killinger igen og igen, og der hunde dræbte desværre de fleste af killingerne, men de har da heldigvis fået neutraliseret de katte de har nu.

• #31   18. sep 2007 jeg sys også liga at der blir skåret over en kam nu.

det er altså ikke alle der er ligeglade med deres katte selvom de blir givet væk gratis.

hvis jeg var ligeglad med de killinger jeg havde. havde jeg nok ikke brugt penge på behandling, vaccine og ormekur. jeg ved hvor begge killinger er og jeg ved de har fået gode hjem.

• #32   18. sep 2007 Der jeg ville hen med dette indlæg var, at så længe man kan anskaffe en kat uden at gribe dybt i lommen, ændre holdningen til katte (især huskatten) ikke. De vil blive ved med at være noget man bare kan smide væk, når man bliver træt af dem, når de ikke er nuttede mere, eller vis de bliver syge.

Lige et øjeblik, inden I råber i kor, om I skam elsker jeres katte og passer da godt på dem. Det ved jeg godt, ellers ville I ikke være herinde, vel ;0)

Men der er mange som stadigvæk anser katten for noget som ikke er noget vær. Denne holdning vil ikke ændres før der kommer et min. pris på dem.

• #33   19. sep 2007 Jeg synes også det er noget fis at sige at gård/staldkatte har det dårligt ...

Min morbror og tante har KUN gård/staldkatte - og har altid haft det .. De kommer overhovedet ikke ind i deres hjem.... De har næsten altid 2 hunmisser og 1 hankat og missemorerne får 1-2 kuld om året hver...

De bor i deres fyrrum hvor der er dejligt varmet og har en masse flamingokasser med tæpper i hvor de sover hver nat.
    Tørkost til rådighed døgnet rundt - frisk vand hver morgen og så får de rester af kød hver aften....

Det eneste minus er at killingerne bliver aflivet hvis de ikke finder nye hjem til dem .... (der er altid en enkelt eller 2 i hvet kuld) men oftest forbarmer min morbror sig og så får killingerne lov at blive (men de strejfer jo vidt omkring)

Men deres katte er meget harmoniske og kælne - ja de har lidt snask i øjenkrogene ind imellem - men de bor også i fyrrummet - det er jo ikke det reneste sted på jorden....

Så selvom det ikke er deres deciderede kæledyr - så mangler de aldrig mad og vand og de kommer altid og hilser å mig når jeg kommer ud til dem ....

Deres ene hunmis er neutraliseret for 2 år siden - hun er nu 12 år ....

• #34   19. sep 2007 Majse: Dette er ikke for at starte en diskussion, men ville du gerne have, at dine egne katte levede sådan? Jeg ville bare være ked af, hvis mine katte skulle det og det er jo så blot min mening smiley

• #35   19. sep 2007 Line Z:
    Ikke enig smiley

• #36   19. sep 2007 Line Z:
    Jeg er ikke enig i, at de har det godt, i hvert fald ikke ud fra de præmisser jeg har for dyrehold.

• #37   19. sep 2007 Line Z:

Før skrev du, at jeg ikke ved noget om dig...Pudsigt, at du ikke kan vende den 180 grader og komme til den erkendelse, at det gør du sådan set heller ikke om mig smiley

Jeg har skam været på landet, både som besøgende, men også sammen med en dyrlæge og hold da op, hvor gjorde det mig trist. Så din påstand om, at jeg ingenting ved, det må stå for egen regning, det fortjener vist ikke yderligere kommentarer.

Racekatte, som ikke ser dagens lys....Her er du vist ude på et område, som er lidt usikkert, tror du, at jeg spærrer mine katte inde i et mørkt rum?

Vores hus er ikke indelukket, vi har flere anordninger som gør, at vi kan lufte ud, man kan som regel, hvad man vil smiley

• #38   19. sep 2007 Line Z skrev: "Det indelukket lille hus som aldrig bliver luftet ud i, for tænk nu hvis kattene slap løs smiley

Og hvor der bare Stinker af indelukket kat smiley

Jo jeg kender nogle race katte som lever sådan, fordi ejeren er utrolig bange for at hendes små missere skulle stikke af ud på vejen !"

Undskyld hvor er du vil du hen med den køre?
    Mange ting jeg efter hånde lagt øre til, men dette ! ja, ved endlig ikke hvad jeg skal svære på det, end at trække på skuldrene.

Jeg kan læse ud fra dine indlæg at din holdning til katte, er at de skal havde lov til at løbe fri, fordi det ligger i deres natur.
    Det har du nok ret i, men husk på at tiden er meget anerledes idag, hvor næsten alle har biller, vores huse ligger tit tæt på veje hvor der køre end del biller. Der er kattesygdomme, pga. for mange vilde katte, som kan havde dødlige dgang vis ens elskede kat bliver udsat for det.

Og nu vi tag den, så ligger det også i hestene, køernes, grisene osv. osv. natur at løbe fri, skal de så ikke havde mulighed for det?
    Hvorfor er det kun hos kattene at man bliver ved med at holde på den påstand?

• #39   19. sep 2007 line z, du skriver dine katte har det bedre end katte der er indenfor, men dine lever jo ikke engang til de bliver et år, det har du jo skrevet så hvad er det for et liv....

jeg fik min hankat fra landet, og tog ham med hjem fordi jeg havde ondt af ham, ja de fik mad og vand, og der var etn okay varmt rum de kunne være i og ja alle hestepigerne snakkede da med misserne hver dag, men for det første var alle katte fuld af orm, fuld at øjenbetændelse, vores havde endda klamydia. så nej mener ikke gård katte har det godt bare de har vand og mad.

• #40   19. sep 2007 synes nu også det er synd for kattemor at få to kuld om året i 8 år,

• #41   19. sep 2007 helle h ening...... f

< Botia-Almorhae >
    fordi det er fyrsik hårdt for hende, tænkt hvir det var dig der skulle føde to gange årligt

• #42   19. sep 2007 Hvis man ikke *smide 1500 kr ud* fordi der er 99% garanti for at katten bliver kørt ned,så skal man s** ikke have kat.Magen til ansvarsløshed/tankeløshed skal man da lede længe efter.Bliver så gal over at læse det indlæg..

Hvad så hvis *nyttedyret* bliver rigtig møgsyg en søndag ?
    Ej så koster det også hurtigt 1500 kr,men vi venter og ser om den bliver rask eller ringer først mandag ( måske*) fordi så er det uden vagt tilllæg??

Tror jeg fik sagt min mening og holder mig langt væk fra tråden nu..Sidder og er så ked af det på de stakkels kattes vegne ;o((((((((((((((

• #43   19. sep 2007 mange hunkatte bliver netop voldtaget... holder du måske øje med når de parrer sig, eller? nej det tror jeg ikke så du ved ikke om hun siger fra

• #44   19. sep 2007
    - ***Gallaxe ***-. helt ening

Kommentér på:
Gratis killinger under Market

Annonce