Spiser kattegrus {{forumTopicSubject}}
Hej KG'er.
Som overskriften lyder, min ene kat er begyndt at spise "grus"...
For nogle måneder siden er jeg skiftet over til at bruge de dersens krystaller i bakkerne, overgangen har været helt uden problemer, og jeg er rigtig glad for at have skiftet!
Men nu er min ene kat så begyndt at spise de små krystaller, ikke direkte fra bakken, men dem han lige finder rundt om på gulvet...
Nogen der kan svare mig på, hvorfor han mon gør det? (Ja, han får nok at spise... ??) Skal jeg være bekymret? Og hvad kan jeg evt gøre ved det?
Han er generelt sund og rask, spiser sin mad, drikker normalt og går på bakken som han plejer.
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jul 2015
Følger: 43 Følgere: 36 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 240
Jeg anbefaler dig at købe grus som klumper sig sammen præsis det hvor han har tisset og så lugter det ikke efter han har lavet stort.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jeg ville tage det dybt alvorlig. Katte der spiser grus (og andre ting og slikker på mærkelige ting) KAN have anæmi = mangel på røde blodlemegemer - årsager kan være Leukæmi, både den smitsomme og den ikke smitsomme, Mycoplasma Haemofelis (Hæmabartonella) mm
Kig kattens slimhinder i mund og øjne - skal have samme lyserøde farve som dine.
Er de blege - så er det fluks til dyrlæge
jul 2015
Følger: 43 Følgere: 36 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 240
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Så jeg ville nok tage det meget alvorligt!
Pøj pøj!
Spiser kattegrus