{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Han siger min kat ikke er ægte. {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen.. min kammerat var her i torsdags og så sad vi os snakkede om snuggi, og han sagde hun overhoved ikke var ægte fordi hun det kunne hun ikke være for hun var lille.. jeg forklarede ham hun kun er 5 mdr men stadig blev han ved at jeg sikkert var blevet snydt for ægte det var hun godt nok ikke,, iiihhh hvor bliver man ked af sådan noget jeg VED med garenti min kat er ægte da jeg har fulgt hende og begge forældre siden marts 2006 hvorfor er der nogle der skal være så dumme smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han siger min kat ikke er ægte.
  • #1   16. dec 2006 kun TAVLE er garanti for ægthed..... din kat er superskøn på de billeder jeg har set, men hendes ansigt i profil er ikke typisk norsk skovkat. det kan du jo også være ligeglad med eftersom du ikke kan udstille. håber ikke at såre dig med mit indlæg. har selv en blandingskat og bekymrer mig ikke synderligt om det nu er rigtigt, hvad der er i hende, da jeg synes hun er vidunderlig som hun er. elsk dog katten som den er, og glem race nu du ikke har tavle og har garanti for oprindelse. køb den næste med tavle, hvis du gerne vil være sikker smiley og lige igen... hun ER en dejlig tøs

• #2   16. dec 2006 hov britta smiley der kom du mig i forkøbet *G*

• #3   16. dec 2006 britta.
    ja ved jeg godt men der er tavle på både mor og far til hende.. men hendes far er doød og ham jeg fik hende fra kan ikke få fat i opdrætteren som har emils tavle, de har aldrig send den til ham som lovet og nu gider han ikke fordi emil er død smiley men jeg har set miras tavle.. og er 100 % sikker på de begge er ægte....
    jeg hænger mig i det fordi jeg elsker min kat og ved hun er ægte... men med eller uden tavle er hun stadig en kat det er kun et stykke papir....

• #4   16. dec 2006 hvad er det der ikke er typisk ved hende.. mira er inde kat og kun emil gik ude da han levede.. så hvordan skulle en anden kat kunne parre hende

• #5   16. dec 2006 hendes hoved er da magen til hendes mors og fars???? så det forstår jeg ikke....

men jeg er selv 100 % på hun er ægte...

• #6   16. dec 2006 folk må kalde mine katte lige så uægte som de vil jeg er ligeglad for det er ikke det der gør at jeg elsker dem :o) to af mine uden tavle er ægte og en er ikke... ;o)

• #7   16. dec 2006 sabrina det vigtigste for mig er osse bare at JEG ved hun er ÆGTe så skide være med hvad han mener.. men det er stadig træls...

• #8   16. dec 2006 mie a fordi man bliver ked af det når ens kæledyr bliver kritiseret.

• #9   16. dec 2006 føler mig som en lus nu, selvom jeg blot prøver på at være saglig... forstå mig nu ret. det er ikke katten jeg går efter, da hun er superdejlig at se på, men racebeskrivelsen.... ansigtsprofilen er ikke lige nok for en NFO, og det at en person ikke vil sende en tavle pga katten er død virker også lidt lusket i min verden.

• #10   16. dec 2006 han gider ikke ringe efter den læger for han kan ikke få fat i opdrætteren.... han har førsøg længe ne. og du er ikke lus jeg spørger bare hvad der der med hendes hoved.

• #11   16. dec 2006 sender dig lige en høj, som bevis på at jeg synes din kat er dejlig. måske det kan berolige dig lidt, men ægte er nok ikke det rigtige ord at bruge om hende.

• #12   16. dec 2006 jeg er sikker for Mira er indekat......... kun emil gik uden for da han levede!

• #13   16. dec 2006 marlene a jeg siger ike DU ikke kan lide hende, og hvor vidt du så siger hun er ægte eller ej er din mening

• #14   16. dec 2006 Det at havde en stambog på sin kat, er ikke noget pis. Men et bevis på at forældrene og deres forældre, o.s.v er af den race som man har købt sig til.

Feks. kan man parre en perser med en huskat, og få killinger som "ligner" norske skovkat, hvis man parre en af kilingene med en kat som også linger eller er norske skovkat. Ja, så har man svært ved at se forskel, på en ægte og en som bare ligner.

For at være helt sikker må man havde en stambog på sin kat.

Men lige meget hvor meget den ligner en racekat, er det stadigvæk din kat, som stadigvæk osser langvæk af skønhed og kærlighed.

Jeg siger også om min Marie at hun er vaskeægte sønderjysk huskat, men jeg har ingen stambog som bevis. Hvem ved om hendes runde hovede skyldes at der ligger en British Shorthair bag??
    Jeg kan aldrig vide det, med sikkerhed. Men jeg elsker nu hende lig meget. For mig er hun bare Marie, den skønnest kat på denne jord smiley

• #15   16. dec 2006 jeg elsker ose snuggi. men jeg er jo sikker på hun er ægte da mira er inde kat og emil er ude kat. jeg er ikke i tvivl om mira er ÆGTE da jeg har set hendes stambog.. men emils har jeg ikke set, men han var ægte de er fra samme sted.

• #16   16. dec 2006 ja men det er nu osse mig ligemeget begge hendes forældre er norsk skovkat.. så må hun jo osse være det og det er hun for mig fordi begge forældre er det. om hun Så er ægte eller ej kan jeg jo aldrig bevise.... men det er det jeg tror på, og finder jeg ud af hun er blanding en gang ændre det ikke på det hun er stadig norsk skovkat for mig fordi begge forældre er det.. og hun er stadig GUDE dejlig i min verden med eller uden tavle ægte eller uægte hun er stadig dejlig

• #17   16. dec 2006 tina m nu kiggede jeg lige på dine killinger og dem ligner hun da utrolig meget i hoved.... men kønne det er de smiley

• #18   16. dec 2006 Marianne - Uanset race eller ej er en kat altid skøn og dejlig.. smiley Elsker Laura ligeså højt som jeg elsker Tine, og det samme gælder Lucas.. smiley Tavle gør ikke noget ved kærligheden man giver sin kat. smiley
    Men må så sige at en kat kun er ægte når den har tavle.. smiley Jeg købte Lucas som Norsk Skovkat.. (uden tavle), ja og fik så at vide som over et halvt år siden at der var Maine Coon i hans far, men pyt, elsker ham ikke mindre af den grund.. smiley

• #19   16. dec 2006 sådan noget pjatat sige, om katten er ægte el ej er da bedøvende ligemeget, det gør den hvreken bedre el dårligere om den er det ene el ej. og i min verden er alle katte ægte, om de så er racekatte el ej. at være ægte betyder groft oversat bare at noget er rigtigt og eksistere. om du har givert 20 kr el 10000 kr for katten gør den jo ikke mindre dejlig vel. katten er for dig hvad du vil ha den skal være uanset hvad andre siger

• #21   16. dec 2006
    Catlove Z skrev:

Skrevet: 16-12-2006 13:34:36

en norsk skovkat har en helt lige næseryg, det har din ikke helt. Den er lidt mere kort næset.

Ja, den norske skovkat man ser idag på udstillingerne, har lige næse, dog bliver der stadigvæk født killingere med det "gamle" look - stop på næsen. Det er det samme med høj pande, for nogle år siden var det mennig, sådan en skovkat skulle se ud smiley

Bare så vi er har det rigtige indformation.

Det er jo det samme som hos perseren og andre race, at typen ændre sig med tiden. Det gør bestemt ikke at de katte som blev født før forkerte.

• #22   17. dec 2006 Kære Marianne
    Din dejlige kat er UALMINDELIG lækker og hun er med garanti en ÆGTE kat. Men om hun er raceren kan kun en stambog garantere.
    Jeg vil som mange andre i denne tråd mene, at når du nu elsker hende så højt som du gør, bør en "DÅÅÅÅM" bemærkning ikke gå dig så meget på. smiley
    Vi har jo før haft diskussionen oppe med; "hvorfor man så gerne vil påstå at katten er ægte, når man ikke kan bevise det" og jeg synes ærlig talt, at det grænser til "snobberi". Jeg kommer i allefald altid til at tænke på tv.serien "Fint skal det være". Hvorfor påstå at katten er andet end det den er, nemlig en dejlig ven på fire ben og lækker pels ?
    De eneste der med rettighed kan kalde deres kat for raceren, er dem der har beviset (stambogen) at have set forældredyr er IKKE en garanti.
    Nå nu fik jeg skrevet mig varm og det var nu ikke meningen.
    Din kat er superlækker og havde jeg set hende IRL ville jeg såmænd have ment hun var NFO smiley

• #23   19. dec 2006 Ja, hun kunne sagtens have gået for en NFO, og kan da sagtens blive i den kategori..
    Der er som et par stykker nævner lige lidt med at næsen nu om dage oftere er mere lige og længere.. Men det er jo ret lige meget.. Og selvom du har set moderen stamtavle så har du jo ikke set faderens, og som mange siger, kun katte der Selv har stamtavle kan betegnes som helt ægte, at der så er mange dejlige ægte NFO uden tavle er jo noget helt andet. Men de kan i princippet ikke kaldes helt ægte og racerene selvom de faktisk er det, når de ikke har den stamtavle der :o)

Jeg har selv mine to skønne, skønne blandingskatte som jeg ikke ville bytte for alle de racerene misser i hele verden :o)

Kommentér på:
Han siger min kat ikke er ægte.

Annonce