Vådfoder {{forumTopicSubject}}
Vi har nu prøvet forskelligt vådfoder til vores lille misser. Desværre vil hun ikke spise "lux" som alle anbefaler, så vi har prøvet en masse andre. En ting der bekymrer mig når hun har spist vådfoder er at hun får de her "brækfornemmelser". Hun har aldrig kastet op, men de fornemmelser minder lidt om hvis vi får sure opstød. Ved ikke om det er normalt og det er noget lignende sure opstød? Jeg har prøvet at blande dem lidt når vi skifter fra det ene til det andet, men kan det alligevel være fordi hun får for meget forskelligt og maven ikke kan nå at vænne sig til det? Hun går det ikke når hun spiser tørfoder. Og hun har fået det samme tørfoder siden vi fik hende, fordi posen har holdt lige indtil nu
Er lidt på bar bund om hvilket brand vi nu skal prøve. Vil gerne købe noget af det lidt dyrere og evt. bedre for hende, men er ret meget i tvivl om hvilken vi skal begive os ud i.
Så mit spørgsmål er egentlig om hvad de "bræklyde" kan være? Og om i evt, kan anbefale noget til hende. Hun er forresten kun 4-5 måneder gammel.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvad præcist mener du???
Det er 2 vidt forskellige ting..
Begge mine kan også ligesom lave sådan en puhhh surt opstød bevægelse og lyd når de har spist, særligt vådfoder, det er oftest hvis de måske har spist lidt mere end de burde, lidt ligesom vil mennesker kan gøre, hvis vil har for spist os kan vil også ligesom får sådan en slags surt opstød..
Hvis det er det du mener så ville jeg mene det var helt normalt vådmad fylder lidt mere i maven og jeg tror egentligt de sluger lidt mere luft end når de spiser tørt og det kan jo også give lidt opstød..
mar 2015
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 13
Synes ikke der er andre symptomer på orm? Hendes afføring og appetit er uændret/normal. Hendes energiniveau er også som altid?
Jamen det er ikke selve den der "urgh" lyd, som når man virkelig brækker sig. Men ligesom hvis hun synker højt. Men kan se at hun ikke bare synker, både fordi det er højt og det kommer ufrivilligt. Ufrivillige synk?
Hm, hvis nu din ven får et surt opstød kan du selvfølgelig ikke mærke noget, men man laver som regel sådan en "synke-agtig" lyd.
Giver det overhovedet nogen mening?
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
mar 2015
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
fordelen ved zooplus er at de har et stort udvalg, de har den mulighed at man kan prøve sig frem - de har nemlig nogle prøvetilbud, hvor der er blandet nogle forskellige produkter i en pakke.
her i huset er det bozita, smilla, schmusy, MAC, miamor, cosma natur, og så prøver vi lidt forskellige også engang imellem.
Porta 21 er også godt, men dyrt, så det er ikke ret tit at de får det.
mit gæt med hensyn til hende brækfornemmelse, er at hun spiser for meget/for hurtigt. killinger/ungdyr er tit mere travlt og det skal gå hurtigt det hele.
jeg har tit nogle som næsten kommer med bøvser når de er færdige.. lyder endelig mærkeligt når en kat gør det..
men du kan jo evt skrive tingene ned når du har et spørgsmål, og så spørger dyrlægen engang imellem. eller skriver herinde, vi er dog ikke dyrlæger. Men vi har da selv kat/katte.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jan 2012
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Når mine katte har spist vådfoder (jeg hælder ekstra vand ovenpå), så siger de nogle små hikkelyde bagefter. Men det er slet ikke at sammenligne med bræk-lydene Hikkelydene kommer kun når de har spist vådfoder eller drukket meget vand.
mar 2015
Altså, det lyder i hvert fald ikke som menneske hikkelyde, men jeg skal da ikke kunne udelukke at det bare er hikke.
Købte ca. 10 lux dåser, men hver dag lå maden bare tilbage i skålen og hun spiste slet ikke af det. Jeg prøvede at blande det med andet vådfoder, tørfoder og lidt vand/mælk, men intet virkede. Så tror bare ikke hun kan lide det.
Tror jeg vil prøve mig lidt frem på zooplus. Tak for svarene
jan 2012
mar 2015
Det skal selvfølgelig være noget sundt og godt foder for hende og hun er nu 6 måneder gammel
Vådfoder