13. okt 2011 Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Overvejer foderskift. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Lige nu fodre jeg med kingsmoore til stor race, med kylling.
Kattene er glade for foderet, og trives fint på det, jeg vil dog gerne have noget med lidt mere kød i, evt. en blanding.
Jeg har kigget på arion http://www.maxizoo.dk/arion-premium-kat-adult-large-10-kg.html.
Kan ikke se hvor meget kød der er tilsat, nogle der ved det i %?
Kender I også til pille størrelsen i forhold til kingmoore?
Har en NFO bl. som vejer 7,3 kg. han har godt af store piller. Men min hunkat, formentlig NFO/ perser spiser kun ca1/3 af pillerne, resten kan jeg feje op, og smide ud
De er begge lige blevet udekatte, så de bevæger sig en del.
Fortsat god weekend
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
under produktbeskrivelse
okt 2011
Kender du til pillens størrelse?
Synes ikke det skiller sig meget ud fra kingsmoore, men er heller ikke så meget inde i foder verden, ved kun jeg vil fodre med så meget kød som mulig, og ingen korn
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg vil ikke lige give råd omkring selve fodermærke..
Men jeg tænker lidt at du fortæller at din hunkat kun spiser 1/3 del af pillerne og resten kan du samle sammen og smide ud..
Hvis du nu valgte et fodermærke hvor pillerne er mindre end Kingsmoore og blandede det sammen med Kingsmoore, kunne det så ikke være at du så også tilgodeså din hunkat, det kan jo være at hun syntes de store piller er for store...
Ja det kan godt være at din hankat så blot sluger de piller, men hvad så han tygger jo på Kingsmoore, var jeg dig ville jeg prøve det, for det er da spild at en mase god mad..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Ingredienser: Kylling · majs · majsgluten · kyllingefedt · ris · hele tørrede æg · Cichore · mælkeprotein · hørfrø · veg. olier · tørgær · hydrolyseret kyllingeprotein · mineraler og vitaminer."
Det der står først er der mest af, og så bliver det mindre og mindre.. Så der er en del majs i det her produkt
okt 2011
Dog var der ikke meget hjælp, at hente, hos ham jeg spurgte til råds, fik kun af vide, at kingsmoore var mere kvalitetsfoder, end arion, da det koster 30 kr. mere.
Er helt enig Heidi Synes det er synd, at det går til spilde. Da min veninde havde dem, fortalte jeg om kingsmoore, og derfor skiftede hun fra select gold, og hun oplevede, at de var meget glade for skiftet.
Selvom jeg godt ved, at 2 katte spiser mere, synes jeg nu alligevel 11 - 12 kg. burde holde i mere end 2½ - 3 måneder.
Jeg vil købe arion i morgen, eller bestille det over nettet og så blande stille og rolig. Måske det fungere godt med bare en blanding af de 2, ellers må jeg prøve kun arion, og se hvordan ham den store spiser af det.
Applaws har jeg også tænkt på, men kan ikke se noget om pillernes størrelse, nogle der fodre med det, og ved om der findes noget af det, som er med større piller?
okt 2011
Ja, RC har jeg aldrig brugt, og det billige foder fra aldi, er da også testet bedre/lige så godt som RC Der kan man så spare omkring 400 kr. på 10 kg.
Nu har jeg købt arion, fandt lige en anden side, hvor jeg sparede 10 kr. alt tæller jo
jul 2008
og så bør man altid tjekke magnesiumen. Desværre er der rigtig meget af det " gode " foder som har et ret højt niveu. Det er problemet med meget kød i et produkt, er at der ikke altid er det bedste. Problemet er størst når man har hankatte.
jeg foder kun med rc sterilsed, og har gjort i mange år, og er super tilfreds. det er det eneste foder som alle 17 vil spise, og som de alle trives på
okt 2011
I kingsmoore er der 0.06% magnesium i, det er jo ikke ret meget
RC er også helt fint, hvis de ikke trives, eller vil spise andet. Dog vil jeg personligt ikke give så meget for et foder, der er på niveau med det fra supermarkederne Men jeg har heller ikke 17 munde, er skal mættes. Kunne forestille mig, at det er noget af et arbejde, at finde et foder, der tilgodeser alle.
okt 2011
Smokey kom med ind, da pakken kom, så han fik lige et par stykker, og han tyggede dem 1 - 2 gange, men slugte dem ikke, som jeg havde troet.
Mille kom ind senere, og hun spiste hele pillen, så jeg tror vi har fundet det vi skal blande med, eller det vi skal skifte over til
Tak for hjælpen.
Mille kom så lige fra bakken, og gik så ind og tissede i papkassen, hvor foderet havde ligget i, hvordan kan det være? Er det bare fordi det er en ukendt duft deri? De andre papkasser, fra vådfoder og legetøj, har hun ikke tisset i.
jul 2008
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
okt 2011
Det har der helt bestemt været Heidi, undrede mig bare over den kæmpe sø hun lavede, på trods af, at hun lige havde været på bakken. Hun har aldrig gjort det i andre papkasser, men det var heldigvis nemt at gøre rent
Overvejer foderskift.