5.265 visninger
|
Oprettet:
Katte og fugle sammen?? {{forumTopicSubject}}
Kan man have katte og fugle sammen uden at stresse fuglene halvt ihjel? Når det altså ikke drejer sig om en helt stor papegøje, men f.eks. en dværgpapegøje. Hvad er jeres erfaringer?
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Rumlemor er meget dygtig til at holde sig fra ting, jeg har bedt hende om at holde sig fra, og fugle har heller ikke været hendes foretrukne bytte, når hun har været udenfor. Men alligevel... Hvordan den lille ville reagere ved jeg godt nok ikke. Lige nu er hun jo efter alt, der bevæger sig!
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
aug 2006
Og jeg har ikke i sinde at have fugle, der flyver løs. Det er noget værre griseri med deres efterladenskaber alle vegne, og så bliver kattenes jagtinstinkter da først vakt! ;o)
aug 2006
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.021
Nu har vi så en papegøje og de går også sammen og om natten er både hun og kattene i stuen... og selv Gismo som har fanget MANGE fugle udenfor flygter fra hende pga respekt for hende han har slet ikke gidet og intressere sig for om det er føde....
jeg vil sige hvis du vil have dværgpapegøje inde og du ikke lukker dem ud ja så kan det være at de vil skrige rigtig rigtig meget... (de er nogle være skrighalse) og de er meget aktive....
aug 2006
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Men med små fulge, troede jeg ville jeg ikke våge mig ud i. Indtil en af mine små flyttede ud til et hjem, med undulat. Det gå rigtig godt, allerede.
de har i forvejen en blanings hankat på 5 år, som er opdaget til at opfatte fulgen som en del af flokken.
nov 2006
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 28 Svar: 112
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 405
Lige nu har jeg 2 nymfeparakitter og mine 2 misser mille og afrodithe, selvf. er misserne intra i dem og kan godt finde på at side oppe på det bor fuglene stå på og kigge på dem, men fuglene føler sig ikke truet, de har vænnet sig til dem og ved at de intet gør. Afrodithe ligger også nogle gange oven på buret og det er da også ok, for sidder mille eller afrodithe for tæt på buret og med knorhårene inde i buret ja så tager fuglene fat i dem og det kan misserne ikke lide.- hehe
Men harnu aldrig haft fuglene ude af buret sammken med misserne det tør jeg ikke, så hvis fuglene skal ude og flyve bliver misserne lukket væk..
Håber at det vra hjælp nok !
aug 2006
Det lyder jo til, at der ikke skulle være de store problemer, hvis bare man tager sig sine forholdsregler. Lige nu er jeg syg, så jeg har ikke det store overskud til flere dyr, men indtil jeg bliver rask, kan jeg jo bruge tiden på at sætte mig ind i pasning af de forskellige fuglearter samt deres personlighed og derefter bestemme mig :o)
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.021
undskyld jeg ikke har svaret før nu men min erfaring er at da vi havde 5 styk ude i en STOR voliere ja der skreg de og hvis vi tog nogle ind for at de beddere kunne yngle ja det fortrød vi meget hurtigt for der var så meget larm om dem så jeg ville fraråde dig dværgpapegøjer men hvis du er meget intresseret ja så kan du eventuelt oprette dig inde på www.fugleforum.dk der kan man få meget afvide og sådan hvis det er.... (kanon god side syntes jeg og det er gratis og oprette sig) ja det var bare det jeg ville sige
aug 2006
Katte og fugle sammen??