{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Nanna S
Nanna S
Tilmeldt:
30. aug 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Pludselig ændret adfærd ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Er helt ny herinde men har rigtig meget brug for hjælp så glæder mig til at høre fra jer. Jeg har en han kat, som lige er fyldt et år. Min kæreste og jeg bor hjemme hos min mor. Vi har begge lige været 14 dage på skole i Århus, og har derfor ikke været hjemme i denne periode. Min mor har passet vores kat imens. Vi kom hjem for to dage siden. Nu har katten ændret fuldstændig adfærd? Han flygter væk fra os begge? Vil på ingen måder være hos os? Han knurrer hvis jeg tager ham op? Og er bare generelt blevet helt anderledes overfor os? Han er på fuldstændig samme måde som i gamle dage overfor min mor. Før skoleopholdet kunne min kat slet ikke tåle at se mig når jeg kom hjem før han bare skulle op og nusse. Han sov altid oppe ved min hovedpude. Vi var uadskillelige? Er der nogen som har prøvet noget lignede? I så fald, gik det over? Hvordan bør man forholde sig? Synes det er rigtig hårdt at han er blevet sådan ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig ændret adfærd ?
  • #2   30. aug 2015 prøv at få fat i noget zyklene og også gerne en feliway til stikkontakten
    han lyder til at stresse en del.

    er der sket noget i de 14 dage som har gjort ham bange?


  • Nanna S
    Nanna S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   30. aug 2015 Nej overhovedet ikke, han virker bare rigtig sur på mig fordi jeg har været væk?
    Det du skrev oppe over må du lige uddybe ? Det forstår jeg ikke ? smiley
    Men tusind tak for svar


  • #4   30. aug 2015 begge dele er til katte som er stresset/bange

    for mig lyder han ikke bare til at være sur over at I har været væk. Jo hvis det havde foregået en dag eller sådan. Og så plejer de nu bare at gå væk fra en, og ikke gider at snakke med en.
    har arbejdet med pensionskatte i mange år, og her var det helt naturligt at folks katte ikke lige gad dem den første dag. Men det var nu mere at de vendte ryggen til folk og sådan noget

    at han ligefrem hvæser efter jer, det lyder ikke bare som om at han er sur over at I har været væk. Han lyder mere som om at han er bange for jer. Hans reation er som en sky kat som møder folk for første gang


  • #5   30. aug 2015 Jeg ville nu også tage katten til dyrlæge for, at sikre mig, han ikke har ondt nogen steder, inden jeg ville bruge de andre ting.
    Et eller andet er sket mens i var vær, og det er enten psykisk eller fysisk, og det må dyrlægen bedømme, for han skal ikke gå ret længe med ondt i fysikken eller psyken, så afsted i morgen smiley


  • #6   30. aug 2015 Jeg ville også opsøge dyrlægen

  • Nanna S
    Nanna S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #7   30. aug 2015 Tror nare ikke han har ondt, da min mor jo sagtens må bare og holde ham?
    Han har intet mod hende. Så snart vi er gået fortæller hun at der intet er galt, men mår vi så kommer hjem igen og han bare hører vores stemmer ændre han sig?


  • #8   31. aug 2015 Jeg troede også at jeg havde en adfærdsforstyrret kat, men jeg har en kat som havde haft ondt meget længe og at din mor gerne må tage ham op behøver ikke at betyde at der ikke er noget galt. Du er bare offer smiley

    Så jeg ville lige for en sikkerhedsskyld tage til dyrlægen med ham, så kan du bagefter forsøge med enten:
    Zylkene
    Calm
    AnxiCalm
    Royal Canin Calm (foder med Zylkene)
    1 af delene kombineret med en Feliway diffusor til stikkontakten.
    Alt sammen er kosttilskud og derfor ikke vanedannende.


Kommentér på:
Pludselig ændret adfærd ?

Annonce