1.172 visninger
|
Oprettet:
min kat bliver alt for tynd {{forumTopicSubject}}
heyy allesammen som i har læst bliver miiN kat for tynd
men vi giver den meget at spise men hva skal vi gøre
ps. vi har set om den har orm men det har den ikk´hva e det så..:P
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.227
Vi giver hende lidt tigermælk, kød, vælling osv osv. Gode fedtholdige/proteinholdige ting, som hun får lidt ekstra fylde af... Synes nu ikke det hjælper på hende, men hun er altså også i voksealderen, så det er mere på alle leder og kanter hun vokser *gg* hun ligner en forvokset teenagedreng
Men jeg synes du skal prøve at lave lidt forskelligt til din kat. Fisk er også rigtig godt. Du kan jo også fodre med killingefoder , der er lidt ekstra saft og kraft i
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 28 Svar: 191
For det lyder ellers som den klassiske, katten bliver tyndere og tyndere, men spiser mere og mere...
Jeg var i sommers også urolig for min kat - hun havde tabt sig meget, men viste ingen tegn på orm. Vi havde endda givet hende en kur, bare i tilfælde det var det der havde grunden til vægttabet, men lige lidt hjalp det. Hun kom på fedekur, og det hjalp da lidt men ikke meget... Så en dag brækker hun spolorm op - og jeg må selvfølgelig til dyrelægen efter en ny type ormekur.
Jeg var fuldstændig overbevist om det ikke var orm - katten havde jo fået kur, og viste ingen tegn overhovedet, Men det var det så alligevel...
Efter ormekur nr. 2 skal du se hun kom hurtigt op i vægt igen
Jeg ville nok prøve med en kur alligevel - og som Cemile foreslå lidt ekstra godt til sidebenene. Og hvis det ikke hjælper, så en tur til dyrelægen med missen
God bedring herfra.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.227
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.125
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 29
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 29
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.125
Du må gerne bruge killingefoder, selvom katten er over 1 år gammel - den største risiko er, at katten bliver overvægtig. Hvis du ikke vil bruge killingefoder mere, foreslår jeg, at du tager ned til din dyrehandler og ser på varedeklarationen på hans fodersække - vælg den sæk med mest fedt i Der må også gerne være en del fibre i - magnesium må helst ikke være højere end 0,09%.
Jeg har ikke opfattet ,om din kat er neutraliseret eller ej. Hormoner kan holde en kat meget slank - det kan anbefales at neutralisere katten.
min kat bliver alt for tynd