Katte skider på græsset og fanger fugle ! {{forumTopicSubject}}
Da jeg i en anden tråd fik noget modstand på mine påstande vil jeg gerne uddybe her hvad Gustav gør.
WC: Når han skal på wc går han til et bestemt sted under nogle træer nede på marken.
Så graver han, først fra den ene side så fra den anden, indtil han har et hul ca. 10 cm dybt. Så dybt at hele lorten falder derned. På den måde undgår han at noget sætter sig i pelsen ??. Når han er færdig dækker han omhyggeligt til, snuser efter og dækker mere til.
Jeg holder øje med det for at se om han har orm. Det fik min tidligere kat en gang imellem men den åd også de mus den fangede.
Fugle:
Gråspurve er for hurtige til han kan fange dem.
Gærdesmutterne er også for hurtige og det ved de godt. De sidder tæt på og pipper provokerende og når vi går følger de efter fra træ til træ. Dem smasker han efter og bliver irriteret.
Solsorte er også for hurtige og de advarer hinanden ved at skræppe op. Når de får unger sker det at nogen falder ud af reden inden de kan flyve og dem vil han gerne løbe efter.
MEN så kommer der 4-6 voksne fugle som flyver hen over hovedet på ham og skræpper op så det bliver han hurtigt træt af og stopper.
Musvitter er for hurtige men hvis de slås og er uopmærksomme kan han tage dem. Så bærer han dem hen foran terrassedøren og slipper dem fri og forsøger at fange dem igen, ofte uden held. En gang var der en som var skadet som jeg blev nødt til at aflive.
Ungerne er i reden til de kan flyve og forældrene advarer dem hvis han nærmer sig.
Det samme gælder mus. Dem bærer han hen til døren, slipper løs og leger lidt med dem, hvorefter han lader dem løbe.
Men rotter bider han ihjel med et enkelt nakkebid. Det har jeg set to gange.
En gang fangede han en mosegris som han ville lege med men da den hvæste af ham bed han den ihjel som rotterne.
Sådan gør Gustav. Hvad gør jeres ?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Den eneste af mine der får lov til at komme ud på egen poter er Freddie og han har snart gravet alle mine forårsløg op, for der skal nemlig også graves et pænt hul og dækkes pænt til - dog ikke i kattebakken, der kan jeg være hans slave
Solsorte er attraktive, men hvis de er sunde og friske og stiller sig i en halvcirkel ca. 1,5 meter fra ham og skræpper løs. Så trækker Freddie sig tilbage
Småfugle har jeg stort set ikke i min have, det lader jeg naboerne om
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men det sker kun går de kommer ind til kattene
men ellers oplever jeg ikke at katte skider på græset. det er nu mest pindsvin og ræve som gøre dette.
og fanger fugle... det er nu værre med rovfuglene..
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Men en dag flyttede jeg nogle kasser i bryggerset og i et hjørne sad en mus som havde hentet et helt bjerg af kattemad fra hans madskål. Den fangede jeg i en skål og satte ud sammen med dens mad.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Katte skider på græsset og fanger fugle !