2.862 visninger
|
Oprettet:
Gratis killinger under Market {{forumTopicSubject}}
Troede at der var regler om min. beløb for en kat, sat til salg herinde. Eller er det bare mig som er så blå øjet, at jeg troede det.
Vis der ikke er nogle regler omkring det, var det ikke en ide at få det indført?
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Kan huske der var noget oppe om det for ikke så længe siden.. Fandt det her link..
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 99 Svar: 441
Vi giver KUN vores killinger GRATIS til nogen vi kender, og som vi ved der behandler dem ordentligt.
Jeg har da f.eks fået mine kaniner gratis
Og hun kommer da også og ser dem..
Men synes også at man skal tage noget, når man ikke ved hvr de kommer hen..
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
har selv haft killinger en gang, beholdt den ene selv. min veninde fik den ene og en af minbrors venner fik den anden. da jeg gav dem væk var de 12 uger havde fået ormekur og havde fået vaccine plus de blev behandlet for øremider (hed det vist nok)
for mig er det at de får et godt hjem vigtigere end de udgifter jeg har haft mens de var hos mig.
jan 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 180
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 686
Er killingen virkelig ikke engang 1 krone værd? Har sælger passet på dem eller boede de bare i et skur? Er det overhovedet en tam kat man får med hjem, og er den renlig?
jan 2005
tænk på det er jo en bastard uden tavle....
Jeg fik min gratis og synes ikke hun er mindre værd en så mange andre...og jeg synes det har været spændende ikke at vide på forhånd hvor stor hun ville blive;-D
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jan 2005
jan 2007
Det største problem er nok, at ekstremt lave priser skaber et marked for impulskøb. Ofte ses latterlige symbolske beløb på en krone og lignende.
- Dyr er ikke noget, man trækker i en tyggegummiautomat for en to-krone. Det er levende væsener, siger dyreværnsforeningens direktør Ole Münster.
Er helt enig.. Dyr er ikke noget man bør forære væk. Derimod bør man tænke sig om inden man får killinger.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 56
Vi har givet killinger gratis før, men det har været til nogle vi kendte..
feb 2006
zabrina- det er ik altid man ved man får killinger. missemor var gravid da jeg fik hende og det fik jeg ik noget at vide om. så det vidste jeg først da det var lige op over...
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Tænk det ramma skrig vis man gave hvalpe væk, og skrev i annoncen at hvalpene blev aflivet vis de ikke blev "solgt".
Er en hund virkelig mere værd end en kat, ikke i mine øjne. Jeg kan ikke se forskellen.
Vi råber så mange gange om at kattene værdi skal stige i folks øjne, men vil den virkelig det så længe man stadigvæk kan få en katte killing for ingen ting.
jan 2007
Line - Jeg må sige at jeg er meget stødt over dit indlæg..
Sjældent/aldrig har jeg mødt nogen der kunne lyde SÅ ligeglade med deres katte.. Godt jeg ikke er nogen af dine katte..
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
jan 2007
Der er godt nok meeeeget lang vej fra dét til hvad jeg føler og tænker om mine katte.. Og som jeg synes man burde føle og tænke.
jul 2006
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 270
feb 2007
Line Z
jeg er også glad for jeg ikke er dine katte, en kat kan blive meget ældre end en hund,. og jeg vil lige sige at hvis der opstod brand i mit hus, var det kattene før hunden jeg redede.
hund og kat er lige så meget hver, og jeg mener man er uansvarlig at have gårdkatte uden de er neutraliseret,
jul 2006
"Lige nu har jeg to killinger som er halv Main Coon, og det er jo en vildt nysgerig race, så jeg tvivler stærkt på at de overlever til deres 1 års fødselsdag :("
Det indlæg blev jeg altså også stødt af, Line. Jeg ved godt, at jeg ikke er opvokset på landet og ikke ser katten som et nyttedyr, men alligevel at være så nonchalant med liv eller død for katte, det bliver jeg rigtig ked af at læse.
feb 2007
men de er ligeværdig men det er mine katte jeg holder mest af.
vil det sige at du for hunkatte for kun at få killinger??
for selvom du ikke har nogen hanner. skal der nok komme nogen når dine er i løb
feb 2007
jul 2006
Det er anstødeligt for mig, men du vil sikkert finde nogen her på KG, som vil synes, at det er helt rimeligt, mig gør det blot trist.
feb 2007
feb 2007
jul 2006
Hvem er det du taler til?
feb 2007
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 9
Min kat var gratis, og kom fra et godt hjem til et ligeså godt hjem...hun er elsket selvom jeg ik har betalt 4000 kr. for hende!
feb 2007
feb 2006
det er altså ikke alle der er ligeglade med deres katte selvom de blir givet væk gratis.
hvis jeg var ligeglad med de killinger jeg havde. havde jeg nok ikke brugt penge på behandling, vaccine og ormekur. jeg ved hvor begge killinger er og jeg ved de har fået gode hjem.
nov 2006
Lige et øjeblik, inden I råber i kor, om I skam elsker jeres katte og passer da godt på dem. Det ved jeg godt, ellers ville I ikke være herinde, vel ;0)
Men der er mange som stadigvæk anser katten for noget som ikke er noget vær. Denne holdning vil ikke ændres før der kommer et min. pris på dem.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
Min morbror og tante har KUN gård/staldkatte - og har altid haft det .. De kommer overhovedet ikke ind i deres hjem.... De har næsten altid 2 hunmisser og 1 hankat og missemorerne får 1-2 kuld om året hver...
De bor i deres fyrrum hvor der er dejligt varmet og har en masse flamingokasser med tæpper i hvor de sover hver nat.
Tørkost til rådighed døgnet rundt - frisk vand hver morgen og så får de rester af kød hver aften....
Det eneste minus er at killingerne bliver aflivet hvis de ikke finder nye hjem til dem .... (der er altid en enkelt eller 2 i hvet kuld) men oftest forbarmer min morbror sig og så får killingerne lov at blive (men de strejfer jo vidt omkring)
Men deres katte er meget harmoniske og kælne - ja de har lidt snask i øjenkrogene ind imellem - men de bor også i fyrrummet - det er jo ikke det reneste sted på jorden....
Så selvom det ikke er deres deciderede kæledyr - så mangler de aldrig mad og vand og de kommer altid og hilser å mig når jeg kommer ud til dem ....
Deres ene hunmis er neutraliseret for 2 år siden - hun er nu 12 år ....
jul 2006
jul 2006
Ikke enig
jul 2006
Jeg er ikke enig i, at de har det godt, i hvert fald ikke ud fra de præmisser jeg har for dyrehold.
jul 2006
Før skrev du, at jeg ikke ved noget om dig...Pudsigt, at du ikke kan vende den 180 grader og komme til den erkendelse, at det gør du sådan set heller ikke om mig
Jeg har skam været på landet, både som besøgende, men også sammen med en dyrlæge og hold da op, hvor gjorde det mig trist. Så din påstand om, at jeg ingenting ved, det må stå for egen regning, det fortjener vist ikke yderligere kommentarer.
Racekatte, som ikke ser dagens lys....Her er du vist ude på et område, som er lidt usikkert, tror du, at jeg spærrer mine katte inde i et mørkt rum?
Vores hus er ikke indelukket, vi har flere anordninger som gør, at vi kan lufte ud, man kan som regel, hvad man vil
nov 2006
Og hvor der bare Stinker af indelukket kat
Jo jeg kender nogle race katte som lever sådan, fordi ejeren er utrolig bange for at hendes små missere skulle stikke af ud på vejen !"
Undskyld hvor er du vil du hen med den køre?
Mange ting jeg efter hånde lagt øre til, men dette ! ja, ved endlig ikke hvad jeg skal svære på det, end at trække på skuldrene.
Jeg kan læse ud fra dine indlæg at din holdning til katte, er at de skal havde lov til at løbe fri, fordi det ligger i deres natur.
Det har du nok ret i, men husk på at tiden er meget anerledes idag, hvor næsten alle har biller, vores huse ligger tit tæt på veje hvor der køre end del biller. Der er kattesygdomme, pga. for mange vilde katte, som kan havde dødlige dgang vis ens elskede kat bliver udsat for det.
Og nu vi tag den, så ligger det også i hestene, køernes, grisene osv. osv. natur at løbe fri, skal de så ikke havde mulighed for det?
Hvorfor er det kun hos kattene at man bliver ved med at holde på den påstand?
feb 2007
jeg fik min hankat fra landet, og tog ham med hjem fordi jeg havde ondt af ham, ja de fik mad og vand, og der var etn okay varmt rum de kunne være i og ja alle hestepigerne snakkede da med misserne hver dag, men for det første var alle katte fuld af orm, fuld at øjenbetændelse, vores havde endda klamydia. så nej mener ikke gård katte har det godt bare de har vand og mad.
feb 2007
feb 2007
< Botia-Almorhae >
fordi det er fyrsik hårdt for hende, tænkt hvir det var dig der skulle føde to gange årligt
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Hvad så hvis *nyttedyret* bliver rigtig møgsyg en søndag ?
Ej så koster det også hurtigt 1500 kr,men vi venter og ser om den bliver rask eller ringer først mandag ( måske*) fordi så er det uden vagt tilllæg??
Tror jeg fik sagt min mening og holder mig langt væk fra tråden nu..Sidder og er så ked af det på de stakkels kattes vegne ;o((((((((((((((
feb 2007
feb 2007
- ***Gallaxe ***-. helt ening
Gratis killinger under Market