{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

simoneGl L
simoneGl L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20

Ung kat hjemme efter 1 år? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, nu må jeg allerede igen spørge jeg om hjælp!

Vi har i en månedstid, måske mere ( ikke 100% sikker på at det er samme kat, da den kun kom når der var mørkt)..
Haft en kat til at rende rundt ude ved os, især nær mit værelse hvor kattene kommer ind og ud. Den enes fint med vores 2 kastreret hankatte, hvilket jeg fra start af var imponeret over.
Katten er ikke decideret kælen men med lidt mad kan jeg godt røre den. Hun virker en smule skræmt og det er tydeligt at hun ikke har været i hænder længe, alligevel virker det som om hun "kender" det/mig?

Jeg havde bildt mig selv ind at det var en han, men fandt i dag ud af det er en hun (måske endda en drægtig en), og lige pludselig gik det op for mig at det ligner vores gamle kat Chili bare lidt mørkere nu, som forsvandt sidste år i september blot efter at have haft hende siden juni (12 uger gammel).
Hun var meget nysgerrig og gik tit på opdagelse da vi bor på et nedlagt landbrug, men kom ikke hjem igen den sidste gang blot nogle uger før hun skulle til dyrlægen og steriliseres og chippes/mærkes.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal juble, for er det bare noget jeg bilder mig ind? Kan en så ung kat smutte og alligevel efter 1 år kommer tilbage? Og stadig "huske" det?

* Skal siges at den ene hankat vi har fik vi sammen med hende og de er søskende
*Fik desværre ikke taget billeder i de lysetimer hun var forbi..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ung kat hjemme efter 1 år?
  • #1   21. dec 2015 Hvis du har en fornemmelse af at det er hende, så er det det nok. At hun er blevet mørkere i pelsen kan være pga. årstid og alder.
    Måske har du nogle fotos at sammenligne aftegninger med. (og de kan så også skifte noget ... har jeg opdaget med fx Heidis Tøsen).

Så nu har du chancen for at fortsætte, hvor I slap ... altså med turen til dyrlægen. ;-). Hvis hun er drægtig, og det er hun jo nok smiley , så jo hurtigere desto bedre.

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#2   21. dec 2015 Prøvede at sammenligne tidligere i dag, og jeg synes virkelig det ligner...
    Det virker bare lidt for godt til at være sandt smiley Har så mange gange tænkt på hvor den kat blev af..

Kan der over hovedet gøres noget nu, hvis hun er drægtig? Ved selvfølgelig ikke om hun er men første gang for ca. 1 måned siden da jeg kørte hånden på kroppen af hende var hun noget tynd, og i dag virker det til at der er kommet mave på.. smiley Hurtigst muligt ville være bedst ja.. Men tænker heller ikke at det er smart at tvinge hende i en transportkasse og smutte til dyrlægen? Der går jo nok noget tid før hun er HELT tryg ved en..
    Nu håber jeg bare at hun bliver her omkring, så vi kan få gjort noget ved hende smiley

• #3   21. dec 2015 Ja, hun kan godt blive neutraliseret selv om hun er drægtig. Fostrene fjernes samtidig (dyrlæger der er tilknyttet internater gør det i stor stil).

Jeg er enig i, at det vil være godt at opbygge tillid først, men på den anden side er det bedst at neutralisering/abort foretages så tidligt i drægtigheden som muligt....

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#5   21. dec 2015 Åhh er ikke helt vild med ideen om at de små pus skal fjernes fra maven, hvis det er... Men det er helt sikkert det bedste, så man er sikker på at det ikke ender med 6 +/- nye vildkatte herude smiley
    Vi ses alligevel så tit med dyrlægen, så hvorfor ikke bare komme med et nyt dyr smiley smiley ..

• #6   21. dec 2015 Ja, det er det bedste - og, IMO, eneste rigtige at gøre.
    Jeg ville heller ikke være vild med det, men ville føle mig nødsaget til det, for alternativet er da helt og aldeles uoverskueligt. Hvad skulle der blive af alle de killinger ... der får killinger .... som får killinger.... osv osv .. ....

• #7   21. dec 2015 Det lyder super fornuftigt, med en tur til dyrlægen, han kan tjekke om nogen har mærket hende ( det kan jo ske selvom det oprindeligt var din) og så få hende ordnet, ja killinger er søde, men de er ikke killinger ret længe, og så står man med 6+ katte som alle skal ordnes, og som du ved vil de være mindre tamme end deres mor, så det vil være svært, at finde hjem til dem, og skal de leve som vilde/forvildede katte, er det ikke ret smart, så både for dig ( økonomi og ansvar) for misse pigen og for killingerne vil det være bedst med et hurtigt indgreb.
    Fantastisk at hun er hjemme, og måske er det fordi hun stadig husker en trykhed, at hun kommer nu hvor hun behøver hjælp.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #8   22. dec 2015 Min kat Sammie er med tiden blevet mørkere i pelsen, det "Røde" er blevet mørkere, så det kan de godt blive. smiley

Jeg har selv for mange år siden haft en Mormis og hendes ung killing som kom til mig i haven og blev. De blev begge drægtige, det var meget svært at få Mormis ind i buret, da hun var en vild kat, lettere med ung katten.
    De var begge høj drægtige og kunne føde når som helst, så de kom til Inges kattehjem og fik fjernet fosterne og begge steriliseret ellers skulle jeg stå med 8 nyfødte killinger, da de begge fik 4 hver. smiley

Så det er det bedste du kan gøre for din kat. smiley

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#9   22. dec 2015 Fik taget et billede af missen i dag.. Synes godt nok det er svært at skulle sammenligne billeder. Aftegninger er de samme i hovedet, men farverne på kroppen er forvirrende.
    1 billede - 12 uger gammel
    2 billede - blot få måneder efter, her havde hun allerede mistet meget af sin lyse farve foran og var blevet en del mørkere at se på.
    3 billede - Katten der kommer på besøg? billedet driller lidt med farven den "brune" farve er i virkeligheden mere rødlig.

Faktisk synes jeg ikke det ligner specielt meget hende på de her billeder ud over nogle lighedstegn og når jeg kigger på hende adfærdsmæssigt.
    Måske er det virkelig bare for godt til at være sandt smiley

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#10   22. dec 2015

profilbillede
  • simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#11   22. dec 2015

profilbillede
  • simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#12   22. dec 2015

profilbillede
  • #15   28. dec 2015 Desværre mener jeg heller ikke det kan være samme kat . Udover det Felis nævner , så er poterne også lysere på din

• #16   28. dec 2015 Nej det er desværre ikke samme kat. Er helt enig med Felis og Trine A.

• #17   4. jan 2016 ... selv om det ikke er samme kat, kunne man jo få den neutraliseret alligevel....

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#18   24. jun 2016 Jeg har længe tænkt på om jeg skulle komme med en opdatering herinde, men jeg har været usikker på om det var klogt.. Men nu kommer der altså alligevel en lille opdatering herinde, for der er virkelig sket noget siden sidst smiley Katten nu kaldet Georg, selvom det dog er en dame.. Vi var lidt forvirret i starten omkring kønnet da hun som sagt ikke var som sådan tam.
    Når men altså Georg bor stadig hjemme ved os. Hun smuttede on/off i starten, men en gang i april måned valgte hun at få fast bolig her smiley
    Maven var blevet større og vi havde allerede før fornemmelse for at hun var med killinger. Jeg arbejder ved en dyreklinik og efter en snak med dyrlægen valgte vi ikke at stresse hende og i stedet tage ansvar for hvad det nu bragte.

I morgen d. 25/6 fylder hendes 3 killinger 5 uger, 2 drenge og en pige. De er alle nogle vildbasser og meget kælne. Da vi tog beslutning om at tage os af Georg gik vi selvfølgelig i gang med at gøre hende tam, og allerede kort tid efter kunne vi kommer i nærheden af hende. For at gøre en lang historie kort så er Georg blevet en utrolig nem kat der nu kan løftes, kæles for og generelt bare en sød kat der "snakker" en del og fiser rundt på gården med vores 2 andre katte smiley

Hun er nu på p-piller og i samråd med dyrlægen venter vi med at få missemor ordnet til killingerne er 16 uger, for så skal de ordnes samtidig.

Synes lige i skal have nogle billeder af de små killinger smiley

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#19   24. jun 2016

profilbillede
  • simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#20   24. jun 2016 Den sorte lille fyr er en missemor tog til sig for 1 uge siden smiley
    Han blev afleveret på klinikken til aflivning fordi en vild missemor havde glemt ham efter at hun var blevet jagtet væk fra den gård hun havde lagt sine killinger ved.

Han er omkring de 3-4 uger smiley Vi blev enige om at han skulle have en chance. Den meget bestemte lille herre.

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

#21   24. jun 2016

profilbillede
  • #22   25. jun 2016 Dejligt, at i tager ansvar for mor og killingerne og så den lille sorte herre med smiley

Kommentér på:
Ung kat hjemme efter 1 år?

Annonce