883 visninger
|
Oprettet:
Vådfoder {{forumTopicSubject}}
Jeg har en kat der har haft nogle problemer med forstoppelse og været ved dyrlægen flere gange. Nu er vi blevet enige om at hun kun får vådfoder fremover med lidt parafinolie i maden samt ekstra vand, da hun ikke er så god til at drikkevand ved siden af. Det går rigtig fint men hvor ofte giver I jeres kat mad? 2-3gang om dagen? Jer der kun fodre med vådfoder. Hun skal gerne tage lidt på da hun har tabt sig lidt. Hun er ikke så nemt at få til at tage på. Nogen gode forslag? ??
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Gå efter vådfoder som er fuldfoder så hun er dækket ind med div vitaminer mm. Her kan zooplus anbefales da de har et kæmpe udvalg af foder
En super god ting til katte som er dårlige til at drikke, er en vandfontæne. Den hjælper mange til at drikke mere
Husk foder og vand skål skal helst ikke stå i samme rum, og slet ikke ved siden af hinanden
Hvis I på et tidspunkt overvejer tørfoder igen, så overvej royal Canin stetilsed. Den er lavet til drikke som skal drikke mere.
Da min kat blev forstoppet flere gange fik jeg noget som hedder Antilax (staves??). Det får tarmen til lave noget igen. Det er vigtigt at få tarmen til at arbejde igen. Ikke bare nøjes med at få den tømt. Det fåes hos apoteket til Ca 80-100 kr. Det hedder noget andet i dag men de ved hvad man taler om. Her skal katten have en dråbe om dagen indtil der er ro på. Og så starter man bare op hvid det begynder igen
Jeg måtte starte op yderligere 2 gange inden det forsvandt helt.
jul 2008
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jul 2008
apr 2021
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
maj 2012
Det med at blive træt af noget foder, kan jeg godt forstå, selv om mine drenge får vådt ca 3 gange om dagen, så får de ikke det samme til 2 måltider og ikke det samme hver dag, jeg har gerne 4-6 forskellige slags hjemme ad gangen, og ja det sker, at en af dem ikke vil have det som bliver serveret, men den anden så spiser det hele men så kommer der jo et måltid senere, og mine har altid tørkost stående, så de ikke mangler noget
Jeg har prøvet med kun vådkost, de er jo tandløse, men jeg syntes ikke det er praktisk i mit liv, for så skal jeg jo være hjemme til faste tider, eller have Foderautomater.
Jeg har prøvet at skulle ud af døren hele dagen, og så har de fået første måltid lige før jeg gik, det næste stod klar på isklodser, så det holdt sig friskt, og de spiser det ikke iskoldt.
Man kan også fryse fodret, så de spiser det når det er tøet op.
Men jeg stoppede med fuldt vådfoder, da jeg skulle på ferie og der er grænser for hvor mange gange, man kan få søs fra nabobyen til at komme
jul 2020
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
maj 2012
Vådfoder