Spiser sit kattegrus {{forumTopicSubject}}
Min søster har en gammel hunkat på omkring 15 år...
Her på det seneste er den begyndt at spise af sit kattegrus i kattebakken...
Hun så den første gang gøre det ved det der krystal grus her den anden dag.
I går skiftede hun så over til alm. kattegrus (klumpende) og vaskede kattebakken inden. Den gør det stadig.
Den er som sagt en ældre kat og er både inde og ude kat.
Den har fået det samme foder i længere tid (Porta 21 kornfrit) og spiser ikke så meget af det nu som den gjorde engang.
Den pøller mere end den plejer, det er næsten hver gang den går på bakken, så laver den stort, hun gætter på omkring 5 gange om dagen... Afføringen er normal af konsistens...
Og hun nævner også at den spiser af gruset næsten hver gang - og hun stopper den selvfølgelig hver gang hun opdager det..
Har I nogen forslag til hvorfor katten pludselig har fået den idé?
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Kom endelig med flere input hvis der er nogen der sidder med noget viden..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
okt 2007
Anette M - Hun vil købe noget ikke-klumpende grus i morgen, det burde være godt nok...
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
okt 2007
Men vores far har desværre et noget andet syn på den slags...
Katten skal jo helst brække eller pisse blod før dyrlæge er nødvendigt
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 35
For det første takker jeg Lotte fordi hun har lavet denne tråd. Jeg er nemlig ikke så aktiv selv herinde på kattegalleri. Den søster med en kat der spiser kattegrus er nemlig min kat!. Jeg er utrolig nervøs for hende, og jeg er virkelig bange for at miste hende, eftersom at hun gør det hele tiden Jeg har haft mange forskellige tanker i baghovedet over hvad grunden er til det, men jeg har selv nogle ideer. Det er lidt alá det i siger.
Som sagt så er jeg under 18 (jeg er 15 år) og jeg tjener ikke ligefrem så meget lige pt. pga. sommerferie. Min far kører ikke til dyrelægen med mindre man kan se at dyret lider. Det gør virkelig irriteret og ondt, fordi det er ikke sådan jeg ønsker at se mine dyr! Plus så vil han have at jeg skal betale hvis vi skal derhen, og jeg har ingen penge, så jeg er virkelig ked af det hele. Tænk nu hvis det kun er dyrelægen der kan gøre noget, og at jeg så ikke kan tage hende derhen. Så er det jo min skyld hvis det går så galt at.. ja.. Jeg vil ingen gang sige det, for i ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg håber at der er nogle der vil berolige mig, eller komme med flere kommetarer eller forslag til emnet/tråden her.
Jeg lover ikke at jeg er så aktiv på emnet/tråden her, men jeg tjekker når jeg lige er inde, men jeg vil nok være her en del pga dette.
Er der andre der før har haft voksne katte der har spist kattegrus? Så skriv endelig en kommentar, over hvad i gjorde og hvad det var katten fejlede og hvad der skulle til for at få katten til at stoppe/få den rask hvis det ER FORDI KATTEN ER SYG!
Mvh Trine & Miv.
Håber på hjælp og alt godt!
maj 2012
Du kunne sige til din far, at det faktisk er dyremishandling ikke, at gøre noget,,, brug alle dine overtalelses evner, for ellers kommer du nok til, at opleve, at din kat bliver så syg, at der kun er aflivning tilbage,,, men er det ikke også bedre, at sige farvel, end, at den dør langsomt med maven fuld af kattegrus??
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Trine, jeg syntes du virker meget ansvarlig for en 15 årig, og jeg håber virkelig du kan overtale det stædige rad af en far, til at køre til dyrelæge med katten, for jeg vil bestemt mene at det ER nødvendig.
En mishaldlingssag er ikke sjov, for selvom det er din kat, har din far hovedandsvaret for den, fordi du ikke er fyldt 18, og ingen af jer ønsker at din far skal have en mishandlingsdom på nakken.
Måske din søster kan hjælpe dig, hvis din far holder på sit! Men forbered dig på, at en aflivning kan komme på tale - selvom jeg håber problemet kan løses på anden vis.
Som der var en der sagde (Her på kattegalleriet), så er det bedre for dyret at være død, end at lide, og så må vi "ejere" være stærke bagefter.
maj 2011
Jeg har kontaktet Lotte, jeg håber hun svarer snart!
okt 2007
Ogbså får vi regningen med hjem..
Så må vores far jo bare betale.. Det er hans ansvar!
okt 2007
okt 2007
Og det viser sig at hendes nyrer er dobbelt størrelse af normalt.. Så vi har fået nyre diæt med hjem..
Og så må hun køre på så længe det stadig er forsvarligt.. For derudover virker katten jo okay frisk.. Alderen taget i betragtning..
maj 2012
Og godt i tog sagen i egen hånd tøser
maj 2011
Uden hende er jeg ikke den "Trine" folk kender.
Derfor har denne dag taget hårdt på mig, og jeg er stadig meget rørt over det hele der er sket i dag.
Men jeg vil altid tænke på katten. Så når tiden er inde til at sige farvel så må jeg jo være stærk nok til at sige farvel. Ellers syntes dyrlægen at hun var en sund og rask kat i betragtning af hendes alder.
Undskyld min lange kommentar, jeg havde bare brug for at komme ud med det, hvis man kan sige det sådan.
maj 2011
Og når vi snakker om træpiller, er det så dem man bruger til pillefyr?
For så har vi nemlig flere tons liggende ovre i skuret som jeg bare kan tage af HELT GRATIS
okt 2007
Men træpillerne kan du sagtens bruge.. Det brugte vi i kattepensionen
Men det skal skiftes ret ofte..
maj 2012
Pillerne smuler og dufter mest af træ, når der tisses på dem, mine skulle vendes til dem, jeg lagde en lille smugle i den ene ende af boksen, og lidt mere ind til alt var skiftet, overgangen er træls
maj 2011
okt 2007
maj 2011
maj 2012
maj 2011
maj 2011
Miv var i dag meget dårlig, og jeg tog den sværeste beslutning længe i mit liv. Jeg nåede ikke engang at tænke.
Miv har nu fået fred og har fået det meget bedre.
Det tager meget hårdt på mig men jeg gjorde det uden tvivl, for jeg ville ikke ønske at se hende lide.
Dyrlægen sagde at det var en god beslutning og at hun muligvis også havde cancer.
Hendes blodtryk var meget lav så det var et perfekt tidspunkt at jeg valgte denne hårde beslutning.
Hun har været min bedste ven igennem hele mit liv, og jeg vil komme til at savne hende.
Selvom hun har forladt denne jord, vil hun aldrig forlade mig.
Der er nu endnu en smuk stjerne oppe i himlen
Jeg vil aldrig glemme dig min prinsesse<3<3<3
maj 2012
Nu er hun over regnbuen, og der er det godt og ingen lidelser, jeg har nogle stykker på den side af regnbuen, og det bliver aldrig nemt.
Du vil altid have dine mange gode minder, og en dag vil du igen blive katte ejer og du bliver en god og ansvarsfuld en af slagsen.
maj 2011
Hun vil altid forblive min lille baby og prinsesse<3
Åhh hvor jeg altså allerede savner hende. Her føltes så tomt
maj 2011
Jeg valgte det bedste for hende, og hun har det meget bedre nu, der hvor hun er.
.<3<3<3.
Spiser sit kattegrus