{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Katte og hår tab {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min Pella haleløs har hår tab. Lægeren siger også det enten er forkert mad, allergi eller stress. Hun er en af de katte som er meget "nervøse. Hun kommer fra et katte internat"
Hårtabet er under maven, op af siderne, lidt på bene og en smule rund og hendes lille stump hale
Hun gør sig tit ren, slikker sig ret meget. Jeg har en mistanke om det er problemet.
Jeg har skiftet mad, og tror ikke selv det er maden.
Hun har en anden kat. hun bor og lege med. De kommer ud når jeg er hjemme.
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre.?
Hun havde fin pels da jeg fik hende.
Mvh Benny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af jord til et lade kabel 30Dx20B 2 meter 500 kr.
  • Stoppet afløb i badeværelse 400 kr.
  • Samle en sofa 300 kr.
  • Jeg har brug for en VVS mand , til at skift bruse stang og sæt ind en filter 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe x2 250 kr.
  • Toilet der løber 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og hår tab
  • #1   12. okt 2014 lyder som stress. Man kan købe noget der hedder feliway til stikkontakten der hos nogen katte hjælper mod stress. Man kan også få nogen foder der modvirker stress, det hedder noget med calm.

• #3   12. okt 2014 Jeg bruger royal canin. Kan ikke huske hvilken type. Ser jeg når jeg kommer hjem.

• #5   12. okt 2014 Det lyder for mig som om hun lider af det der hedder hypersoignering, det betyder at hun er overdrevent flittig med at slikke sig, så flittig at det bliver en manisk handling..

Dette kommer oftest af stress, du skriver du har fået hende fra internat og hun bor sammen med en anden kat, hvor længe har du haft hende og hvordan fungere hun med den anden kat???

Jeg syntes feliway er en rigtig god ide og måske også noget zylkene for at berolige hendes nerver, her kan du vælge at blander Calm foder i hendes normale foder, der er nemlig zylkene i så det virker beroligende på hendes nerver, det sløver ikke katten og er et naturligt stof..

Og så prøv evt når du kan se hun slikker manisk så afled hendes opmærksomhed med leg eller noget andet så du får brudt den dårlige vane..

• #6   12. okt 2014 Først takker for alle de svar smiley

Lotte S. Jeg bruger royal canin sterilised 37 nu. Før brugte jeg ARION adult katte foder. Samme resultat. Og tror ikke den taber det, tror den selv slikker de af.

Heidi N & Kristina K : Tror jeg vil prøve med Feliway. Det køber jeg i morgen. Evt også med Zylkene, men problemet med det er, de spiser begge af de 2 katte skåle når de får med. De har ikke nogle faste madskåle. Og give hende det direkte i munden. Da hun er en kat der ikke vil når hun ikke vil. Og hvis det er stress hun har, gør det det ikke bedre at give hende mere stress.
    Mvh Benny

• #7   12. okt 2014 Og Filur og Pella har det fint sammen, dog er hun altid den "lille" når de leger. Til tider sys jeg at Filur er lidt hår ved hende. Ved ikke om det kan have indvirkning på det også.

• #8   12. okt 2014 Mht at de begge spiser af samme skåle så sker der jo intet ved at den anden kat også spiser Royal Canin Calm, det er som sagt et naturligt stof der bliver udvundet af modermælk og det sløver ikke katten det beroliger blot dens nerver..

Og ja det at din hunkat er den lille og din anden kat dominere hende kan i høj grad have noget at sige særligt fordi du fortæller at hun er meget nervøst anlagt..

Så jeg tror måske at feliway og zylkene/ calm-foder vil have en positiv indvirkning også på deres indbyrdes forhold..

• #9   12. okt 2014 Du får lige et link til Calm foderet smiley
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/357799

• #11   12. okt 2014 Det kan også være foder eller loppeallergi

• #12   12. okt 2014 Lopper har de ikke smiley
    Og foder har jeg skiftet. Da det startede med arion foderet.

• #13   12. okt 2014 Det kan jo godt være noget i det nye foder den ikke kan tåle..

Loppeallergi kræver kun et hurtig visit af en loppe før det bryder ud

• #14   12. okt 2014 du kan også prøve at give hende eller dem begge lidt lakseolie i deres mad. Bare for at give huden noget mere fedt. I tilfælde af at det er lidt tør hud

foderet: hvis det er foderet, så skal du evt prøve at skifte til foder til katte med foderallergi.

allergi: det kan være loppeallergi, det kræver bare en loppe for at de slår ud. har selv to som lider af det. og det er netop pelstab. så her skal amn virkelig være 110% sikker på at der ikke er lopper i huset.

stress: det kunne godt være årsagen. Netop fordi hun er den "lille". Nu ved jeg godt at der er nogen som er modstander af dr bach nødhjælp til katte, men jeg har nu brugt det meget, og med gode resultater. faktisk bedre end zykleene. jeg blander noget op i en flaske, og så kommer jeg nogle dråber i deres vand hver dag. Vi brugte det også meget på kv. Det kunne få dem begge lidt ned på jorden.

• #15   12. okt 2014 Det hjælper ikke bare at skifte foder.. Selv allergifoder slår nogle katte ud af, man skal finde ud af hvad katten ikke tåler..

• #16   12. okt 2014 Var ved dyrlægen med hende, og han fastslog også det ikke var pga lopper. Ingen bidemærker, ingen udslæt.
    Så hans konklusion var det enten var maden eller stress.
    Jeg er selv til det med stress, da hun er en meget "skræmt" kat.
    Nu vil jeg forsøge med Feliway og måske Zylkene.
    Runder lige dyrelægen igen imorgen da jeg køber det deroppe. smiley
    Takker for alle svarene smiley

• #17   12. okt 2014 Stederne der slikkes og hvor der mangler hår er typisk for stress

Kommentér på:
Katte og hår tab

Annonce