{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Bæ i pels/blød bæ {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vores kat Hector har i øjeblikket et lille problem med at der HVER morgen sidder mere eller mindre bæ i hans "bukser" smiley

Der er ikke rigtig sket noget nyt andet end et langsomt foderskift fra RC til Orijen og han har været på ren Orijen i ca. 1 måned nu.

Jeg er 100% sikker på at det ikke er giardia igen - det er slet ikke SÅ blødt, så gult eller så lugtende..

Jeg skal med ham til dyrlægen i morgen for at han kan få en vaccine, dyrlæge klokkede i for 6 mdr. siden og overvejer at købe lidt zoolac med hjem.
MEN så er det at jeg får tanken - vi har lige haft fået ny kattebakke da vi fordobler kattestanden til februar og kan se at den er meget større og MEGET højere end den gamle:

KAN det være fordi der simpelthen ikke er plads nok i højden til ham inde i hans bakke??

Det skal siges at han ALTID sidder med hovedet ud af skidehuset for at kunne være der.
I det nye kan han sidde helt normalt og stadig have plads over hovedet.

Hvad synes I - skal jeg først forsøge mig med at få ham over i den nye bakke kun, eller skal jeg købe noget zolac i morgen og få det proppet i ham?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bæ i pels/blød bæ
  • #1   10. jan 2012 Jeg ville starte med at give ham zoolac 2 gange om dagen med 6-8 timers mellemrum mellem hver dosering. 1 ml. pr. dosering.

Det havde temmelig hurtig virkning på Smokey da han havde blød mave. Hans mave var normal igen i løbet af en uges tid hvor han udover det også fik cultura da jeg er noget af en hønemor hehe...
    Min veninde sagde at da der ikke havde været nogle forandringer i hans hverdag ellers hans mad, så havde han nok bare tendns til blød mave, så nu har jeg altid zoolac liggende i skuffen, og han får nu blandet Iams HairBall i sin mad som en forebyggelse på den bløde mave.
    Vi har ikke haft nogen problemer siden, og hvis jeg er mistænksom får han bare en enkelt dosering zoolac. Han får lige nu cultura 1-2 gange om ugen - katten elsker det.

• #2   10. jan 2012 Marianne P - Jeg skiftede fordi han skulle over på voksen foder og jeg ville køre med et mere kødholdigt produkt.
    Det ville være øv hvis han ikke kunne tåle det for kan godt lide det kan passe til både killing og voksen og vi får jo snart en på 16 uger og der er Hector 1 år.

Helene C - Skal han have skånekost samtidig med zoolacen eller kan jeg godt give zoolac uden han får det?
    Jeg synes altså også at jeg har mistanke om at Hector har en lidt sart mavse generelt smiley En lille følsom én er han.
    Hmm du gav mig en ide der.. Havde slet ikke tænkt på at købe Iams Hairball og blande det sammen med det normale! Havde kun tænkt på det som noget at have på lager hvis han fik lidt dårlig mave..

Ville være ked af at skulle skifte 100% over til et foder som er til sart mavse fx. RC's sensitive eller hvad den hedder for ville gerne han fik noget kød idet han ikke er særlig begejstret for vådmad eller råt.

• #3   10. jan 2012 Thilde:
    Jeg gav ham skånekost - mere eller mindre - samtidig med zoolac. Selvfølgelig på råd fra min private dr. dyr.

Iams har kød som første-ingrediens i deres tørkost. Smokey er ultra kræsen og han elsker sit Iams. Jeg bander det op med hans almindelige foder fra Hills og han spiser det med stor appetit.

• #5   10. jan 2012 Lone - Jamen så vil jeg købe noget zoolac med hjem i morgen. smiley Og bestille noget Iams med det vups.

Synes du jeg fremover skal blande noget fiberholdigt i hans mad da han har tendens til sart mavse?

• #7   10. jan 2012 Okay tusind tak for det allesammen smiley

• #8   11. jan 2012 Jeg kender ikke til alle de mærker, I taler om, men Pjevsen havde osse tit bæ hængende i sin pæne hvide pels præcis i Hectors alder. Temmelig ulækkert smiley
    I det hele taget lidt tynd mave, som ikke lugtede spor godt.
    Prøvede med kattemalt, men det gad han ikke længe.
    Mener det var dyrlægen, som rådede mig til "hårbollemad", og siden han fik det har maven haft det fint...
    Måske det osse har at gøre med, at pelsen ændrer sig i den alder, de blir mere langhårede med deraf større risiko for dannelse af hårboller efter pelspleje med dårligt fungerende mave/tarm
    til følge...

• #9   11. jan 2012 Anne W - han har bare haft så lang pels med krave i min. 6 måneder. Han var meget hurtig til at udvikle den der "voksen pels" med krave og bukser og sådan.

Jeg kan i hvert fald her til morgen konkludere at det IKKE har noget med bakkens størrelse at gøre smiley
    Om lidt går den mod dyrlægen pga. den sk*de vaccine, og så køber jeg noget zoolac hjem. Der er Iams Hairball på vej hjem fra zooplus.

Men tænkte på.. skal det være zolac frem for pro-kolin?

Den her mave SKAL bare være i orden d. 29 hvor jeg IKKE vil stå med en kat, der er nyvasket og har bæ ned af sig til udstilling smiley

• #10   11. jan 2012 Så blev han vaccineret og de anbefalede at prøve med zoolac sammen med det skånekost jeg nu har bestilt (Iams hairball) smiley

Krydser fingre for at hans mavse er 100 % i orden d. 29!!

• #11   11. jan 2012 Ham Hector er vist i det hele taget tidligt på den ;))

Håber det hjælper med det, du har fået af dyrlægen...

• #12   11. jan 2012 Åbenbart smiley Han blev vejet og vejer nu 6 kg. smiley Så er han større end faren til killingerne - og den er altså et kæmpe bæst smiley

• #13   11. jan 2012 Bare rolig, jeg er helt sikker påat hans mave hurtigt kommer på rette vej igen - også INDEN den 29 januar smiley

• #14   11. jan 2012 Helene: Så er der da én af os, der er sikker smiley Jeg er bare snart ved at få spat af hans super sarte mave smiley
    Heldigvis spiser han med glæde zoolac'en og HÅBER at maden kommer inden weekenden. *XXXX fingre*

• #15   11. jan 2012 Smokey er også vild med sin zoolac og spiser den med enorm stor glæde... Tossede kat hehe... Men heldigvis for mig heh...

Mon ikke det gør det...?

Jeg bestilte fødselsdagsgave til min søster over nettet igår, og pakken kom ind af døren idag...

Hvor har du bestilt foderet henne?

• #16   11. jan 2012 Har i hvert fald en grænse, der hedder d. 20 deromkring - og hvis det ikke er blevet helt perfekt der så ringer jeg og tuder til dyrlægen med panik i stemmen og siger at den mave bare skal være i orden NU! Så må man jo prøve med pro-kolin hvis det er.. smiley

Jeg bestilte det fra Zooplus.co.uk. Jeg kan følge pakkerne på GLS hjemmeside og det er stadig i tyskland, men det er vist pakket sammen som pakker nu, for de har i hvert fald skrevet at de måtte dele ordren op i to (idet jeg også havde bestilt 28 kg grus) og kan se vægten på pakkerne osv.

Men kom lige i tvivl.. Skal jeg blande hairball foder i Orijen foder, eller starte med at give 100% hairball? *hmm*

• #17   11. jan 2012 Så burde det altså snart være i DK...

Tjah altså, det tror jeg der er delte meninger om. Jeg startede ud med at se om han overhovedet kunne lide det, og så fik han det ellers de første to dage blndet op i sit almindelige foder, og nu har han en skål med Hairball stående i stuen og en skål med Hills stående på badeværelset.

Det hele bliver spist.

• #18   11. jan 2012 Det jo vildt !!!
    Hva' ska det dog ikke ende med !?
    Der er 6-7 uger til hans 1 års fødselsdag....

• #19   11. jan 2012 Anne W - Ja opdrætteren/Mikes kusine var dog sikker på at han ville blive større end faren, men som hun selv sagde "Gu fandme ikke før han var blevet 1 år O.O" smiley Heh..
    Har skrevet til hende at vi bestilte altså en Norsk skovkat - Ikke en sankt bernhards hund smiley

• #20   11. jan 2012 Men der er faktisk ikke meget kat inden under pelsen i forhold til mine forældres voksne huskat - han mangler den voksne robuste krop (gisp). Han er bare så lang og ja.. høj smiley

• #21   11. jan 2012 Det kan jeg godt huske fra Pjevsen - det VAR virkelig pels det hele, når man løftede ham.
    Han blir nu mere og mere muskuløs. Det er jo en muskuløs race og så er han en MEGET aktiv udekat.
    Før var han en "sportskat", nu er han en "muskelkat"
    Han vejede 5kg sidst han var til dyrlæge, men han kommer jo kun til dyrlæge, når han er såret, fordi han har været oppe og slås så det er ikke helt til at regne med.....
    Han blir nok lidt tungere de næste år, men tror bestemt ikke han kommer op på mere end 5 1/2 - selvom Van-katte er sent udvoksede..
    Men faktisk lidt spændende, HVOR stor Hector blir; det er jo en "stor" race - Van-katten er "mellemstor"..

• #22   11. jan 2012 Det må se sjovt ud, når han strækker sig - eller du strækker ham smiley

I forvejen kan de blive ret så lange !!

• #23   12. jan 2012 Vidste ikke helt hvor stor van katten er i forhold til en typisk NFO, men ved jeg nu smiley Synes bare din ser så flot og prægtig ud. Og stor smiley

Fik lige Mike til at måle ham når han strækker sig på ryggen i mine arme: Fra bagpoter til forpoter = 95 cm heh. Og halen er 45 cm lang i sig selv. smiley

• #24   12. jan 2012 Det er jo sindssygt - min seng er 90.. Godt han er fredsommelig smiley
    Prøv at ta ham i "armene" og stræk ham - han kan sikkert blive meget længere ;D Med mindre han bare krøller sig sammen og op mod dig....
    Da Pjevsen var yngre og lettere, tog jeg ham nogle gange i bagbenene og lod ham hænge ned som en død hare. Han krummede sig omgående op mod mig som en anden akrobat !

Pjevs hører ikke til de allerstørste; hans halvbror Balaban, som osse er at finde herinde, vejer lidt over 6 kg. Han har en anden far end Pjevsen.

Pjevs er den hurtigste kat, jeg har haft. Måske på grund af muskulaturen. Jeg kan SLET ikke fange ham, selvom jeg syns, jeg er lynhurtig. Nu taler jeg selvfølgelig indenfor. Udenfor prøver jeg slet ikke...
    Man sir han-Vaner blir mellem 7 og 9 kg

• #25   12. jan 2012 Han krøller sig sammen når jeg prøver smiley Han kan dog godt lide når han ligger i sengen ved mine fødder og jeg vil have ham op til mig, så bare kurre ham hen af sengen i armene smiley Ligesom en trillebør haha..

Wauw det synes jeg da også er stort smiley 7-9 kg.

*Lille opdatering* - Iams hairball er ikke kommet endnu, men efter kun 2 gange med zoolac er det blevet forbedret med nærmest 80%. Han har fået zolac 4 gange nu, og til morgen var der ikke nær så meget og slet ikke så blødt! smiley SUPERB

• #26   12. jan 2012 Haha... Hvad sagde jeg! smiley
    Det skal du nok nå at få styr på inden den sår på udstiling smiley

• #27   12. jan 2012 Alt er jo en leg for dem, hvis de er trygge....Jeg gør osse mange ting med Pjevsen, som vist ikke er helt konventionelle.....Elsker at drille ham - og børn smiley

Drt var da herligt, at det virker så hurtigt....Det gjorde det nu osse med Pjevsen, da han fik hårbollemad..

Så afsted til udstilling !!!!

• #28   12. jan 2012 Maden må komme i morgen for det er i Kolding nu kan jeg se smiley

• #29   12. jan 2012 Jeg ved ikke, hvorfor ting altid skal over Kolding - og siden til Taastrup; jeg har lige været i Blockbuster og hente en pakke, som kom fra Padborg. Den kom osse den vej...
    Men meget rart, man ka følge med i hvor tingene befinder sig smiley

Kommentér på:
Bæ i pels/blød bæ

Annonce