{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Killinger der sælges for tidligt!! {{forumTopicSubject}}

Hej Kg!

Her for lidt siden var jeg inde i Netto hvor jeg så en opslagstavle med killinger tilsalg.

Der stod killingerne var født 24/6 2011 og at de er salgsklare nu!! Blev virkelig foraget for skal killinger ikke være mindst 11-12 uger før de må flytte hjemmefra?!

Jeg har taget mobilnummeret og overvejer at ringe til sælger og sige min mening om folk der sælger alt for unge killinger.

Synes I jeg skal gøre noget og hvad synes I om for tidligt solgte killinger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger der sælges for tidligt!!
  • #1   12. aug 2011 Jo, ifølge loven skal killinger være mindst 12 uger gamle - både køber og sælger kan straffes med bøde ved overtrædelse.

Jeg har selv en kat, der kom hjemmefra 10 uger gammel, og det har bragt mange problemer med sig!! Men desværre er folk stadig ikke klar over det - heller ikke selvom der er kommet en lov... :o/

• #2   12. aug 2011 synes helt klart du burde ringe... Nogle gange ved folk ikke at de skal være 12 uger...

• #3   12. aug 2011 Ring til politiet og meld det.

• #4   12. aug 2011 Tag et print af 12-ugers loven og sæt ved siden af annoncen.

• #5   12. aug 2011 Ja, god idé <b>Kristine J</b> kommer med..
    Det havde jeg nok valgt at gøre smiley

• #6   13. aug 2011 Som Marianne skriver: nogle gange ved folk ikke at de skal være 12 uger. Så kan vi vidende selvfølgelig vælge at blive forargede eller sure, men i min optik syntes jeg at man bør fortælle folk at de gør noget galt før man skælder ud for det. Jeg ville helt klart ringe og sige tillykke med killingerne og på en pæn måde fortælle om 12 ugersreglen og derved oplyse fremfor at fordømme. På den måde hjælpes killingerne forhåbentlig bedre. Samtidig Ville jeg fortælle at jeg syntes de skulle lave et nyt opslag, hvor den korrekte salgsdato fremgik og tilbyde at fjerne deres gamle opslag *s*, for det ville jo være synd, hvis de skulle gå hen og få problemer på den konto.

Hvis ejerne ikke var til at tale med, ville jeg ty til det i andre taler om, men det vil da være synd, hvis nogle evt. interesserede kommende killingeejere ikke får muligheden for at aftage nogle af misserne (til tiden vel at mærke) fordi forældrenes seddel bare er blevet fjernet.
    Hvis ikke ejerne har gjort sig så mange tanker om det med 12 ugersreglen kan det jo være at de med for mange overskudskillinger også bare tror de så gør en god gerning, hvis de sætter killingerne ud i deres "naturlige" element og giver dem deres frihed. - Og det ønsker vi jo heller ikke.

• #7   13. aug 2011 Judy H - Jeg er helt enig med dig. Der er ingen grund til at fare op i en spids og nærmest fra starten søge konflikten!
    Det er desværre ikke alle, der kender 12-ugers loven, så der synes jeg også, at man burde ringe og fortælle dem det på en venlig og høflig måde, som man ellers ville have gjort. smiley

• #8   13. aug 2011 Desuden forstår jeg slet ikke du ikke har fjernet annoncen.

• #9   14. aug 2011 KATO: nå gør du ikke det? Det var syndt. Jeg kan sagtens give dig Nettoadressen så du selv kan flå den ned.

Alle: jeg har tænkt mig at hænge 12 ugers reglen op.

Kommentér på:
Killinger der sælges for tidligt!!

Annonce