{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Kat efter kat {{forumTopicSubject}}

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge om råd igen.

Nogen har måske læst mine tidligere indlæg. Jeg har for snart to måneder siden taget 7-årige Putte til mig. Jeg har i forvejen 10-årige Smilla - begge hunnere.

I starten gik det SÅ fint, der var absolut intet. Efter 3 uger blev de lukket helt sammen. Men for cirka en uges tid siden begyndte det at ændre sig. Smilla er blevet enormt bange og angst for at være på gulvet. Hver gang hun hopper ned fra bord/seng/kurv m.m., jager Putte hende indtil hun får vendt sig om for at hvæse ad Putte. Smilla er hele tiden på vagt, tør hverken gå på bakken eller spise mad og klamrer sig til os mennesker. Putte er kælen over for os og viser stort set ingen tegn på aggressivitet over for os. De får begge lige meget mad, leg og opmærksomhed. Vi skælder ikke Putte ud når den løber efter Smilla, men forsøger at være neutrale og tage os af begge katte.

Jeg får så ondt i hjertet over, at Smilla ikke kan være tyg i det hjem, hun har boet i i 10 år. Hun er slet ikke den samme - i nat faldt hun i søvn inde under dynen ved min mave hvilket ikke er normal adfærd. Hun plejer at snakke hele tiden, gå med opløftet hale og spinde. Den adfærd er helt væk.

Jeg sagde, dengang vi tog Putte til os, at det aldrig skulle være på bekostning af Smilla. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal stille op. Begge katte er jo enormt søde, og jeg ved jo ikke hvad der sker når jeg ikke er hjemme, eller om det bliver bedre, men lige nu går det kun ned ad bakke.

Emma

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat efter kat
  • #1   19. okt 2015 Hvor længe har det stået på? Og er begge katte neutraliserede? smiley

• #2   19. okt 2015 Begge katte er neutraliserede, ja. Putte og Smilla kunne uden problemer gå forbi hinanden indtil for cirka 7-10 dage siden, hvor begge katte kom i "hopla-humør". Vi tog det i første omgang som leg - begge katte var "med på den", og vi tænkte, at de prøvede hinandens grænser af. Men nu er det kun Putte der har den truende adfærd og Smilla der er ved at skide i bukserne over at færdes på gulvet/i nærheden af Putte. Underligt nok kan de, når de bliver fodret, sidde ved siden ad hinanden og spise. De farer altså ikke fuldstændig i flæsket på hinanden og de har ikke været decideret oppe at slås.

• #3   19. okt 2015 Få dem begge tjekket for smerter. De fleste adfærdsændringer skyldes det.

• #4   19. okt 2015 måske er en blevet forskrækket og det er så gået ud over den anden? få dem tjekket hos dyrlægen, hvis de ikke kan finde noget, så ville jeg give dem zylkene i en periode og så give rc calm som del af tørfoderet. Det har hjulpet herhjemme.

• #5   19. okt 2015 Jeg vil ringe til dyrlægen i morgen!
    Putte er generelt "hård" og udadvendt. Klart mere frembrusende. Smilla har altid været nervøst anlagt, også før Puttes ankomst, men forstår simpelthen ikke at de nåede at have 14-20 dage hvor de lå i samme vindueskarm/seng og absolut ingen agressiv adfærd havde over for hinanden. Hjemmet er generelt roligt og der er masser af plads til at de kan få en pause fra hinanden - når Putte altså ikke jagter Smilla og Smilla er fanget i en krog..

• #6   19. okt 2015 Øv en kattepine smiley . Lignende forløb er desværre set før. Jeg tror, at bedste løsning (for Smilla i hvert fald) er, at Putte flytter.

• #7   19. okt 2015 Jeg ville lige få tjekket kattene, inden jeg overvejer en masse andet. Er de sunde og raske begge to, så kan man altid prøve Colostrum over deres mad. Det virker super godt her. smiley

• #8   19. okt 2015 mine 2 havde boet sammen i 2 år,da der pludselig gik noget galt. nu har vi fast rc calm i foderblandingen og de fik zylkene i 14 dage...

• #9   19. okt 2015 Colostrum har samme virkning, men det er bare meget billigere. smiley

• #10   19. okt 2015 Mit hjerte græder. Da jeg kom hjem for en times tid siden var der atter spillop i Putte, der skræmte Smilla væk igen. Hun var helt rastløs og først da jeg bar hende ud til bakken og lukkede døren efter os leverede hun en kæmpe tissetår. Så tænker hun ikke selv tør gå derud...
    Jeg ringer i morgen og er ærlig talt tæt på at sige, at Putte enten må finde nyt hjem eller aflives. Jeg lovede tidligere ejer at det var sidste forsøg hos os

• #11   16. nov 2015 Jeg håber det bedste og frygter det værste, så tør næsten ikke spørge om hvordan det går, men gør det alligevel.

• #12   16. nov 2015 Putte blev aflivet for fjorten dage siden. Desværre..

• #13   16. nov 2015 Åh smiley det gør mig virkelig, virkelig ondt, at det skulle ende sådan.
    Men tak for opdateringen.

Hvordan har Smilla det så nu?

• #14   16. nov 2015 Pyh det er jeg ked af at hører. Det må have været en hård beslutning for jer, men i sidste ende må man jo som katteejer bare være lidt hård når realiteten rammer, og det var jo synd for Smilla. Jeg håber hun får det nemmere nu.

Kommentér på:
Kat efter kat

Annonce