{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Overvejer foderskift. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Lige nu fodre jeg med kingsmoore til stor race, med kylling.
Kattene er glade for foderet, og trives fint på det, jeg vil dog gerne have noget med lidt mere kød i, evt. en blanding.

Jeg har kigget på arion http://www.maxizoo.dk/arion-premium-kat-adult-large-10-kg.html.
Kan ikke se hvor meget kød der er tilsat, nogle der ved det i %?
Kender I også til pille størrelsen i forhold til kingmoore?
Har en NFO bl. som vejer 7,3 kg. han har godt af store piller. Men min hunkat, formentlig NFO/ perser spiser kun ca1/3 af pillerne, resten kan jeg feje op, og smide ud smiley
De er begge lige blevet udekatte, så de bevæger sig en del.

Fortsat god weekend smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer foderskift.
  • #1   25. okt 2014 Begge er lige over 1 år (August og September), og neutraliseret smiley

• #2   26. okt 2014 http://www.petworld.dk/kattefoder/arion-cat-large-breed-kattemad

under produktbeskrivelse

• #3   26. okt 2014 Tak smiley

Kender du til pillens størrelse?
    Synes ikke det skiller sig meget ud fra kingsmoore, men er heller ikke så meget inde i foder verden, ved kun jeg vil fodre med så meget kød som mulig, og ingen korn smiley

• #5   26. okt 2014 Josefine..

Jeg vil ikke lige give råd omkring selve fodermærke..

Men jeg tænker lidt at du fortæller at din hunkat kun spiser 1/3 del af pillerne og resten kan du samle sammen og smide ud..

Hvis du nu valgte et fodermærke hvor pillerne er mindre end Kingsmoore og blandede det sammen med Kingsmoore, kunne det så ikke være at du så også tilgodeså din hunkat, det kan jo være at hun syntes de store piller er for store...

Ja det kan godt være at din hankat så blot sluger de piller, men hvad så han tygger jo på Kingsmoore, var jeg dig ville jeg prøve det, for det er da spild at en mase god mad..

• #6   26. okt 2014 "Sammensætning:
    Ingredienser: Kylling · majs · majsgluten · kyllingefedt · ris · hele tørrede æg · Cichore · mælkeprotein · hørfrø · veg. olier · tørgær · hydrolyseret kyllingeprotein · mineraler og vitaminer."

Det der står først er der mest af, og så bliver det mindre og mindre.. Så der er en del majs i det her produkt

• #7   26. okt 2014 Tak Lotte.Mærkede på pillerne, i dag da jeg var nede og købe kingsmoore smiley Tror det er en god størrelse, som vil tilgodese dem begge.
    Dog var der ikke meget hjælp, at hente, hos ham jeg spurgte til råds, fik kun af vide, at kingsmoore var mere kvalitetsfoder, end arion, da det koster 30 kr. mere.

Er helt enig Heidi smiley Synes det er synd, at det går til spilde. Da min veninde havde dem, fortalte jeg om kingsmoore, og derfor skiftede hun fra select gold, og hun oplevede, at de var meget glade for skiftet.

Selvom jeg godt ved, at 2 katte spiser mere, synes jeg nu alligevel 11 - 12 kg. burde holde i mere end 2½ - 3 måneder.
    Jeg vil købe arion i morgen, eller bestille det over nettet og så blande stille og rolig. Måske det fungere godt med bare en blanding af de 2, ellers må jeg prøve kun arion, og se hvordan ham den store spiser af det.

Applaws har jeg også tænkt på, men kan ikke se noget om pillernes størrelse, nogle der fodre med det, og ved om der findes noget af det, som er med større piller?

• #10   26. okt 2014 Ja, det siges smiley Ham der hjalp mig, var dog også ny, så han vidste ikke ret meget. Spurgte også, om det ikke kom på tilbud snart, og der fik jeg svaret, at det var på tilbud til 459,- nu, men det har jeg givet for det, de sidste 2- 3 år jeg har fodret med det, og en enkelt gang har jeg fået det til 400.

Ja, RC har jeg aldrig brugt, og det billige foder fra aldi, er da også testet bedre/lige så godt som RC Der kan man så spare omkring 400 kr. på 10 kg.

Nu har jeg købt arion, fandt lige en anden side, hvor jeg sparede 10 kr. alt tæller jo smiley

• #11   27. okt 2014 det man bør kigge mest på er omsætligheden ved foderet: hvor meget skal katten have om dagen for at være dækket

og så bør man altid tjekke magnesiumen. Desværre er der rigtig meget af det " gode " foder som har et ret højt niveu. Det er problemet med meget kød i et produkt, er at der ikke altid er det bedste. Problemet er størst når man har hankatte.

jeg foder kun med rc sterilsed, og har gjort i mange år, og er super tilfreds. det er det eneste foder som alle 17 vil spise, og som de alle trives på

• #12   27. okt 2014 Anja: Ja, det ved jeg, men hvor ser du, hvor meget magnesium der er i, uden at have den fysiske pose? Synes ikke jeg kan se det på arion nemlig, dog står der, at fedt % er lav, så derfor er det godt til neutraliserede katte, hvilket jo også er vigtig.
    I kingsmoore er der 0.06% magnesium i, det er jo ikke ret meget smiley

RC er også helt fint, hvis de ikke trives, eller vil spise andet. Dog vil jeg personligt ikke give så meget for et foder, der er på niveau med det fra supermarkederne smiley Men jeg har heller ikke 17 munde, er skal mættes. Kunne forestille mig, at det er noget af et arbejde, at finde et foder, der tilgodeser alle.

• #13   29. okt 2014 Så kom pakken smiley Pillerne er godt nok små, i forhold til kingsmoore, men dem har jeg j også været vant til, i over 1 år.
    Smokey kom med ind, da pakken kom, så han fik lige et par stykker, og han tyggede dem 1 - 2 gange, men slugte dem ikke, som jeg havde troet.
    Mille kom ind senere, og hun spiste hele pillen, så jeg tror vi har fundet det vi skal blande med, eller det vi skal skifte over til smiley
    Tak for hjælpen.

Mille kom så lige fra bakken, og gik så ind og tissede i papkassen, hvor foderet havde ligget i, hvordan kan det være? Er det bare fordi det er en ukendt duft deri? De andre papkasser, fra vådfoder og legetøj, har hun ikke tisset i.

• #15   29. okt 2014 Mærkeligt at hun gik ind og tissede i den papkasse, men måske har der været en lugt af et eller andet som skulle overdøves..

• #16   29. okt 2014 Tak anja, der er kun 1/3 af det der er i kingsmoore smiley Ved dog ikke, hvad der er bedst til neutraliserede hankatte.

Det har der helt bestemt været Heidi, undrede mig bare over den kæmpe sø hun lavede, på trods af, at hun lige havde været på bakken. Hun har aldrig gjort det i andre papkasser, men det var heldigvis nemt at gøre rent smiley

Kommentér på:
Overvejer foderskift.

Annonce