1.553 visninger
|
Oprettet:
Hankat strinter hos nabo {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Håber på nogen gode råd til en meget fortvivlet katteejer.
Min hankat på 2,5 år har efterhånden gjort sig meget upopulær hos naboen. Vi bor i et rækkehus kvarter. Garfield har altid været fremme i skoene og ret fræk. Han går ind til folk som det passer ham. Særligt hos vores ene nabo er han vedholden, trods det at hun har kastet vand osv på ham. Det seneste er at han har strintet hos hende (han er kastreret). Naboen har en hankat.
HVAD kan man stille op?
okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg tænker mere om vi bør finde et andet hjem til ham...
okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og at sige at stød tråd ikke er en mulighed fordi du har børn, forstår jeg ikke helt, dine børn er vel ikke 2 meter høje og stødtråden sidder jo kun i toppen af hegnet, resten af hegnet er ikke påvirket at strømmen, men der er nu også en hel del andre løsninger en strøm, men det lyder måske lidt som om din kat er lidt en udbryder og så er strøm måske bedste løsning..
At finde et andet hjem ved jeg ikke om er en løsning, for så er der jo blot andre der får problemerne, samt jeg tror det vil blive meget svært at finde et nyt hjem til en voksen fritløbende kat der strinter..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og <i>kunne</i> det måske være hendes egen kat, der har strintet inde i hendes hus?...
Måske kunne en Feliway-diffuser i hendes hus hjælpe.
Men ellers er indhegning af haven vel det eneste, der er at gøre, og håbe, at din kat vil trives med at få begrænset sit udeareal.
www.katteindhegning.dk
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Velkommen til KG.
Du kan se her hvordan vi har indhegnet haven og mine katte kan ikke komme over, da der er lavet et vandret bug indad. Du kan læse neden under billederne hvordan vi har lavet det.
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven_
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
En kattegård ville være mit forslag. For din egen skyld det ville jo også være synd for din kat, hvis han skulle "spærres inde" og ikke kunne komme ud, når nu han er vant til det.
Hankat strinter hos nabo