{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Anderledes adfærd? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa smiley

Min elskværdige hunkat Silla har en anderledes adfærd, som jeg ikke har set andre katte udvise.

Det forløber sig sådan at hun ret ofte begynder at miave i et meget højt toneleje mens hun går søgende rundt i min lejlighed.
Hun kommer som oftest hen til mig og leder efter mine hænder, hvor hun så derefter giver sig til at bide i dem, mens hun bokser med poterne.
Andre gange tager hun min ene hånd i munden, mens hun skriger højere og højere, samtidig med at hun begynder at gå. Altså med min hånd i munden.

Hendes meget høje toneleje kan selvfølgelig forklares ved at hun er døv, og derfor ikke selv er klar over hvor høj en lyd hun kommer med.
Men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor hun "angriber" min hænder på den måde.
Hun kan blive helt besat af mine hænder, hvis først hun er gået i gang med at bide i dem, og slæbe dem med rundt. Den eneste måde at jeg kan få hende til at stoppe igen, er ved at gemme mine hænder væk.

Er der nogen som har oplevet lignende adfærd?
Eller som kan forklare hvad det går ud på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anderledes adfærd?
  • #1   31. aug 2016 Måske prøver hun at få dig til, at forstå noget? Og hun skal jo snuse rundt bare for, at vide om du er hjemme, for hun høre dig jo ikke, og ja det forklare stemme styrken.
    Jeg har hørende kat som gerne napper i mine hænder, og andet bar hud smiley ikke fordi han vil noget ondt, men det er en del af hans kæleri
    , for han slikker også på skift med at han napper.
    Når det bliver for meget eller for hårdt, plejer jeg at pive, men det hjælper ikke med ham, det som hjælper mig, vil måske også hjælpe dig? Jeg trækker ikke hånden til mig ( så bliver han bare værre, og næsten desperat) jeg skubber hånden mod ham, og altså mod munden, så slipper han, måske kan din kat forstå det tegn på, at nu er det nok.
    Bruger du hånd tegn, når du vil hende noget? Hvis ikke så prøv nogle enkle tegn som du bruger når der er mad ( det kan jo så også lugtes smiley når du går hjemme fra og når du kommer hjem, og hvis muligt så følg nogle rutiner med hende i de situationer.
    Mine katte kommer tit ind af sig selv, når jeg køre min rollator frem og jeg tager jakke på, for så plejer de at få en godbid eller noget vådmad, og når jeg kommer hjem så hilser jeg på kattene, de er dovne og står ikke ved døren når jeg kommer smiley og Mitti tror ikke han behøver at komme, hvis jeg ikke kan se ham.
    Men jeg tror din kat forsøger at kommunikere med dig, på de måder den kan, og du må blive ekstra god til, at aflæse den, som den helt sikkert forsøger at aflæse dig smiley


  • #2   31. aug 2016 Tak for rådene smiley

    Hun bruger meget min anden kat til at finde ud af når der foregår noget i hjemmet, som når jeg f.eks. kommer hjem, så reagere hun på at han går til døren og dermed følger hun med. Hun bruger ham meget i mange situationer, som når skålene bliver fyldt op eller der er "farer på færd".

    Det her med at hun bider, er gerne i afslappede situationer. Så du har nok ret i at det kunne være en form for de her - kærlighedsbid.
    Det er virker måske bare voldsommere fordi hun er udfordret i forhold til kommunikationen.
    Jeg skal helt sikkert prøve at stikke hånden længere frem i stedet for at trække den til mig, for som du selv nævner, det er ligesom om det bare kører hende mere op. smiley


  • #3   31. aug 2016 Hvor er det godt, at hun har en medkat, og de bruger jo mange visuelle tegn til hinanden.

  • #4   1. sep 2016 Jette L. En af mine katte har det med at skulle slikke og sutte og kun på bar hud, hvor den er tynd - hals, albuebøjning, armhule osv., det er noget sært noget, men det hører med til hans opfattelse af hygge smiley

  • #5   1. sep 2016 Jeg har spurgt min kollega, som er uddannet dyrlæge omkring dette. Nogle gange sker det, fordi de stadigvæk har trang til deres mor eller søskende. Det er i form af lege. Hun har valgt dine hænder, fordi, klart, det er dem hun måske er kommet først i kontakt med.
    Én af mine bedste veninder, som er veterinærsygeplejerske har også en hvid døv kat, en Maine Coon. Hun kan godt lide puder og tæpper, som hun sutter på, slåser og bider på også.
    Kan det måske hjælpe ved at skaffe legetøj? Kong eller noget som kan stimulere? Selvom hun er døv, så er hendes jagtinstinkt åbenbart intakt.

    De venligste hilsner herfra


  • #6   1. sep 2016 Det kunne egentlig godt give god mening!
    Jeg har et hav af legetøj til begge katte. Hun er klart aktiv men har ikke noget specielt stykke legetøj som hun er sådan knyttet til..
    Hvorimod min anden kat, har et yndlings legetøj, som han slæber med sig i seng osv.

    Er der noget som du kan anbefale? smiley


  • #7   1. sep 2016 Mine sibiriske katte har alverdens legetøj også. Min 13 årig Alisa elsker en mus (og 20 magen til), og garnbold (rigtig garn).
    Uanset hvad du vælger, så er det noget som forbinder dig og hende sammen. Noget du leger med hende med. En fjerstang er også meget populær.


    profilbillede
Kommentér på:
Anderledes adfærd?

Annonce