{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.608 visninger | Oprettet:

Spiser kattegrus {{forumTopicSubject}}

Hej KG'er.
Som overskriften lyder, min ene kat er begyndt at spise "grus"...
For nogle måneder siden er jeg skiftet over til at bruge de dersens krystaller i bakkerne, overgangen har været helt uden problemer, og jeg er rigtig glad for at have skiftet! smiley
Men nu er min ene kat så begyndt at spise de små krystaller, ikke direkte fra bakken, men dem han lige finder rundt om på gulvet...
Nogen der kan svare mig på, hvorfor han mon gør det? (Ja, han får nok at spise... ??) Skal jeg være bekymret? Og hvad kan jeg evt gøre ved det?
Han er generelt sund og rask, spiser sin mad, drikker normalt og går på bakken som han plejer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser kattegrus
  • #1   30. sep 2015 Da mine killinger begyndte at bruge kattebakke brugte jeg også krystaller, og de forsøgte sig også med at spise dem, hvilket vil sige jeg flere gange måtte fjerne dem fra deres mundvige og ganer fordi de sugede sig fast. Jeg skiftede til alm grus i en tid selvom jeg ikke var meget for det, og da der så var gået noget tid skiftede jeg over igen og nu spiser de det ikke længere smiley jeg tror nu bare det er "nyt og spændende" og det ville jo være dejligt om det nu skulle være noget nyt lækkert mad. Hehe. Prøv at skift tilbage i en tid, og så forsøg igen. Jeg ved man kan købe noget kattebakke deo, men jeg har ikke selv erfaringer med det. Måske det kunne give ham en følelse af at det ikke er spiseligt? Ellers er der ikke meget andet for end at skifte kattegrus desværre. Nogle katte har bare en forsmag for bestemte ting, som en bestemt slags plante, en pude der bare må rives i, eller som min Enzo som kun er renlig hvis badeværelset ikke er åbent. Han mener at brusekabinen er endnu en kattebakke af en eller anden grund.

• #2   30. sep 2015 Jeg ved ikke, hvorfor katten spiser krystallerne - men jeg vil anbefale dig at skifte tilbage til almindeligt grus, da krystallerne "brænder" i mund/svælg/tarme ved at suge den væske, de kommer i nærheden af på vejen gennem katten.

• #3   30. sep 2015 Skift til kattegrus istedet vi har haft samme problem og det er ihverfald ikke godt for katten.
    Jeg anbefaler dig at købe grus som klumper sig sammen præsis det hvor han har tisset og så lugter det ikke efter han har lavet stort. smiley

• #4   1. okt 2015 Du skiftede grus for nogen måneder siden - så det er ikke killinge pjat.

Jeg ville tage det dybt alvorlig. Katte der spiser grus (og andre ting og slikker på mærkelige ting) KAN have anæmi = mangel på røde blodlemegemer - årsager kan være Leukæmi, både den smitsomme og den ikke smitsomme, Mycoplasma Haemofelis (Hæmabartonella) mm

Kig kattens slimhinder i mund og øjne - skal have samme lyserøde farve som dine.

Er de blege - så er det fluks til dyrlæge

• #5   1. okt 2015 Ja Mette som Lis skriver er det meget vigtigt at få sådan noget tjekket hos dyrelægen. Så hvis du finder noget så er det straks til dyrelægen.

• #6   1. okt 2015 Min søsters kat begyndte pludselig at spise kattegrus, vi fandt ud af at det skyldtes akut nyresvigt, og katten blev hurtigt meget syg og måtte aflives inden for en uge efter det blev opdaget smiley
    Så jeg ville nok tage det meget alvorligt!
    Pøj pøj!

Kommentér på:
Spiser kattegrus

Annonce