{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.785 visninger | Oprettet:

Charlotte O
Charlotte O
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Naboens hankat strinter hos os heeellleeee tiden. {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Vores nabo og os bor i et dobbelt hus, dvs at vi også deler samme matrikel.
Vi har begge en kat - vi har en neutraliseret hunkat og de har en fertil hankat.
Vi er begge indforstået med at kattene færdes på vores egne terrasser og i vores fælles have.
Vi har også begge oplevet at have besøg af hinanden katte igennem vinduet.

Så generelt er vi ikke sarte angående hinandens katte.

Men - jeg har før spurgt om de ikke kunne lade ham kastrere fordi han strinter på alle vores ting udenfor (havemøbler/hynder, min datters legetøj, legehus, sandkasse) --- ja alt !- og det stinker!

Men de vil ikke lade ham kastrere fordi at de mener at han så ikke "kan klare sig" som de siger. - jeg har sagt at de tager fejl og at de vil få en kat der ikke er væk en uge af gangen og som ikke løber så langt væk.
Nu står foråret for døren igen, og jeg frygter at tage havemøbler og alle "sommer-tingene" frem igen.

Hvad pokker gør man ? Vi er jo gode venner - men de vil ikke lytte- og jeg har gjort opmærksom på flere gange at det virkelig er generende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens hankat strinter hos os heeellleeee tiden.
  • #1   2. apr 2015 Du kan jo i princippet sende dem en regning, hver gang han ødelægger nogle af dine ting smiley
    Men det forbedre nok heller ikke naboskabet.

• #2   2. apr 2015 Er det et lejet hus i deler eller ejer i en anpart hver????
    Grunden til at jeg spørger er at hvis det er et lejemål i har så ville jeg snakke med udlejer og se om ikke man kunne få udlejer til at pålægge dem at kastrere med henblik på at pisseriet ødelægger egendommen, det er jo ikke unormalt at der i lejemål står kat tilladt såfremt den er neutraliseret, netop pga strint..

• #3   2. apr 2015 Prøv at insistere lidt mere på kastration - og mærkning.
    Få evt. fat i nogle pjecer fra DB, så kan det jo være at det "siver ind".

• #4   2. apr 2015 Jeg har ofte prøvet det selv fordi der altid render han katte rundt her som er fertile. Det er ikke særlig morsomt at komme hjem til en lejlighed eller andet udenfor, der stinker af han kat.
    I det ene tilfælde hvor det var en jeg kendte fik han katten det faktisk markant bedre, da det endelig lykkedes at få ejeren overtalt til at lade den kastrere fordi den ikke rendte efter hunkatte i samme omfang, samt forsvandt i dagevis og slås konstant. For øvrigt kan den stadigvæk parre sig og den slås også. Jeg synes du skal gå ind og stikke de ting op i næsen på hende som katten har mærket eller bede hende om at komme og gøre rent efter den i første omgang. Hent hende dog hver gang der er noget. Måske bliver hun træt af det så og det går måske så op for hende at du faktisk er ked af dine ting bliver strintet til. Jeg kan forøvrigt anbefale R10 . Jeg kom selv hjem sidste weekend, hvor hele baggangen og døren stank af han kat fordi der også løber fertile han katte rundt her og det var væk efter en halv time. Så den var jeg glad for at jeg havde med hjem. Men det løser jo kun problemet på kort sigt. Og det er da ikke dig der har valgt at du gerne vil ha overstrintet dine ting.. Der må jo være andre der også for strintet deres ting til. Så hvis der er andre naboer kan i måske samles om at sige i ikke vil have jeres ting strintet til, så du ikke står alene.
    Jeg synes det er tarveligt hvis i er venner. Hvorfor skal den i øvrigt rende rundt og måske lave killinger. Hun aner jo ikke om det kan være tilfældet. Ellers kan du hegne en del af din have ind evt. i fællesskab med dem, så du kan lukke af for noget af haven. Det har jeg måtte gøre i min forhave. For jeg ved da ikke hvem der ejer alle de fertile han katte der kommer igennem kvarteret af og til.

• #5   2. apr 2015 Ifølge loven om mark og vejfred kan man kræve erstatning for de ting, andres dyr ødelægger smiley

Så synes i skal snakke om, at hans strinteri ødelægger rigtig mange af jeres ting og hvis det bliver ved, vil i gerne have erstatter de ting.

• #6   2. apr 2015 Jeg tænker også at der da må være andre i beboelsen den pisser på om man så må sige

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #7   2. apr 2015 Tak for jeres svar.

Jeg har allerede insisteret mange gange på at han skulle kastreres. Men hun tror at han bliver "svag" af en kastretion.

Vi bor i et dobbelthus - som er købt som en ejerlejlighed. - så det er ikke lejet.
    Så mig og naboen deler samme matrikelnr.
    min kat trives rigtig godt med at være udekat. - hun kommer kun lige ind og får et nus og lidt mad- også render hun ud igen - det vil jeg ikke tage fra hende fordi at deres kat ikke er kastreret.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre smiley

• #8   3. apr 2015 Jeg mente heller ikke du skulle tage ude livet fra katten men man kan blive nød til at lukke af for et mindre område. Og så selv bestemme hvornår der er åbent eller lukket der for andres dyr. Det har hjulpet meget hos mig så vi er fri fremmede katte og hunde i min baghave. Hvis mine vil rende frit kan de bare gå ud af deres dør på den anden side. Du kan ikke gøre andet end forsøge at tage en snak med hende og sige det som det er. Du kan jo fortælle hende at du kan kræve erstatning. Måske hjælper det. Jeg synes det er en underlig veninde der synes det er orden at deres kat strinter på dine ting. Det bedste vil selvfølgelig være at i fandt ud af det så i stadig kan være venner.

• Line S
    Line S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 9 Følgere: 9 Svar: 6
    #9   5. apr 2015 jeg vil gøre som en helt fantastisk opdrætter gør.. Se om jeg kam fange katten og så selv få ham kastreret.. Siger du det ikke højt kan de ikke vide det er dig der har gjort det, men de får nok en ide om hvor generende det er med strintende katte og derudover oplever de hvordan det er at bo med en kastreret dreng... Det indgreb er utrolig lille, så bare find en billig dyrelæge eller fortæl det som det er ( at det ikke er din kat, men at den strinter overalt og at du ikke synes den skal lave uønskede killinger, så sænker nogle dyrelæger prisen lidt)..

Ved godt det lyder lidt frækt, men det kan du ikke blive straffet for og siger du det ikke højt behøver du heller ikke blive uvenner med din nabo... Men selv om du betaler så er det da mere rart end at skulle købe nye ting konstant pga. andres uansvarlige valg

• #10   5. apr 2015 Line s

Selvfølgelig kan du blive straffet, det er hærværk på privat ejendom (katten er den private ejendom).

Du kan ikke bare foretage indgreb på andres dyr og desuden bør det ikke være nødvendigt at betale for andres dyrs operationer.

Hvad man tværtimod kan gøre er, at fjerne katten fra ens ejendom og køre den til internatet. Det må man gerne, sålænge det foregår forsvarligt.

Selvfølgelig en træls vej at gå, hvis man er gode venner med naboen, så det eneste jeg kan anbefale er kommunikation i massevis. Understrege hvor træls det er, at jeres ting bliver ødelagt af hans strinteri og i gerne vil have erstatning for dem (og har naboen bare en lille smule realitetssans, bør denne godt kunne se, at de skal betale erstatning) Når beløbet bliver højt nok, vil naboen sikkert indse det

• Line S
    Line S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 9 Følgere: 9 Svar: 6
    #11   5. apr 2015 i kræft af den lovgivning der bliver nævn her, må man som privat person altid automatisk tænke at en fremmed kat på ens grund er ejerløs og nej så er det ikke strafbart.. Og groft sagt så kan en kat jo finde 10 hjem at få mad og vand fra, så med mindre den er tydlig mærket så er den ejerløs, når den er på en fremmeds grund.. Så nej det er ikke hærværk...

tog man katten og kørte den væk, så ja så er det noget andet, men det er altid tilladt at give andre (mennesker som dyr) dyrelæge hjælp... Det svare groft sagt til at et barn falder og kommer galt afsted og man køre den på skadestuen...

Så langt tid turen går til læge så er der ikke problemer

• #12   6. apr 2015 Line s

Men ts VED jo, hvem der ejer katten og eftersom at det ikke er lovpligtigt at mærke katte, så kan du ikke bruge det som argument.
    Desuden ville ts ende i nabostrid med en nabo, hun ellers har det godt med og så er kommunikation altså den bedste vej frem

• #13   6. apr 2015 Der er en anden tråd der hedder kørte kat 12 km væk. Det er uden for emnet her og handler om noget helt andet.
    I nogle af de indlæg f.eks # 12 bliver der dog redegjort for loven omkring fritgående katte der forvolder skade på andres ejendom. Og jeg vælger selv at tro på at det er den rette fremgangsmåde der er nævnt der . Du kan jo fortælle din veninde om loven på en pæn måde. Eller ringe til politiet selv og spørge dem . Jeg tvivler meget på der kommer noget godt naboskab ud af du ulovligt kastrerer deres kat eller indfanger den uden at sige noget til dem. Det tror jeg altså heller ikke på at man må.

Kommentér på:
Naboens hankat strinter hos os heeellleeee tiden.

Annonce