Hjælp: han ødelægger min sofa. :( {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en hankat på ca halvandet år. Han har egentlig altid været lidt doven. Han har ALDRIG ødelagt noget, aldrig! Men pludselig er han begyndt at kradse i min sofa, og jeg er ved at blive sindssyg. Han har snart smadret den fuldstændig. Han har et stort krædsetræ og et mindre et, som han bruger, men åbenbart ikke altid
Jeg har sprøjtet vand og det hjælper ikke. Han ved godt, at jeg ikke vil have det, for lige så snart jeg hæver stemmen bare en smule, eller siger hans navn eller bare rejser mig og går imod ham, løber han væk,
Det føles lidt som om, at han provokere mig!?
Nogen der har forslag til hvordan jeg får ham stoppet i at ødelægge min sofa?
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 131
Du kan sige højt NEJ eller et klap når den sætter klørene i - katte er som os andre ikke glade for pludselige lyde.
Du kan også tage ham meget roligt når han kradser (uden at sige et ord) og stille ham hen til sit kradsetræ når han går på sofaen.
Du skal ikke rejse dig pludseligt og følge efter ham, det vil gøre legen sjovere.
Jeg ville prøve at gøre kradsetræet endnu mere attraktivt med lidt Catnip eller katteparfume og måske også en bestemt type legetøj af Karlie som man kan skrue direkte på brættet. Prøv også at aktivere ham med nogle nye ting, papkasser, valnødder, nye typer aktivitets legetøj eller lign, for det pludselige sofa kradseri kan skyldes at han keder sig, og derfor synes at det er hylende morsomt at se dig blive sur
Min kat har også i en periode synes at det var det fedeste at drille mig med gardinet, men hun kom på andre tænker da jeg begyndte at aktivere hende mere og bruge NEJ...
Han ser ellers sød ud
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 57 Svar: 172
dog har jeg ikke hørt om det med sølvpapiret mimi
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 108
Den med sølvpapir vil jeg prøve, for et tæppe hjælper ikke. Det har jeg prøvet.
Den med citronskaller dur heller ikke, for det er også prøvet på min SOFA :S Hmm..
Flere gode råd modtages med kyshånd
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Han vil sikkert lege og jeg er ked af at sige dt, men når man har unge katte u huset, så ryger der altså en sofa eller 2
Hjælp: han ødelægger min sofa. :(