{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Han er voldsom ved hende {{forumTopicSubject}}

Hej folksens.

Jeg er lidt bekymret for Bent og Bodils "forhold" til hinanden.

Jeg fik Bodil fra brande internat i Mandags. Det første møde mellem dem gik rigtig godt. Bent hvæset en smugle, men Bodil tog det helt roligt og gik bare rundt og undersøgte hendes nye hjem.

Og nu er de så godt knyttet at Bent gør hende ren og de uden problemer kan ligge ved mig begge to når der skal nusses.

Men Hvis Bent er i "legehumør" angriber han hende og holder hende fast, selvom hun beklager sig voldsomt.
Så snart hun bevæger sig roligt omkring i hjemmet forfølger han hende og venter til det helt rigtige tidspunkt før han angriber hende.
Og hvis hun står og drikker går han hen bagved hende og bider hende i ryggen eller i hendes hale (dog ikke hårdt), Men han acceptere ikke når hun klart siger fra, tvært imod virker det som om han tager det som en invitation til leg.

Hvad skal jeg gøre?
Er det normalt?

De er begge neutraliseret og indekatte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er voldsom ved hende
  • #1   9. jan 2016 Bent fortæller Bodil at han bestemmer øger øverst i hierarkiet, det er faktisk helt normalt, men det ser voldsomt ud, så længe han ikke skader hende, altså blod og store pelstotter står omkring dem, så skal du ikke blande dig, for det ødelægger deres forhold.
    Egentligt så det der med at hannen er lidt voldsom i forhold til hunnen det er ret klassisk og en af de store forskelle på kønnene, nok netop derfor folk ofte anbefaler samme køn, for hanner er ofte til bryde lege som jo er ret voldsomme hvor hunnen mere er til fange lege som jo virker mere lette og sjove, der er det nemmere at sige fra, hen af vejen så skal de 2 nok lære at læse hinanden og finde lege de begge syntes om, men der vil nok altid være de der sætte på plads episoder, for det er jo normalt.

• #2   9. jan 2016 Heidi

Ej hvor er jeg glad for og høre det.
    Sjovt du nævner det med kønnet. Hende på internatet sagde at det var bedst og få en af hvert køn i stedet for samme køn.

• #3   9. jan 2016 Ja der ser man hvor forskelligt folks meninger er, hvis du spørger herinde så vil du få lige så delte meninger, jeg selv plejer at sige at kønnet ikke er det vigtigste, det vigtigste er at kattene ligner hinanden hvad angår temperament og aktivitetsniveau.

• #4   9. jan 2016 jeg har også en af hver og de både løber og bryder. de er lige strenge til at starte kampene. herhjemme er der dog våbenhvile omkring toilet, mad, søvn, vask osv smiley

• #5   9. jan 2016 fik taget en video for lidt siden.
    Synes virkelig at han er voldsom

http://www.kattegalleri.dk/video/diverse-kat/11647-bent_og_bodil

• #6   9. jan 2016 er det bodil der ligger ned til sidst? hun siger i hvert fald fra! jeg synew også at det lyder lidt voldsomt smiley

• #7   9. jan 2016 Ja bodil er den lille.

Men her er en video af dem fra i eftermiddags. Og der er alt jo fryd.

http://www.kattegalleri.dk/video/diverse-kat/11648-bent_og_bodil

• #8   9. jan 2016 måske er det en ide at give dem ludt zylkene, rc calm, kalm eller lign til de får det lidt bedre...? mine har rc calm som fast del af foderet (siden et uheld sidste sommer som gjorde dem meget nervøse og mere voldsomme i legen)

• #9   9. jan 2016 Hankatte er generelt lidt mere voldsomme i deres leg end hunkatte - de er mere sippede, men de kan godtnok blive hys! Et angreb som det i den første video, der havde jeg grebet ind med et "Så stopper I". Video 2 viser jo, at den nye reelt er accepteret smiley

• #10   9. jan 2016 N9nna
    Ja det kunne være en ide.

HV
    Det har jeg også gjort hele tiden indtil i dag hvor jeg blev rådet til ikke og blande mig.

• #11   9. jan 2016 Du har ret i han er ret voldsom over for hende, dog er hun jo accepteret af ham for ellers ville de slet ikke ligge så tæt som de gør på video 2, det er ikke sådan at du ikke må sige at "nu er det nok så stopper i" hvis du syntes de bliver for voldsomme, du skal blot ikke skælde dem ud, nogle gange er det også nok at klappe i hænderne, eller sige en høj lyd, det afbryder kattene og de glemmer deres forehavende altså stopper legen kortvarigt så voldsomheden bliver afbrudt og forhåbentligt ikke genoptaget, men du skal selv vurdere hvornår det er almindelig leg og hvornår det er for voldsomt for Bodil.
    Min søster har også en af hver de er dog søskende, og de leger også voldsomt en gang imellem, og nogle gange så respektere han katten ikke hunkattens stoplyd, hun piger på en helt bestemt måde når hun overgiver sig og siger stop, og slipper han hende så ikke så bryder min søster også ind og siger nu stopper i 2, og det må du også gerne gøre, det skal blot ikke være sådan at du bryder ind hver eneste gang han angriber hende, hun skal selv have muligheden for at sige fra, respektere han ikke det så må du afbryde dem på en eller anden måde.

Mange har dert bare med at skælde ud og stoppe legen inden den næsten er begyndt, det er jo tydeligt det er leg, det er blot lige voldsomt nok, så en lyd der fjerner fokus et øjeblik er sikkert nok.

Kommentér på:
Han er voldsom ved hende

Annonce