1.666 visninger
|
Oprettet:
Killing med lopper {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har fået den sødeste lille killing hjem her i tirsdags og hvor er hun bare skøn! Og nu har jeg læst lidt rundt omkring og tænker lidt nu - hun er 12 uger, men vejer kun 800 gram. Jeg har billeder af hende på min profil, og kunne godt tænke mig lidt hjælp til om hun er undervægtig. Selv mener jeg ikke, at det ser sådan ud, men 800 gram er jo ingenting.
Hvis hun nu er undervægtig, hvad har i så af forslag?
Og nu til overskriftens grund: hun har desværre fået lopper. Hvad gør jeg, når hun er så lille?
Tak på forhånd
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Svar: 2
Eller spøger dem i dyr hallen om det
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Tillykke med din killing, Men hun vejer ikke ret meget af en 12 ugers killing.
Man siger 100 g om ugen de skal tage på fra fødslen, så hvis man skulle skyde på din kats alder i forhold til vægten på 800 g, er hun kun næsten 3 uger.
Så jeg synes hun er meget undervægtig af hendes alder.
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 48
Janne: Jeg synes bare ikke hun mærkes undervægtig og hun spiser jo godt
Lotte S: Årh, det håber jeg da sørme ikke! Der hvor vi købte hende, sagde de jo, at hun var 12 uger. Og vi så de andre killinger også og hun var ikke som sådan mindre end de andre.
Da jeg vejede hende, gjorde jeg det på en digtital køkkenvægt, så det skulle jo være ret præcist.
Men hvad gør jeg så med den lille misser, hvis hun kun er omkring de 10 uger?
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Svar: 2
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men det kan jo nok være svært at få sælger til at tage den tilbage, men det er jo et forsøg værd..
Mht lopperne så få lige fat i dyrlægen og hør hvad du må give sådan en lille størrelse..
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 210
Man skal bare stadigvæk være meget forsigtig med dosering og at de ikke får de i hovedet. Det er jo trods alt gift.
Synes også hun ser lidt ung ud. Håber da hun er de 12 uger, både for din og for hendes skyld. Der er intet sjovt over en kat med adfærdsvanskeligheder. Held og lykke med hende
aug 2014
Så har jeg desuden snakket med min dyrlæge, som siger at jeg ikke skal tænke på at hun er så lille. Hvis hun spiser og drikker normalt, og er en glad kat, er der ikke noget i det. Jeg skal selvfølgelig ringe hvis der sker noget.
Mht. loppekuren sagde hun, at det ikke gjorde noget. Jeg har giver hende halv dosis og når hun allerede er gået op i vægt, er der ingen problem i det.
Maja M: Med adfærdsproblemer, hvad mener du så? Hun er en glad kat, meget kælen og legesyg og spiser og drikker.
Heidi N: At køre tilbage med hende er ikke en mulighed. Hun har nu boet ved os i en uge, så det ville være synd at levere hende tilbage. Specielt når hun har det godt.
aug 2014
Og ville moren ikke have "frastødt" hende, hvis hun kommer tilbage nu? Det er jo alligevel en uge siden.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det kan være alt fra uldsutteri, pludselig urenlighed, aggressiv adfærd (det man også kalder playaggresion), manisk vaskning hvor de slikker pelsen af sig selv (det kalder man hypersoignering), til ikke at kunne forstå kattesprog, og mange flere andre problemer store som små..
Der er intet sjovt ved en kat der er urenlig og man ikke kan finde grunden, eller en kat der angriber en uden forudgående grund..
Så forhåbentligt kommer ingen af de ting til hende, men som sagt det er ikke noget du kan se nu, det kan komme lige pludseligt når hun er 2 år eller 5 år eller et sted imellem eller efter, ingen kan sige det..
Har du andre katte, adfærdsproblemer mindskes hvis man har andre katte der kan overtage hvor moderen slap..
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 210
En af vores katte er selv taget for tidligt fra, men har ellers haft kattevenner da han blev ældre. Han er en ekstremt sød og kærlig kat, indtil man træder over en grænse.
Så får man et hårdt bid som tilsyneladende kommer ud af det blå. Han har ikke lært at advare først og er desuden for voldsom når han siger fra pga. at der aldrig har været nogen til at sige fra overfor ham.
Derudover bliver han jaloux og har ejerfornemmelser overfor min kæreste som var den der flaskede ham op.
Mange katte bliver dejlige selvom de er taget for tidligt fra. Mindst ligeså mange får problemer senere. Så er spørgsmålet og du selv samt katten, kan leve med de problemer.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg har ikke set billederne, men kan det ikke være en killing der er lille af vækst? Mine er 13 uger på onsdag og svinger mellem 1,3 - 1,8 kg.
aug 2014
Jeg skal bare sørge for at aktivere hende så godt som jeg overhovedet kan!
Mht loppekur kunne jeg, som tidligere beskrevet, bare fortsætte med den, fordi hun nu er kommet over 1000 gram.
Om det bare er en lille killing skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har haft kat før, og ikke kan vurdere det
aug 2014
Killing med lopper