Ung kat hjemme efter 1 år? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, nu må jeg allerede igen spørge jeg om hjælp!
Vi har i en månedstid, måske mere ( ikke 100% sikker på at det er samme kat, da den kun kom når der var mørkt)..
Haft en kat til at rende rundt ude ved os, især nær mit værelse hvor kattene kommer ind og ud. Den enes fint med vores 2 kastreret hankatte, hvilket jeg fra start af var imponeret over.
Katten er ikke decideret kælen men med lidt mad kan jeg godt røre den. Hun virker en smule skræmt og det er tydeligt at hun ikke har været i hænder længe, alligevel virker det som om hun "kender" det/mig?
Jeg havde bildt mig selv ind at det var en han, men fandt i dag ud af det er en hun (måske endda en drægtig en), og lige pludselig gik det op for mig at det ligner vores gamle kat Chili bare lidt mørkere nu, som forsvandt sidste år i september blot efter at have haft hende siden juni (12 uger gammel).
Hun var meget nysgerrig og gik tit på opdagelse da vi bor på et nedlagt landbrug, men kom ikke hjem igen den sidste gang blot nogle uger før hun skulle til dyrlægen og steriliseres og chippes/mærkes.
Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal juble, for er det bare noget jeg bilder mig ind? Kan en så ung kat smutte og alligevel efter 1 år kommer tilbage? Og stadig "huske" det?
* Skal siges at den ene hankat vi har fik vi sammen med hende og de er søskende
*Fik desværre ikke taget billeder i de lysetimer hun var forbi..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Måske har du nogle fotos at sammenligne aftegninger med. (og de kan så også skifte noget ... har jeg opdaget med fx Heidis Tøsen).
Så nu har du chancen for at fortsætte, hvor I slap ... altså med turen til dyrlægen. ;-). Hvis hun er drægtig, og det er hun jo nok , så jo hurtigere desto bedre.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
Det virker bare lidt for godt til at være sandt Har så mange gange tænkt på hvor den kat blev af..
Kan der over hovedet gøres noget nu, hvis hun er drægtig? Ved selvfølgelig ikke om hun er men første gang for ca. 1 måned siden da jeg kørte hånden på kroppen af hende var hun noget tynd, og i dag virker det til at der er kommet mave på.. Hurtigst muligt ville være bedst ja.. Men tænker heller ikke at det er smart at tvinge hende i en transportkasse og smutte til dyrlægen? Der går jo nok noget tid før hun er HELT tryg ved en..
Nu håber jeg bare at hun bliver her omkring, så vi kan få gjort noget ved hende
dec 2006
Jeg er enig i, at det vil være godt at opbygge tillid først, men på den anden side er det bedst at neutralisering/abort foretages så tidligt i drægtigheden som muligt....
maj 2012
Vi ses alligevel så tit med dyrlægen, så hvorfor ikke bare komme med et nyt dyr ..
dec 2006
Jeg ville heller ikke være vild med det, men ville føle mig nødsaget til det, for alternativet er da helt og aldeles uoverskueligt. Hvad skulle der blive af alle de killinger ... der får killinger .... som får killinger.... osv osv .. ....
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.101
Fantastisk at hun er hjemme, og måske er det fordi hun stadig husker en trykhed, at hun kommer nu hvor hun behøver hjælp.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Jeg har selv for mange år siden haft en Mormis og hendes ung killing som kom til mig i haven og blev. De blev begge drægtige, det var meget svært at få Mormis ind i buret, da hun var en vild kat, lettere med ung katten.
De var begge høj drægtige og kunne føde når som helst, så de kom til Inges kattehjem og fik fjernet fosterne og begge steriliseret ellers skulle jeg stå med 8 nyfødte killinger, da de begge fik 4 hver.
Så det er det bedste du kan gøre for din kat.
maj 2012
1 billede - 12 uger gammel
2 billede - blot få måneder efter, her havde hun allerede mistet meget af sin lyse farve foran og var blevet en del mørkere at se på.
3 billede - Katten der kommer på besøg? billedet driller lidt med farven den "brune" farve er i virkeligheden mere rødlig.
Faktisk synes jeg ikke det ligner specielt meget hende på de her billeder ud over nogle lighedstegn og når jeg kigger på hende adfærdsmæssigt.
Måske er det virkelig bare for godt til at være sandt
maj 2012
maj 2012
maj 2012
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
dec 2006
maj 2012
Når men altså Georg bor stadig hjemme ved os. Hun smuttede on/off i starten, men en gang i april måned valgte hun at få fast bolig her
Maven var blevet større og vi havde allerede før fornemmelse for at hun var med killinger. Jeg arbejder ved en dyreklinik og efter en snak med dyrlægen valgte vi ikke at stresse hende og i stedet tage ansvar for hvad det nu bragte.
I morgen d. 25/6 fylder hendes 3 killinger 5 uger, 2 drenge og en pige. De er alle nogle vildbasser og meget kælne. Da vi tog beslutning om at tage os af Georg gik vi selvfølgelig i gang med at gøre hende tam, og allerede kort tid efter kunne vi kommer i nærheden af hende. For at gøre en lang historie kort så er Georg blevet en utrolig nem kat der nu kan løftes, kæles for og generelt bare en sød kat der "snakker" en del og fiser rundt på gården med vores 2 andre katte
Hun er nu på p-piller og i samråd med dyrlægen venter vi med at få missemor ordnet til killingerne er 16 uger, for så skal de ordnes samtidig.
Synes lige i skal have nogle billeder af de små killinger
maj 2012
maj 2012
Han blev afleveret på klinikken til aflivning fordi en vild missemor havde glemt ham efter at hun var blevet jagtet væk fra den gård hun havde lagt sine killinger ved.
Han er omkring de 3-4 uger Vi blev enige om at han skulle have en chance. Den meget bestemte lille herre.
maj 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.101
Ung kat hjemme efter 1 år?