{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tidligt hjemmefra
  • #1   15. maj 2006 Er der nogen der sælger katte under 12 uger da?

Men jo, hvis der er nogen der gør det, så burde det rettes, og så skulle der laves en regel..

• #2   15. maj 2006 Jeg er i mod man sælger og køber killinger yngre end 12 uger... så jo det synes jeg der burde være en regel for... så vi laver lige et Shout out til Admin og alle hjælpe Admins....... skal der ikke laves sådan en regel...??

Naja

• #3   15. maj 2006 jo jeg kan godt se hvad du mener maybritt... måske er det godt det sker her under "gode" forhold.... men anyway.... jeg kan ikke lide det.....

Naja

• #4   15. maj 2006 Jeg må desværre skuffe jer, nej jeg vil først skynde mig at sige at ; jo for søren, det er da klart at det ville være ønskeligt om der blev lavet en sådan regel, men så tilbage til det med at skuffe jer:

Der findes nemlig ingen lov der siger at kattekillinger først må flytte hjemmefra når de er 12 uger.
    Er man opdrætter, er man underlagt FiFe reglerne og har forpligtet sig til at overholde dem og her må man ikke lade killingerne flytte før de er 12 uger.
    Men som "menigmand"(sorry kunne ikke lige finde et andet ord) er der ingen love der gælder.
    Det er kun anbefalinger fra Dyrenes Beskyttelse, Kattens værn osv.

• #5   15. maj 2006 JEG MENER AT DER ER LOV OM DET....

men jeg vil sige at man må gerne sælge dem inden de er 12 uger men de må ikke fjernes før de er 12 uger

• #6   15. maj 2006 ”°º• MB •º°”˜ •
    Britta (42) H
    Kristina E
    MissCabella Aka Louise H
    og
    ADMIN

Kan vi få lavet sådan en regel ?

• #7   15. maj 2006 Poly - Jeg søger for fremover at annoncerne er slettet hvis killingerne ikke er 12 uger når du kan hentes! Det ved jeg Britta og MB er med på eftersom de er opdrætter, og Louise er også med på det.. Men jeg skriver lige til Admin.
    - Kristina

• #8   15. maj 2006 (link fjernet)

jeg fandt kun det her....

• #9   15. maj 2006 men der står meget andet der inde også....

• #10   15. maj 2006 ja jeg tror det er mig der bliver talt om her da jeg satte en killing ind i marked igår, men det er som jeg skriver i annoncen ikke min kat men søsteren til min egen killing og jeg har netop tilbudt at hjælpe med at finde hende et hjem herinde fordi hun ikke vil beholde dem til de er 12 uger og så synes jeg det er meget vigtigt at de kommer ud til nogen sagkyndige mennesker der ved hvad det drejer sig om, i stedet for nogen førstegangs købere der aldrig har haft kat før...

• #11   15. maj 2006 Noget helt andet er nu kan jeg se i har slettet annoncen fint nok men hvad med at give folk besked inden så man kan nå at se de beskeder der er skrevet i annoncen.

• #12   15. maj 2006 Nadja - Hvis vi skulle give alle folk beked om deres tråd eller annonce er slettet kan vi desværre bruge hele dagen på det..
    - Kristina

• #13   15. maj 2006 Det er meget muligt men jeg mener stadig at jeg fortjener en forklaring på hvorfor min annonce skulle slettes. Jeg synes da klart det er det bedste for katten at jeg hjælper med at finde et godt hjem til den end at den kommer i DBA og bliver solgt til den første og bedste der ikke aner noget om katte...

• #14   15. maj 2006 Nadja - den er 8 uger, den kan tage skade. smiley du må forklare ejerne at man tager et ansvar i 12 uger når killingerne er født, ellers skulle de have tænkt på noget før at få sterilliseret moderen..
    - Kristina

• #15   15. maj 2006 Kristina tror du ikke jeg har brugt de sidste 8 uger på det??? Men hun er ligeglad og eftersom det ikke er mine katte er det jo ikke mig der bestemmer det.. Jeg vil bare hjælpe så den kommer ud til nogen der har forstand på katte...

• #16   15. maj 2006 Helle 2 af mine blev taget fra da de var 4 uger gamle (smidt ud) og jeg tog dem så til mig og mine ældste kat har taget sig af dem siden og de er altså også helt normale...

• #17   15. maj 2006 Tuttelut vi er helt eninge jeg mener selv de har bedst af at de først kommer fra når de er 12 uger men i dette tilfælde kan jeg intet gøre da det jo ikke er mine katte og jeg må da indrømme at jeg er godt tosset over at jeg ikke kan få lov til at ligge den ene der mangler et hjem til salg herinde, så den netop kan få en chance for at komme ud i et hjem hvor de har forstand på katte... Men der var jo nogen der skulle male fanden på væggen og det synes jeg sku ikke de kan være bekendt, det kan godt være at jeg bliver frosset nu men så tager jeg det med!!! 1 gang skal jo være den første.

• #19   15. maj 2006 Som Denica skrev i et andet indlæg;

Den Blå Avis, Gul og Gratis og Dyrenettet og sikkert andre er blevet rådet af KV til ikke at annonceret med killinger under 12 uger, netop da det anbefales af folk med forstand på katte, at beholde killinger til den alder. De har indgået et moralsk aftale med KV om disse ting.
    ------------------------------------------------------------------

Og bl.a derfor synes JEG at de regler burde vi osse have herinde.
    Det ender med at folk ikke KAN annoncere deres killinger for tidligt hjemmefra.................. ( til kattens fordel )

I hjælper sgu ikke killingerne ved at finde hjem til dem før tid - hvis i virkelig ville hjælpe ville i insistere på ikke at få jeres killinger hjem før 12 uge, osse hvis det betød at det så ikke var jer der fik dem !!

• #21   15. maj 2006 Poly det er vi så bare overhoved ikke enige i.. for jeg mener da klart det er bedre at Elmer kommer til mig som 8 uger end han kommer ud til nogen mennesker der aldrig har haft kat før for så kan han da netop tage skade... Men det er jo åbenbart kun mig der mener det... Jeg synes stadig de skal have en chance for at få et hjem når hun nu IKKE vil have dem længere end de 8 uger.

• #22   16. maj 2006 Jeg fik Felix da han kun var 8 uger og han kunne ik holde sig selv ren istarten så vi skulle vaske ham hvert gang han havde været i kattebakken.. og hans suttebehov er ik blevet dækket så han sutter på ALT især mit tøj.. synes IK katte skal fra deres mor før de er 12 uger og synes der burdes lave en lov om det...

Kommentér på:
For tidligt hjemmefra

Annonce