1.078 visninger
|
Oprettet:
Katte og hår tab {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min Pella haleløs har hår tab. Lægeren siger også det enten er forkert mad, allergi eller stress. Hun er en af de katte som er meget "nervøse. Hun kommer fra et katte internat"
Hårtabet er under maven, op af siderne, lidt på bene og en smule rund og hendes lille stump hale
Hun gør sig tit ren, slikker sig ret meget. Jeg har en mistanke om det er problemet.
Jeg har skiftet mad, og tror ikke selv det er maden.
Hun har en anden kat. hun bor og lege med. De kommer ud når jeg er hjemme.
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre.?
Hun havde fin pels da jeg fik hende.
Mvh Benny
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 13
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dette kommer oftest af stress, du skriver du har fået hende fra internat og hun bor sammen med en anden kat, hvor længe har du haft hende og hvordan fungere hun med den anden kat???
Jeg syntes feliway er en rigtig god ide og måske også noget zylkene for at berolige hendes nerver, her kan du vælge at blander Calm foder i hendes normale foder, der er nemlig zylkene i så det virker beroligende på hendes nerver, det sløver ikke katten og er et naturligt stof..
Og så prøv evt når du kan se hun slikker manisk så afled hendes opmærksomhed med leg eller noget andet så du får brudt den dårlige vane..
feb 2008
Lotte S. Jeg bruger royal canin sterilised 37 nu. Før brugte jeg ARION adult katte foder. Samme resultat. Og tror ikke den taber det, tror den selv slikker de af.
Heidi N & Kristina K : Tror jeg vil prøve med Feliway. Det køber jeg i morgen. Evt også med Zylkene, men problemet med det er, de spiser begge af de 2 katte skåle når de får med. De har ikke nogle faste madskåle. Og give hende det direkte i munden. Da hun er en kat der ikke vil når hun ikke vil. Og hvis det er stress hun har, gør det det ikke bedre at give hende mere stress.
Mvh Benny
feb 2008
jan 2012
Og ja det at din hunkat er den lille og din anden kat dominere hende kan i høj grad have noget at sige særligt fordi du fortæller at hun er meget nervøst anlagt..
Så jeg tror måske at feliway og zylkene/ calm-foder vil have en positiv indvirkning også på deres indbyrdes forhold..
jan 2012
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/357799
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.114
feb 2008
Og foder har jeg skiftet. Da det startede med arion foderet.
maj 2007
Loppeallergi kræver kun et hurtig visit af en loppe før det bryder ud
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 740 Katte: 13 Emner: 709 Svar: 7.992
foderet: hvis det er foderet, så skal du evt prøve at skifte til foder til katte med foderallergi.
allergi: det kan være loppeallergi, det kræver bare en loppe for at de slår ud. har selv to som lider af det. og det er netop pelstab. så her skal amn virkelig være 110% sikker på at der ikke er lopper i huset.
stress: det kunne godt være årsagen. Netop fordi hun er den "lille". Nu ved jeg godt at der er nogen som er modstander af dr bach nødhjælp til katte, men jeg har nu brugt det meget, og med gode resultater. faktisk bedre end zykleene. jeg blander noget op i en flaske, og så kommer jeg nogle dråber i deres vand hver dag. Vi brugte det også meget på kv. Det kunne få dem begge lidt ned på jorden.
maj 2007
feb 2008
Så hans konklusion var det enten var maden eller stress.
Jeg er selv til det med stress, da hun er en meget "skræmt" kat.
Nu vil jeg forsøge med Feliway og måske Zylkene.
Runder lige dyrelægen igen imorgen da jeg køber det deroppe.
Takker for alle svarene
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.016
Katte og hår tab