3.468 visninger
|
Oprettet:
Spiser min kat for meget? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg er ny omkring alt det med katte. Jeg har lige overtaget min kærestes kat, og jeg syntes simpelthen den spiser alt for meget.
Jeg giver den 1 dåse vådfoder om dagen (Mærket hedder "Lux" fra Aldi, 415gram)
Hver gang jeg fylder hans skål med tørkost bliver den tømt på stedet.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg syntes det er meget vådfoder han får på en dag hvis han også får tørkost ved siden af..
Jeg ville nok anbefale dig at du købte en foderaktiveringsting til hans tørfoder så han skulle arbejde lidt for at få fat i tørfodret og så giv ham lidt tørfoder flere gange om dagen..
Men start med en aktiveringsfoderautomat, denne er rigtig god syntes jeg, jeg har selv en hunkat på 9 kilo som ikke kan styre sit foderindtag, hun får mindre portioner fordelt over hele dagen, så hun er aldrig sulten, hun får mad når hun beder om det og så er der næsten hele tiden lidt mad i foderdimsen, hun får aldrig tørfoder i en skål, kun vådfoder som hun får 2 gange om dagen, morgen og aften ca 80 - 100 g pr måltid..
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/231595
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Problemet er at Pelle ikke bevæger sig meget, selvom jeg prøver at aktivere den. Den klager og jamrer sig hvis jeg ikke fylder vådfoderet op. Samtidig er det synd for den hvis den skal gå og sulte.
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg kan simpelthen ikke få den til at spise mindre, da den klager alt for meget og begynder at være irreterende og begynder at ødelægge forskellige ting i min lejlighed.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og nej selvfølgelig skal han ikke sulte, men det gør han nu heller ikke selv om skålen er tom en halv time og han går og klager lidt..
Tørfoder skal du altså ud og finde noget der mætter meget bedre end Whiskas, Whiskas er lige som McD for os mennesker slår man en prut så er man sulten igen, køb noget kvalitets tørfoder, kunne anbefale kingsmoore, orjen, Select gold eller i den stil, find noget med højt kødindhold som mætter godt, så vil du også opdage at han ikke tigger lige så ofte efter mad, og så skru en anelse ned for vådfodret, så du giver ham halvt af hvert, hvis han har tørfoder og skriger efter vådfoder så kan han jo ikke være sulten, han vil blot have andet end det er er tilgængeligt
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Spiser min kat for meget?