Min kat bliver køresyg eller ? {{forumTopicSubject}}
Når vi køre i sommerhuset med vores 4 katte (alle i sin transportkasse). Køreturen tager ca. 1, 15 time.
Når vi ca. har kørt i 1 time, (10 - 15 minutter før vi er fremme) kan Dali ikke længere holde sig og laver stort. Så det ender altid med at han først skal vaskes, før han kan blive lukket ud til de andre, og det kan han selvfølgelig ikke lide. Et par gange har han først kastet op for så bagefter at lave stort.
Mit spørgsmål er det fordi han bliver køresyg eller ?
Kender andre til samme problem, og hvordan har I løst det?
Vi har prøvet at køre på forskellige tidspunkter – morgen - eftermiddag - aften.
Transportkassen bliver vasket af og der bliver lagt en ny pude i. (så al duft burde være væk).
Vi har navn på kasserne så det er altid den samme de kommer i.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
især min Batman på snart 18 år har altid gjort det. Dog er det som om det er gået væk her de sidste par år.
den eneste jeg endelig har prøvet er dr bach nødhjælp (fås hos matas + flere steder på nettet til omkring 110 kr), det har hjulpet lidt på det. Er startet op dagen før med et par dråber i deres vandskål
det skader ikke de andre katte - der bliver mere ro på dem
har prøvet at være flyttet hvor vi startede med at vaske 6 katte - de havde hver deres kasse og alle havde lavet stort i den Og det STANK i bilen..
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 235 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 625
For ja det stinker i bilen det sidste af vejen
Men lidt øv at høre at din Batman på 18 altid har gjort det.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.220
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har heldigvis en dyrlæge som kommer hjem til os, normalt, men ikke i Corona tider, der er hun på en lokal klinik, så jeg åbner vi undgår sygdom
mar 2019
Håbede på at der var en mirakelkur,
Har bestilt bach nødhjælpsdråber som Anja forslog, håber det hjælper lidt
mar 2019
Vi har nu prøvet at give Dali bach dråber 2 dråber i maden om aften før og 2 dråber i hans mad om morgen, samme dag som køreturen.
Og han kaster op ca. 10 min inden vi kommer frem, men (krydser stadig fingere) han har ikke lavet stort, hvilket er utroligt godt, for så slipper han for den store vasketur
På 2 hjemture har han holdt alt i sig både det ene og det andet.
mar 2019
Ja vi har også fundet ud af at det er vigtigt at vi køre med samme hastighed, komme vi til at sætte farten op, begynder de hurtigt at give lyd fra sig.
mar 2019
Min kat bliver køresyg eller ?