1.129 visninger
|
Oprettet:
Nervøs killing {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige fået min første killing hjem og han er bare så usikker og virker bare og forvirret. Bare nervøs
Han hvæser af en ind i mellem når man forsøger at kæle ham.
Han har ikke rigtig spise eller drikker så meget.
Vil bare give den lille killing det bedste og føler jeg har prøvet lidt af hvert og intet synes jeg hjælper.
Er det normalt i starten? Eller er det mig ?
Hilsen Ann
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Hvordan er den vokset op? I en stald eller inde i huset hos en familie?
Har du andre dyr? Måske en killinge-legekammerat vil hjælpe på trygheden?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Husk at en kat også kan mærke dine følelser - er du nervøs og måske (ikke med ond vilje) serverer i tide og utide og kredser omkring den, så er det måske nok farligt dette her.
Er den født i en stald uden menneskekontakt så venter der masser af tålmodighed forude.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
lad den gå og udforske dit hjem. uden at du behøver at gå med.
alle killinger gør det. Og man skal huske på at man er et nyt menneske for dem. de skal lærer os at kende.
jul 2019
Følger: 13 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 3
Tusind tak for jeres råd betyder meget
jul 2008
det vigtigste er at han faktisk spiser og drikker. mængden er ikke så vigtigt. det skal nok komme.
har du fået noget af den normale foder med som han plejer?
du kan også prøve at finde noget ekstra godt som han er helt vild med. det kan være tun, kogt kylling mm bare for at forkæle lidt. bare pas på at han ikke får for meget så han får dårlig mavse i stedet for.
indekatte er jo ikke vant til at opleve en hel masse. så når de kommer ud et nyt sted, så vil det tage lidt tid inden de falder rigtig til.
tænker at du ikke har haft ham i under 1 uges tid når han er 13 uger. Og det er jo ikke lang tid når han kommer væk alene fra sin familie. så er man usikker. Og når man er usikker ja så hvæser man.
hvad siger han til at lege? for leg plejer at være en god ting til at gøre dem mere "stærke" og samtidigt giver det ham en grund til at stole på dig.
jul 2019
Følger: 13 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 3
Han legede lidt tidligt i morges, men han vil ikke rigtig lege. Lige p.t. Desværre
jul 2008
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Det bedste jeg ved og mine katte også, er når jeg ligger ganske stille på gulvet, og du kan jo gøre det behageligt for dig selv,, lægen bog eller gå på nettet, bare du slapper af, så du viser killingen, at alt er godt.
Hvis du ikke har gjort det, så sæt den på bakken, så derved hvor den er, den lugter jo ikke af kat endnu, så den kan ikke snuse sig frem til den.
Nervøs killing