{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

En kat mere? {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi er et ungt par som har en 9 mdr. gammel kasteret hankat. Han er nogle dage meget alene hjemme. Vi bor på 75 km og han er indekat da vi bor lige op og ned af en meget trafikeret vej. Nu overvejer vi om vi kan tillade os at få en mere. Mest for hans skyld, så han kan få en legekammerat af hans egen race. Mange siger det er en god ide at gøre det inden han bliver ældre, og andre siger at det skal vi ikke bekymre os om at han nemt kan være alene hjemme uden at kede sig og ikke behøver en legekammerat af egen race. (skal lige siges han er huskat)
HJÆLP vi ved ikke hvad vi skal gøre vi vil gerne gøre hvad der er bedst for vores elskede misser.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En kat mere?
  • #1   23. feb 2007 Jeg er også kæmpe fortaler for at have 2 katte smiley Vores 2 har simpelthen så stor glæde af hinanden...

Mht alder så tror jeg at hvis man har tålmodigheden i orden, så betyder alder mht sammenføring intet. Har selv sammenført en 8 år gammel hankat og en 12 uger gammel killing. Det tog 1 uge, og så var de bedste venner... Den gamle hankat var også meget god til at sige fra overfor killingen, når han ikke gad mere. Men alt i alt gik han ind og var hendes mor xD Hun blev vasket, nusset og leget med efter alle kunstens regler, og han var klart gladere og mere livlig efter at hun kom ind i huset.

Så jeg synes klart at I skulle anskaffe jer en til. Der er ikke den store forskel mht arbejde med kattene osv, så de positive ting ved 2 katte overskuer langt de negative smiley

• #2   23. feb 2007 Jeg tilslutter mig de andre og sige det samme... jeg vil også klart synes 2 er meget bedre end en, så har de hinanden, især når der ikke er nogen hjemme...

• #3   23. feb 2007 Mange mange tak for jeres mening - vi er helt enige med jer men når så nogen sige noget andet bliver man i tvivl:-) Jeg skal nok give jer en opdate når vi har besluttet os.
    Med hensyn til boligforening så bor vi privat til leje og det eneste vi har fået besked på er at så længe kattebakken bliver brugt og ikke gulvtæppet er det oki:-) så det bliver ikke problemet.

• #4   24. feb 2007 Ingen tvivl om at katte nyder hinandens selskab,og nogle mere end andre.F.eks vil en devon rex kede sig ihjel og jeg vil aldrig sælge en devon enekat.Hvad der så holder den med selskab er lige meget,det kan sagtens være en huskat.

• #5   24. feb 2007 Jeg har prøvet begge dele i årenes løb. Havde på et tidspunkt 2 huskatte der blev sammeført, da de var 2 og 3 år. En hankastrat og en hunkat på p piller. Vi have ham først. Han var bare SÅ ond mod hende og blev ved med at være det.

Nu har vi så fået Hjalte og Bebse og der har overhovedet ikke været nogle problemer. De kom dog også ind i huset med få dages mellemrum. Vi kunne lukke dem sammen med det samme og de sov i samme rum første nat.

De har virkelig meget ud af hinanden.

• #6   24. feb 2007 Det er kanon med alle de mange råd. Hvilket også har ført til at vi i dag har hentet en kastereret hankat på omkring 4 måneder. Han skal hedde Findus og jeg lover at ligge billeder ind senere på dagen. Igen MANGE tak for de gode råd.

• #7   24. feb 2007 Vi har også valgt at få to katte (Carlo og Walter). Vi tog ud på Inges Kattehjem og var enige om at vi kun skulle adoptere, hvis der var to katte som kunne enes, og det var der.

Vi synes i hvert fald at det er dejligt at have to.

Vi havde en anden kat for ca 4. måneder siden (Triton), og han kunne sagtens være alene, men han var også ude kat.

• #8   25. feb 2007 Ja, jeg er også Stor fortaler af to katte.. Mine to nyder hinanden selskab helt enormt..

Der er lavet en del tråde om hvad man så skal vælge at voksen/killing/køn. Bestemmer du dig for at en nummer 2 kat er en god ide, kan du jo gå ind og læse lidt der :o)

Kommentér på:
En kat mere?

Annonce