Hjælp, hyler og skør efter vådkost {{forumTopicSubject}}
Åh hjæælp.
Vi har en dejlig lille kat på ca. 7 måneder, hun er meget kærlig og nem (eller var normalt, problemstilling kommer)
Vi har haft hende i snart 2.5 måned. og hun kom fra et internat (fundet få uger gammel) hvor hun er vokset op med andre katte, men uden sin mor, desværre frown-humørikon )
Hendes adfærd har ændret sig og vi er fortvivlede.
Situationen er den at hun for 3-4 uger siden begyndte at gnave i os konstant, og lugtede fælt ud af munden. Vi kan se at der er nye tænder på vej og hendes tandkød er rødt. Hun stoppede pludselig med at spise sin tørkost, og vi tænkte hun behøvede noget vådkost som er nemmere at tygge med de ømme tænder.
Problemet er nu at hun er begyndt at opføre sig helt sygeligt omkring vådkosten. Hun rør næsten ikke hendes tørkost (vi hælder lidt vand i pt. for at det blødes op) og hyler istedet hver gang vi er i køkkenet eller i nærheden af det, for at få vådkost (og hun hænger sig nærmest i madskålen hvis vi vil fylde mad i en) Hun får pt. morgen og aften en portionvådkost, men vil have mere. Før tandproblemet har hun enkelte gange fundet noget spiseligt og leget med det og smag på det.
Men nu er hun blevet helt skør, og splitter alt ad og spiser ALT hun kan komme i nærheden af . I dag kom jeg hjem til at mit kostilskud i kapsler lå spredt og hun havde bidt i dem, og to af dem var indholdet i kapslerne spist. Det er blot naturligt kreatin, men selvfølgelig ikke sundt for hende.
Hun er konstant oppe på køkkenbordet og i håndvasken efter rester, når vi kigger væk og INGENTING spiseligt kan være tilgængeligt eller har hun straks fat i det. Hvordan får vi kontrol over hendes hyleri? , og igen kan have ting der minder om mad liggende?
okt 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 55
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 14
okt 2014
dec 2010
okt 2014
Forhøjet stofskiftets, sukkersyge, cushings ( sjældent hos katte). Bestemte typer medicin kan også give øget appetit.
Jeg tænker at katten også kan klage sig af andre årsager som f. eks. smerter.
Jeg ville altid søge dyrlæge ved adfærdsændringer..
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Men synes hun skal til dyrlæge med de tandproblemer
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
umiddelbart lyder hun til at være hammer sulten.
er hendes tænder tjekket efter at hun er startet på dette?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Øg vådkosten, så hun bliver mæt, tænderne skifter sig selv, men du vil næppe finde nogle
Og så er hun i den alder hvor alt skal forsøges - næsten så man har lyst til at give katten en enkeltbillet til Langtbortistan - men dybe indåndinger hjælper på irritabilitet
Jeg tror faktisk ikke at hun er syg, så se tiden an
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Prøv at tænk på hvordan du ville opføre dig og hvad du ville spise, hvis du havde ondt i tænderne eller munden.
Jeg ville fodre mere vådt, og se at få katten til dyrlæge.
dec 2010
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Ingen regler, uden undtagelser:) kan jo være, at denne kat er lidt sen til at få skiftet tænder
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Hjælp, hyler og skør efter vådkost