Naboens hankat strinter hos os heeellleeee tiden. {{forumTopicSubject}}
Godaften
Vores nabo og os bor i et dobbelt hus, dvs at vi også deler samme matrikel.
Vi har begge en kat - vi har en neutraliseret hunkat og de har en fertil hankat.
Vi er begge indforstået med at kattene færdes på vores egne terrasser og i vores fælles have.
Vi har også begge oplevet at have besøg af hinanden katte igennem vinduet.
Så generelt er vi ikke sarte angående hinandens katte.
Men - jeg har før spurgt om de ikke kunne lade ham kastrere fordi han strinter på alle vores ting udenfor (havemøbler/hynder, min datters legetøj, legehus, sandkasse) --- ja alt !- og det stinker!
Men de vil ikke lade ham kastrere fordi at de mener at han så ikke "kan klare sig" som de siger. - jeg har sagt at de tager fejl og at de vil få en kat der ikke er væk en uge af gangen og som ikke løber så langt væk.
Nu står foråret for døren igen, og jeg frygter at tage havemøbler og alle "sommer-tingene" frem igen.
Hvad pokker gør man ? Vi er jo gode venner - men de vil ikke lytte- og jeg har gjort opmærksom på flere gange at det virkelig er generende.
dec 2013
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 2 Svar: 63
Men det forbedre nok heller ikke naboskabet.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Grunden til at jeg spørger er at hvis det er et lejemål i har så ville jeg snakke med udlejer og se om ikke man kunne få udlejer til at pålægge dem at kastrere med henblik på at pisseriet ødelægger egendommen, det er jo ikke unormalt at der i lejemål står kat tilladt såfremt den er neutraliseret, netop pga strint..
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Få evt. fat i nogle pjecer fra DB, så kan det jo være at det "siver ind".
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
I det ene tilfælde hvor det var en jeg kendte fik han katten det faktisk markant bedre, da det endelig lykkedes at få ejeren overtalt til at lade den kastrere fordi den ikke rendte efter hunkatte i samme omfang, samt forsvandt i dagevis og slås konstant. For øvrigt kan den stadigvæk parre sig og den slås også. Jeg synes du skal gå ind og stikke de ting op i næsen på hende som katten har mærket eller bede hende om at komme og gøre rent efter den i første omgang. Hent hende dog hver gang der er noget. Måske bliver hun træt af det så og det går måske så op for hende at du faktisk er ked af dine ting bliver strintet til. Jeg kan forøvrigt anbefale R10 . Jeg kom selv hjem sidste weekend, hvor hele baggangen og døren stank af han kat fordi der også løber fertile han katte rundt her og det var væk efter en halv time. Så den var jeg glad for at jeg havde med hjem. Men det løser jo kun problemet på kort sigt. Og det er da ikke dig der har valgt at du gerne vil ha overstrintet dine ting.. Der må jo være andre der også for strintet deres ting til. Så hvis der er andre naboer kan i måske samles om at sige i ikke vil have jeres ting strintet til, så du ikke står alene.
Jeg synes det er tarveligt hvis i er venner. Hvorfor skal den i øvrigt rende rundt og måske lave killinger. Hun aner jo ikke om det kan være tilfældet. Ellers kan du hegne en del af din have ind evt. i fællesskab med dem, så du kan lukke af for noget af haven. Det har jeg måtte gøre i min forhave. For jeg ved da ikke hvem der ejer alle de fertile han katte der kommer igennem kvarteret af og til.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Så synes i skal snakke om, at hans strinteri ødelægger rigtig mange af jeres ting og hvis det bliver ved, vil i gerne have erstatter de ting.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
Jeg har allerede insisteret mange gange på at han skulle kastreres. Men hun tror at han bliver "svag" af en kastretion.
Vi bor i et dobbelthus - som er købt som en ejerlejlighed. - så det er ikke lejet.
Så mig og naboen deler samme matrikelnr.
min kat trives rigtig godt med at være udekat. - hun kommer kun lige ind og får et nus og lidt mad- også render hun ud igen - det vil jeg ikke tage fra hende fordi at deres kat ikke er kastreret.
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre
jul 2012
mar 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Svar: 6
Ved godt det lyder lidt frækt, men det kan du ikke blive straffet for og siger du det ikke højt behøver du heller ikke blive uvenner med din nabo... Men selv om du betaler så er det da mere rart end at skulle købe nye ting konstant pga. andres uansvarlige valg
feb 2012
Selvfølgelig kan du blive straffet, det er hærværk på privat ejendom (katten er den private ejendom).
Du kan ikke bare foretage indgreb på andres dyr og desuden bør det ikke være nødvendigt at betale for andres dyrs operationer.
Hvad man tværtimod kan gøre er, at fjerne katten fra ens ejendom og køre den til internatet. Det må man gerne, sålænge det foregår forsvarligt.
Selvfølgelig en træls vej at gå, hvis man er gode venner med naboen, så det eneste jeg kan anbefale er kommunikation i massevis. Understrege hvor træls det er, at jeres ting bliver ødelagt af hans strinteri og i gerne vil have erstatning for dem (og har naboen bare en lille smule realitetssans, bør denne godt kunne se, at de skal betale erstatning) Når beløbet bliver højt nok, vil naboen sikkert indse det
mar 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Svar: 6
tog man katten og kørte den væk, så ja så er det noget andet, men det er altid tilladt at give andre (mennesker som dyr) dyrelæge hjælp... Det svare groft sagt til at et barn falder og kommer galt afsted og man køre den på skadestuen...
Så langt tid turen går til læge så er der ikke problemer
feb 2012
Men ts VED jo, hvem der ejer katten og eftersom at det ikke er lovpligtigt at mærke katte, så kan du ikke bruge det som argument.
Desuden ville ts ende i nabostrid med en nabo, hun ellers har det godt med og så er kommunikation altså den bedste vej frem
jul 2012
I nogle af de indlæg f.eks # 12 bliver der dog redegjort for loven omkring fritgående katte der forvolder skade på andres ejendom. Og jeg vælger selv at tro på at det er den rette fremgangsmåde der er nævnt der . Du kan jo fortælle din veninde om loven på en pæn måde. Eller ringe til politiet selv og spørge dem . Jeg tvivler meget på der kommer noget godt naboskab ud af du ulovligt kastrerer deres kat eller indfanger den uden at sige noget til dem. Det tror jeg altså heller ikke på at man må.
Naboens hankat strinter hos os heeellleeee tiden.