{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

FJENDER! HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en kat på 5år som hedder Yasmin, og for et par dage siden fik jeg en lille killing som hedder Rosa.

Rosa og Yasmin væser hele tiden af hinanden, og jeg er bare bange for at de aldrig bliver venner. Hver gang de ser hinanden væser de og hyler de af hinanden.
Er det nogen der har nogle gode råd eller noget som jeg kan jeg kan gøre for at de bliver venner. så ville jeg bliver riiigtig glad. Jeg har hørt at man kan købe sådan en ting man sætter i en stikkontakt, og så skulle det berolige kattene. Er det nogen der har prøvet det? Håber i vil svare.

Tak på forhånd (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FJENDER! HJÆLP
  • #1   15. jan 2008 det hedder filliway og er rigtig godt..

Du skal ikke være bekymret for de 2.. det tager lige en uge eller 2 så er de gode venner... Du må bare ikke blande dig.. Det er ganske naturligt det de gør..

• #2   15. jan 2008 Det tager tid for katte at vænne sig til hinanden og måske bliver de aldrig perlevenner. Men bare rolig, de skal i hvert fald nok kunne ende med at acceptere hinanden. Jeg fik min nye killing i august og selvom mine to katte accepterer hinanden, så er det (desværre) ikke sådan at de ligger i ske og nusser hinanden hele tiden. Tror kun to eller tre gange at jeg har set de har nusset.. Ellers går de ikke af vejen for en slåskamp indimellem, men tror det er fordi de skal finde ud af hvem der bestemmer.

Jeg har ikke selv prøvet feliway, men har hørt det skulle være godt. Så prøv da og se om ikke det kan berolige misserne lidt.

• #3   15. jan 2008 tak, men lige da lille nye Rosa kom hjem, tog min stedfar hende og satte hende over til vores gamle kat, og så væste de af hinanden. Har det påvirket dem?

• #4   15. jan 2008 Nadia..
    Nej, slet ikke.. i naturen vil katte også møde nye.. de skal lige vænne sig til himanden... mine er efterhånden også blevet gode venner med naboens, det skal nok gå det hele...

• #5   15. jan 2008 da jeg fik min nye killing smuttede min store hankat i nogle dage han ville ikke være inde, men nu.. ja se evt min video af dem i mit galleri.. hunkatten har accepteret ham, men han skal ikk komme for tæt på,men såen har hun også altid været med min store hankat :0)

• #6   15. jan 2008 tak for svarene alle sammen

• #7   15. jan 2008 Det var måske ikke den smarteste måde at introducere hende til den gamle kat på. Det havde været bedre om de havde mødt hinanden blot ved at gå rundt. Men det kan vi jo ikke rigtig lave om på nu.

Feliway udsender beroligende feronomer.. læs mere om det her: (link fjernet)

En god måde at vænne dem til hinanden er ved at sætte dig ned på gulvet og lege med dem begge, evt. med en drillepind du kan føre både mod killingen men også mod din gamle kat. Ofte når den gamle kat ser killingen lege, så vil den også være med.

Jeg har også fundet følgende fra en kattepsykolog www.felismir.dk:
    Ved sammensætning af katte - så skynd dig langsomt. Placer den nye kat i rum for sig selv, så den får mulighed for at lære rummet og dets muligheder at kende. Dagen efter skift rum - lad kattebakken stå - således at den "gamle" kat får mulighed for at udforske den nye kats duft og vice versa. Brug steril gazetampon til at gnide gamle kat på kindkirtlerne og afmærke den nye - og ny tampon til at afmærke den gamle kat med den nyes duft. Når kattene så sættes i samme rum, så sørg for at have legetøj til at aflede kattene med eller evt. godbidder. Det er nemmest at indtroducere killinger til en ældre kat - voksne katte kræver tid til at vænne sig til hinanden. Sæt ikke en uneutraliseret kat sammen med en ældre kat - med mindre det er en killing. Neutraliser din killing, når den når en vægt af min. 2 kg - så forebygger du seksuel markering - og uønskede killinger.
    Står du med en ophidset - enten aggressiv eller meget angst kat, så lad være med at forsøge at tage den op eller "trøste" eller berolige den. Katte "gearer" meget op i den slags situationer, og man kan hverken snakke dem eller a-e dem til ro. Forlad rummet - eller få katten ind i et værelse, hvor den kan være i fred - og regn med at der kan gå adskillige timer, førend den er sig selv igen. Ved omvæltninger i hjemmet - såsom ny kæreste, baby, hund eller lignende. Så vær klar over at alle de ovennævnte ting vil blive opfattet af din kat som en trussel. Katte er meget territoriale.
    Husk det er nemmere at forebygge end helbrede!

• #8   15. jan 2008 altså de katte jeg har haft her ikk taget skade af at blive sat sammen med det samme.. men feliway vil hjælpe lidt på at de kan med hinanden.. giv dem en uge til 1 måneds tid for 5 år er jo os længe at være alene kat så hun skal jo lige vende sig til der er en ny væsen samt så skal hun fortælle den nye at det er hende som bestemmer og det gør de ved at væse og sætte hinanden på plads..

bare husk ikk gøre forskel på dem altsåå feks nusse lidt mere med den nye end den gamle kat de skal have lige meget opmærksomhed..

Kommentér på:
FJENDER! HJÆLP

Annonce