Han strinter på mig ! {{forumTopicSubject}}
Hej KG..
Jeg har en dejlig "lille" dreng på lidt over et år gammel. Jeg har aldrig haft problemer med at han strintede før, men pludselig kunne jeg godt lugte at han var begyndt at strinte i mit hjem.. ! jeg forsøgte først at vaske alt jeg havde godt og grundigt, og få skrubbet gulve, paneler osv helt i bund.. Dette virkede ikke, og derefter blev der så bestilt tid til kasteration.. Det skal han så på Tirsdag... (Ved godt jeg er sent ude, men jeg troede jeg var en af de heldige, der slap for en hankat der strinter, fordi han var blevet så gammel uden uheld)
Nå... Så igår aftes, ligger jeg i min seng, og snakker i mobil, samtidig med at jeg kæler med katten.. Pludselig mærker jeg at han står og strinter op ad min arm ! Der kom virkelig meget, og det ramte selvfølgelig også dynen ... ! Jeg blev selvfølgelig rasende, og han blev kastet ud af rummet med det samme..
Nu til mit spørgsmål....
1: hvorfor strinter han pludselig op ad mig ?? Jeg havde ikke været et fremmede sted, og lugtede derfor ikke anderledes eller noget....
2: Har i haft erfaringer med strintende katte som blev kastreret og derefter stoppede eller fortsatte ?
Jeg har købt rodalon, og alt bliver vasket ned mens han er hos dyrlægen tirsdag...
Kom meget gerne med gode råd for jeg er lidt på bar bund, da jeg kun har ejet hun katte før i tiden,...
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Og så krydse alle fingre for at han stopper efter kastrationen.
Sjovt nok så skal Trolden også til dyrlægen og kastreres på tirsdag.
jul 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 31
Jennie S - dyrlægen sagde Rodalon til mig fordi den netop gjorde så katten ikke kunne lugte det..
Ej hvor sjovt at de skal afsted samme dag Tirsdag var den første ledige dag de havde da jeg ringede i sidste uge.. så jeg har bare gået og været utålmodig !!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Somm Jennie siger rodalon fjerner bakterier og lugt fra vores næser, men ikke fra kattens, så urine off er vist et godt produkt til dette, husk at skylle grundigt efter med vand efter brug af rodalon, da dette er giftigt for katte..
At han strinter op af dig, er sansynligvis et tegn på at han vil fortælle at du er hans egendom, og ingen andre skal prøve at ændre dette..
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
jul 2011
Heidi N *slave for Tøsen & Smilla* - men jeg forstår bare ikke hvorfor lige der? jeg lugtede ikke anderledes, og jeg lå i sengen og nussede ham ... Så jeg forstår bare ikke hvor det kom fra...
Hanne J - jeg håber at han stopper... !
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Men det er da godt at han skal kastreres, og forhåbentlig du slipper for mere strinteri...held og lykke med ham
jul 2011
Ja han begyndte jo så at strinte.. og surt at jeg ikke lige havde set det komme.. men jeg har kun haft hunkatte, og min søster har to hankatte, hvor ingen af dem strintede .. de er begge kastreret nu, men den ene var da næsten to år før det skete.. og han har aldrig haft problemer, så regnede vel ikke med det var så slemt...
jul 2011
jul 2011
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
jan 2006
jul 2011
Mette L - Mange tak for svar - jeg håber jeg er lige så heldig som dig !!!
Hvor gamle er dine når du får dem kastreret ?
jan 2006
min hittemis strintede helt vildt allerede kort før han blev 6 mdr. og ham der skal afsted her i ugen, bliver 7 mdr i morgen.
og en var lidt over et år.
men de kom alle afsted meget kort efter de begyndte. ellers går det som ping pong skriver, alt bliver ødelagt. :o)
jul 2011
jan 2006
ha en god søndag aften...misserne kalder.
jun 2010
dec 2011
jun 2010
dec 2011
dec 2011
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 20
jul 2011
sweet-angel - Okay, jeg håber da ikke at dexter begynder igen .. Jeg håber for alt i verden at det stopper efter imorgen!! For du har helt ret, det her er på ingen måder til at holde ud...
jul 2012
Tror heller ikke at din lille hund vil indvirke på hans evt tissetrang.
dec 2011
Det er da noget af en udtalelse at komme med, og fordi du har mødt enkelte opdrættere, der svindler og bedrager, så er alle opdrættere svindler og bedragere?
Der findes heldigvis seriøse opdrættere.
Jeg kunne lige så godt sige, at alle med BYB katte har syge dyr. Det er lige så meget en påstand som din.
jul 2011
dec 2011
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jeg er hverken dyrlæge eller har veterinæruddannelse. Min dyrlæge har, og det er fuldt lovligt, lært mig at injicere - og det har jeg gjort indtil flere gange.
Nu er det sådan at der SKAL en attest til på at katten har begge testikler for den kan anvendes i avl. Iøvrigt sker det at en testikkel kan være for plads for så senere at smutte tilbage.
Ligegyldighed - tja måske - jeg vil nærmere kalde det uheld.
Nu er det sådan at det eneste forbund der kræver attest på katten har begge testikler er FIFe - disse katte kan sagtens anvendes i andre forbund.
Man burde, ville man eliminere problemet, lukke forældredyrene og hele kuldet. For hunkatten giver det præcis lige så meget videre som hannen. Og se så kommer vi ud i det problem at vi ved st lukke så meget får nye og "bedre" problemer.
Det kan man så vælge at få ondt et vist sted over - der er nu det jeg får mere ondt over end det.
Opdræt er ikke sort eller hvidt, men i høj grad baseret på sund fornuft. Sidstnævnte kniber det desværre ofte med -. mange mener det godt men gør faktisk mere skade end gavn.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jeg har haft flere fertile hanner der har tisset på mig - det er holdt op når de blev kastreret
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Katte: 19 Emner: 29 Svar: 346
jeg har voksne kastrater der også ha strintet inden de kom ud af avl men i dag som kastrater er der ik det mindste. har selv oplevet hunkatte strinte men er jo tit og ofte kun ved løbetid.
jeg har mine drenge sammen de har deres rang uden kamp og sover også sammen med os tror lidt det ligger i nogen linier og strinte meget.
men som de fleste siger det kan gå begge veje dog kastrat strint lugter ikke som hankatte og urin off er den bedste til og fjerne lugten så en god ide var nok mens han er berørt af bedøvelsen så få hjemmet gået over med urin off så hænge ikke den gamle hankat i luften så kan du måske mindske det sku gentag sig.
held og lykke på tirsdag
jul 2011
Men sådan er det vel når man starter tråde...
Tusind tak, jeg håber også at det hele hjælper.. jeg har været ude og lede efter urin off idag, men kunne ikke finde det.. kan det kun købes i dyrebutikker ? - jeg har købt to forskellige slags rodalon og har også købt en skrap ajax, dette er ikke nok ? (har ikke tæpper eller ligende)
Jeg skal gøre hovedrent mens han er hos dyrlægen imorgen, så jeg håber virkelig at det hjælper...
jul 2012
Held og lykke med ham i morgen. Vi er lidt nervøse for Trolden (tror at kattens kastration kommer til at gøre mest ondt på min mand... )
dec 2011
jan 2006
jul 2011
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Katte: 19 Emner: 29 Svar: 346
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
Ping Pong fatter ikk du snakker så nedladende om reg opdrætter når du selv er det og held og lykke med at finde katte i udlandet når nu du ikk vil have fra DK mere
jul 2011
Jeg håber også at det stopper... og mange tak
jul 2008
jul 2008
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Ganske alm. opvaske middel er det alle bedste!
Vil man så gerne have duften af rengøring, kan man hælde lidt på et stykke køkkenrulle og ligge det på radiatoren.
Jeg er "uddannet" *can-skidt-fjerne* i over 15 år
jul 2011
Dexter kom hjem igår ved en tre tiden og var selvfølgelig helt vildt træt..
Han har spist en lille smule, og er her til moren helt frisk igen.. - Han har larmet lidt i nat, men slet ikke som han plejer. (håber ikke kun det skyldes narkosen )
Han har slet ikke været i kattebakken endnu.. er det normalt ?
Så vidt jeg kan se har han ikke strintet endnu.. så jeg håber da det fortsætter sådan..
jul 2012
jul 2011
Han spiser og drikker normalt.. - OG stadig ingen strinteri !
jul 2012
jul 2011
Han har stadig ikke strintet nogle steder, og han er blevet meget mere harmonisk
det er super dejligt at det har hjulpet så meget
jul 2011
Ja det er super skønt at det allerede virker så godt .. Dyrlægen sagde ellers at der nok ville gå 14 dage før han ændrede adfærd pga hormonerne lige skulle ud af kroppen.. Men han er allerede meget bedre. Jeg sover ikke længere med ørepropper, og er ikke længere nød til at lukke ham ude på badeværelset om natten, fordi han hyler for meget. (der hans bakke står) Nu siger han kun nogle små lyde, og det er slet ikke lige så mange gange om natten som før.. og jeg har stadig to uger endnu, så måske han bliver endnu bedre
Han strinter på mig !