Helt ny killing har lopper med hjem? {{forumTopicSubject}}
Jeg var igår ude at hente vores nye killing på 12 uger. I dag sidder jeg og kigger på ham, hvor han så klør sig på halsen. Idet han klør sig kan jeg se en loppe, som er tæt på at falde af, men som hurigt kryber ind i pelsen igen. Straks går jeg halvt i panik og tænker f*** nej! Ikke nok med at lopper er ulækre, og har det med at bide mig.. De er også svære at få ud af huset, når først de er kommet ind.. Jeg har lige givet ham Frontline - inden jeg nåede at læse at lopper er resistente over for det - så jeg er på vej ned efter noget Advantage i stedet for. Hvis lopperne ikke er væk på ham imorgen - efter de 24 timer - kan jeg så give ham Advantage med det samme, eller skal jeg venter de typiske 4 uger med at give ham igen?
Hvordan er jeres erfaringer med sprøjtemidler til hjemmet? Vi har flere lammeskind - 2 som vores killing har ligget i indtil videre - og jeg frygter at æggene ligger i skindene og venter på en varm kattekrop, så de kan udklække sig.. Det ene skind er sort, og er svært at se noget på. Hvad tænker I jeg skal gøre? Han kom som sagt kun hjem i går d. 27/10, men jeg er allerede panisk!
dec 2013
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 2 Svar: 63
Uanset hvilken pipette du bruger opnår de først virkning efter 24timer.
Når du nu er nede at købe Advantage, så køb Capstar også. Giv ham en pille. Capstar virker efter ca 15min, og har en virkning i 24-48 timer. Den dræber alle levende lopper på katten. Du kan give ham en ny hvis han stadig er angrebet om 3 dage.
Omgivelserne kan du sprøjte med FleaX, det danner en form for hinde og har en virkning i op til 3 uger.
Trinol 810 kan også bruges MEN hverken du eller katten må være i det sprøjtede rum i min. 6 timer. Rummet skal være fuldstændig indelukket, og du skal lufte rigtig godt ud bagefter. Trionol 810 er ekstrem giftigt ved indånding.
Rigtig god kamp
okt 2015
Følger: 14 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 5
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
okt 2015
Jeg har dog købt loppemiddel til hjemmet og ny kur til katten, samt nye støvsugerposer! Så burde være klar til en ordentlig rengøring. Dog undrer jeg meget over at jeg min. har fundet 15 levende lopper på ham bare siden kl. 13.. Og han skulle så og sige have fået loppekur en gang..
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
okt 2015
dec 2013
okt 2015
dec 2013
okt 2015
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Ofte når folk siger frontline ikke virker, så viser det sig meget ofte, at de ikke behandler jævnligt, ikke får det ned på huden på hund eller kat, eller ved hund, de køber til for lille hund, og ofte så tror mange at brug af loppemiddel =så får dyret overhovedet ikke lopper, så når der så dukker lopper op, jamen så virker det ikke...
Held og lykke med kampen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og ellers er fremgangsmåden med loppebekæmpelse fint beskrevet af andre i tråden.
Helt ny killing har lopper med hjem?