Nøøøj vi har travlt (hvalpe og killinger) {{forumTopicSubject}}
Ja her d. 14. der fik hunden hvalpe. Papillon som fik 5 stk. Hun har denne gang ikke rigtigt ville spise, så hun var for tynd da hvalpene kom. Efter fødsel ville hun stadig ik spise (andet en rå død ko) så jeg gik faktisk bare og ventede på et kalkchok, og det kom selvfølgelig søndag....det kostede mig 2100,- og jeg slår mig stadig, da jeg ikke havde mælkesurt kalk i huset (det jeg havde var blevet for gammelt), og havde ik købt nyt....grrr
Har mens jeg skriver en Ragdoll pige som føder. Det 1. horn er tømt (der lå 4), det næste horn har leveret 1 killing, men kan mærke en til....Hun er 1. gangs - og jeg tror desværre, at den sidste bliver en kende svære..
Så muligvis dr Dyr....igen
Det er skønt at opdrætte
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Så du har sikkert en krukke med guld liggende til at betale for det hele *gg*
(læs ironien)
Håber hun klarer den g alt går vel, endnu en gang tillykke med både hvalpe og killinger
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Vedr. kalken så har jeg skrevet at jeg jeg (dumme dumme mig) var løbet tør..og kalk er ik bare kalk...
okt 2006
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
Britta, hun har skrevet at hunden er en papillion (den man også kalder sommerfuglehund) :o)
okt 2006
Og nu er Luna gået igang med at føde - indtil videre har hun fået 5 røde
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Hvordan ser et kalkchok ud ? og hvor kan man købe mælkesurt kalk ? ( har aldrig hørt om det før )
okt 2006
En diegivende tæve kan komme i akut kalkchok, som er et for lavt kalciumindhold i blodet. Dette indtræder oftest for de mindste racer, lige efter fødslen, og for de større racer efter 2-3 ugers diegivning. Symptomerne er uro, pusten og evt. krampe. Dyrlægen bør da kontaktes omgående.
Har engang også haft en hunkat der fik kalkchok, men der havde jeg kalk hjemme......
Mælkesurt kalk kan købes på apoteket, og sikkert også hos Matas
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Nøøøj vi har travlt (hvalpe og killinger)