Forpustet killing {{forumTopicSubject}}
Min killing på 15 uger bliver gerne forpustet når vi leger, eller når han karter rundt i lejligheden, og leger med Dufa.
Jeg har aldrig oplevet det samme med Dufa da hun var lille, eller det mindes jeg i hvert fald ikke..
Er det normalt, eller bør jeg få ham tjekket hos dyrlægen igen?
Han var snottet og med øjenbetændelse for 14 dages tid siden, og vi var til dyrlægen da det godt kunne tyde på kattesyge/katteinfluenza/herpes/chlamydia og alt det andet.
Dyrlægen kunne dog ikke høre noget på hans lunger, og der var ikke noget der blokerede i hans næse. - Så vidt jeg kan se er der stadig ikke noget der blokerer i hans næse, og han tyder på at være helt rask igen efter behandlingen.
Jeg ved ikke om det bare er mig der er overpylret, og fokuserer på en masse ting som er normale.
Jeg kan nemlig ikke huske hvordan det var med Dufa da hun var en lille pjevs, og jeg kan ikke huske at jeg har lagt mærke til at hun nogensinde har været forpustet..
Fortæl mig gerne at det er meget normalt, og at det bare er fordi han er en krudtugle der fiser rundt og er fuld af energi. ;0)
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Jamen, det virker slet ikke som om at han er påvirket af det..
Hvordan kunne I mærke det på jeres misser??
Nu bliver jeg altså bekymret for ham.. Satans til problemer jeg skal rende ind i med ham. Damn it. Håber ikke det er astma.
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Det skal lige siges at når han har været smittet med katteinfluenza så ligger det latent i kroppen på ham, og kan byrde ud ved bl.a. stress.
Jeg siger ikke at det VIL gøre det, men det kan gøre det.
Jeg ville få ham lyttet på en gang mere, da killinger ikke bliver forpustede så let. Men har de en kæmpe jagt rundt i hytten, ville alle vel blive en smule forpustede :o)
okt 2005
- Så derfor ved vi jo faktisk ikke rigtigt hvad det er han har fejlet, og om han så er smittebærer fra nu af, alt efter hvad det er han har haft.
Men jeg ved desværre også godt at hvis det er herpes eller katteinfluenza, at det så kan bryde ud under stress, og at man så skal vaccinere 14 dage inden en udstilling, og igen 14 dage efter, og at man så ikke må udstille to weekender i træk.
Puuha.. Jeg er godt nok bekymret for ham igen nu. Synes ikke det er fair at den lille mis skal igennem så meget, og jeg kan slet ikke forstå det, da han altså kommer fra en meget velanset opdrætter, og så burde der jo være noget i opdrættet, og ikke kun med min lille killing.
Desuden er han jo vaccineret og skal revaccineres igen her d.7...
Øøøøv hvor er det dumt
feb 2005
Følger: 22 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 182
hilsen nikie
feb 2005
okt 2005
Nej det havde jeg da så absolut slet ikke tænkt på. Ej nej altså..
Jeg håber så bestemt ikke at det er en hjertefejl heller.. Det ville da være skrækkeligt.
Jeg håber på og krydser fingre for at det blot er gener efter den sygdom han har haft, og at det snart vil gå over. Men jeg får ham nu alligevel tjekket hos Dr. Dyr når vi alligevel skal have misserne vaccineret.
Nadja - Det har Enzo heldigvis ikke gjort. Men han har siddet med åben mund et par gange, når misserne har leget vildt, eller han har leget racerbane igennem hytten.
Iiiih, hvor jeg ikke håber at det er noget slemt han fejler. Min lille misser dog.
feb 2005
Jeg har siden da haft det meget dårligt med at putte mine katte i narkose af frygt for at det vil ske igen, det er også derfor min kat med astma ikke er neutrliseret, jeg tør simpelhen ikke løbe chancen..
Forpustet killing