{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

Kat efter sterilisering {{forumTopicSubject}}

Vores 5 måneders gamle killing/ungkat er blevet steriliseret i Onsdags. Hun var meget medtaget indtil igår aftes. Nu virker hun ikke ligeså søvnig eller usikker, men hun er meget apatisk.
Hun er smertedækket med Loxicom og har en bodystocking på. Har ringet til dyrlægen, der siger at så længe hun spiser og kommer på bakke (tjek til begge) er der ikke noget at være bange for.
Jeg er bare lidt ked af at hun virker så ligeglad og trist - sidder bare og stirrer ud i luften.
Er der nogle af jer der har nogle erfaringer/gode råd?

Hilsener
Philip

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat efter sterilisering
  • #1   2. aug 2019 Da min kat blev steriliseret var hun hurtig vågen og frisk. Jeg ville nok få en anden dyrlæge til at kigge på det, hvis ikke det er bodystocking der gør katten apatisk. Synes det er underligt dyrlægen ikke vil se en kat der er apatisk og trist. Min havde ikke bodystocking på andet end få gange og der ville hun ikke gå eller troede ikke hun kunne.

• #2   2. aug 2019 Hmmm min kat havde hverken body på eller blev smertedækket efter vi kom hjem? Hun var sig selv dagen efter og troede virkelig på at hun kunne hoppe og springe som hun plejede, det var mig der måtte løbe rundt efter hende for at hjælpe hende op og ned så hun ikke endte med at skade såret. smiley
    Kan det være medicinen der sløver? Eller bodyen? Har hørt før at katte tror de er "spærret inde" når de får sådan en på.

• #3   2. aug 2019 Tak for jeres svar. Hun er frisket lidt op her efterfølgende men er stadig meget irriteret på bodystockingen. Har talt med dyrlægen igen, og vi ser det fortsat an. Den smertestillende medicin kan også sløve. Tror det er rigtig at hun føler sig spærret inde i bodystockingen, men tør ikke tage den af endnu.
    Men det er hårdt, når ens lille ven ikke er sig selv.
    Endnu engang tak for jeres svar.

• #4   2. aug 2019 ligegyldighed er en Loxicom bivirkning - desværre for tidligt at stoppe

Har altid brugt bodystocking på mine - for mange der pillede

• #5   2. aug 2019 har kun oplevet det en gang og da drejede det sig om en voksen hunkat som fik fjernet killingerne. men hun havde været meget svært at få til at sove i narkosen. desværre endte det med en aflivning

hvis du ikke er tryg ved det, så få en tid hos dyrlægen

er der noget grund til at hun har body på?
    jeg har aldrig haft brug for en til mine, og har da pt 4 hunkatte og har haft 7 andre. Hellere ikke på internatet brugte vi dem. Hellere ikke kraver.

hvis jeg var dig ville jeg tage den af, når du kan holde opsyn med hende. Og så på om natten. for tænker at det vil være de færste katte som vil syntes godt om sådan en

• #6   3. aug 2019 De syntes især ikke om BS har den været af og skal på igen

• #7   3. aug 2019 Endnu engang tak for jeres input. Vi har ikke haft den taget af, og fruen er fortsat noget misfornøjet, men ikke helt så groggy mere. Men hun sover meget og virker ret apatisk - idag er hun meget kontaktsøgende og vil helst ligge hos og på os. Sår ser fint ud og heler pænt.
    Hun skal nok blive sig selv igen, men det tager lidt længere tid end jeg havde forventet.

• #8   3. aug 2019 et godt råd vil være at kontakte dyrlægen på mandag og forklar hvordan hun har haft det
    for det vil være en god ting at få det skrevet ind i hendes papirer, sådan at hvis hun skal i narkose igen på et tidspunkt, så ved dyrlægen at vedkommende skal vælge en anden narkose

jeg havde en som også blev meget påvirket af narkosen da han blev kasteraret. så da han skulle have fjernet en tand ja så valgte dyrlægen at bruge en anden slags.

• #9   4. aug 2019 Er det slut med smertebehandling?

• #10   4. aug 2019 God ide at orientere dyrlægen - det gør vi.

Hun skal have smertestillende 7 dage fra torsdag, dvs indtil på torsdag næste uge. Ville være meget ked af, hvis hun følte nogle som helst smerter.

Kommentér på:
Kat efter sterilisering

Annonce